recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay A1 tænder af sig selv + Batteriskift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay A1 tænder af sig selv + Batteriskift

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beoplay A1 tænder af sig selv + Batteriskift
    Sendt: 18-Juli-2020 kl. 12:27
Hej!

Jeg har 2 Beoplay A1 "Burgeren" over 2 år gamle.

Den ene er begyndt at opføre sig sært.

Den tænder simpelthen, når det passer den og slukker også gerne sig selv nogle øjeblikke efter.

Det kan ske når som helst.

Man kan høre det på de karakteristiske Blip-Båt og Båt-Blip lyde.

Jeg har naturligvis googlet fænomenet og er andre, der oplever det samme - men ingen løsning.

Jeg kan selvfølgelig bare købe en ny; men nu er der gået lidt sport i at løse problemet.

Jeg har prøvet:

1. Reset til fabriksindstillinger
2. Geninstalleret firmware
3. Skiftet batteriet - det er faktisk nemt.
4. Kontaktet B&O support, der ikke vil bytte til en refurbished enhed men har tilbudt 20% rabat på næste B&O produkt.

Er der nogen, der har forslag?

Venlig hilsen

Claus


 


Redigeret af ClausBP - 20-Juli-2020 kl. 09:54
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 08:29
Ingen har svaret på dette indlæg ud af 65, der har læst det.

Det tyder på, at dette er et sjældent problem.

Efter ihærdigt nørderi er det lykkedes mig at løse problemet.

Interesserede er velkomne til at henvende sig, hvis de vil kende kuren.

Venlig hilsen
Claus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 08:47
Du kan ikke bare skrive løsningen her?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 08:53
Gerne - men kun hvis der blev vist nogen som helst interesse.

Løsningsbeskrivelsen kræver et par billeder.

Men nu er der vist interesse - så løsningen er på vej...

 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 09:21
Jeg kunne også godt tænke mig at høre om dit batteriskift.

Er stor fan af min A1 som bruges på tur og i haven.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 09:54
OK - jeg medtager også batteriskiftet.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 11:44
Efter 1,5 times arbejde med en fin forklaring med billeder, anvisninger, pile og links timede Recordere´s besvaringsformular ud og det hele blev mistet.

Jeg orker desværre ikke at begynde forfra.

Venlig hilsen

Claus


Redigeret af ClausBP - 20-Juli-2020 kl. 11:48
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 11:56
lav det da i et word og eksporter som PDF og upload filen og link til den i stedet? med mindre du uploader billeder jævnligt, så kan du nok godt holde dig indenfor de 200MB begrænsning der er her.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 12:33
Batteriskift og løsning af tænd/sluk problem


1.

Drej låget forsigtigt af mod uret - det sad urokkeligt fast for mig - men det lykkedes efter at have roteret devicet i hånden et par gange.

Låget flytter sig kun et par millimeter før det kan løftes op.


Fjern de 5 skruer med en Tork 10 skruetrækker.


Løft derefter den sorte overdel forsigtigt af - den er “hængslet” i den ene side af 2 højttalerkabler.




2. 

Afmonter batteri kablet fra det hvide stik ved at trykke på den lille pal og løfte opad.


Batteriet sidder i en “cradle”, der afmonteres ved at fjerne de 4 sorte skruer (der sad kun 3 i min - fy, B&O)


Batteriet kan nu udskiftes med et nyt fra f.eks.: batterilageret.dk




3.

Løsning af tænd/sluk problemet


Efter megen eksperimenteren fandt jeg ud af, at problemet skyldes, at der er for lille afstand mellem tænd/sluk knappen og selve kontakten således, at devicet tænder/slukker ved den mindste anledning.


Derfor skal denne afstand gøres større.


Dette gøres ved med en flad skruetrækker at presse kontaktens metalbøjle ind mod midten af devicet. 


I kan se, at metalbøjlen er bøjet efter at jeg har gjort dette.




Derefter virker Beoplay A1 fint igen.


Held og lykke med operationerne.


Venlig hilsen


Claus

Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

lav det da i et word og eksporter som PDF og upload filen og link til den i stedet? med mindre du uploader billeder jævnligt, så kan du nok godt holde dig indenfor de 200MB begrænsning der er her.
Et glimrende råd, jeg som oftest praktiserer, når der skal skrives noget i en Webformular.

Bare ikke i dag...

Nå - efter at være kølet af lavede jeg det i Mac Pages og copy/pastede det over i besvarelsen...
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 13:09
Tak for en fin gennemgang af rep af beoplay a1. Har tit tænkt på hvad der gør den lille højttaler så god, nu ved jeg det!
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Tak for en fin gennemgang af rep af beoplay a1. Har tit tænkt på hvad der gør den lille højttaler så god, nu ved jeg det!
Selv tak, Munch - det er rart med feedback. 

Og ja - alt mit HiFi-udstyr til trods, elsker jeg denne A1 højt og bruger den med stor fornøjelse - endda også i stereo pairing en gang imellem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu