recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvd afspiller som cdafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dvd afspiller som cdafspiller

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Fandt lidt, så det kan godt lade sig gøre

Daam den ser pæn ud,forstår bare ikke hvorfor der er en blæsere https://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-denon/id-1069122776/

Det kan være, der er megen elektronik indeni, som skal køles? Jeg har en gang haft en Philips CD 350, med store køleribber bagpå! Der er også blæser på mange nye Blu-Ray-spillere. Er ikke helt sikker på modelnummeret, da der var meget mere elektronik i min. 


Redigeret af mnielsen - 25-Juli-2020 kl. 07:28
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Fandt lidt, så det kan godt lade sig gøre




Daam den ser pæn ud,forstår bare ikke hvorfor der er en blæsere https://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-denon/id-1069122776/

En anden ting du skal være opmærksom på, er hastigheden ved betjening. Hvor lang tid den er om at skifte til næste nummer, loade en CD osv.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Fandt lidt, så det kan godt lade sig gøre




Daam den ser pæn ud,forstår bare ikke hvorfor der er en blæsere https://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-denon/id-1069122776/

En anden ting du skal være opmærksom på, er hastigheden ved betjening. Hvor lang tid den er om at skifte til næste nummer, loade en CD osv.


Klaus


At skifte til næste nummer... Er dette ikke afhængig af selve CD'en? Altså længden af pauserne mellem numrene? Eller har jeg misforstået?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 07:38
Klik: Denon DCD-1450AR

Den bør dog kun koste omkring de kr. 500,-

Det er en rigtig god model, den har jeg selv (som sælgeren plejer at sige Big smile)
Den har gode komponenter, samme drev som tidlige topmodeller.






Redigeret af itjf - 25-Juli-2020 kl. 07:42
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Fandt lidt, så det kan godt lade sig gøre




Daam den ser pæn ud,forstår bare ikke hvorfor der er en blæsere https://www.dba.dk/blu-ray-afspiller-denon/id-1069122776/

En anden ting du skal være opmærksom på, er hastigheden ved betjening. Hvor lang tid den er om at skifte til næste nummer, loade en CD osv.


Klaus


Som regl er der ikke noget i vejen når en dvd afspiller først køre og når man ikke vælger den billigste entry level maskine så burde den være god

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 09:39
Jeg har købt den her https://www.techradar.com/reviews/audio-visual/dvd-players/denon-dvd-1730-279214/review

https://www.testberichte.de/test/produkt_tests_denon_dvd_1730_p80738.html

Jeg turde ikke købe dem med blæser selv om designet er pænere

Jeg kan nemmere leve med at den er få sekunder langsommere om at loade end den bliver varm,end den har en blæser jeg kan høre, der larmer mere end selve dvden der køre rundt.

Takker for hjælpen, troede ikke det var så nemt at finde en med de funktioner jeg skulle bruge og til lavere pris end en tilsvarende cdafspiller


Redigeret af gasolin - 25-Juli-2020 kl. 09:43
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 15:04
Mange bliver foræret væk, eller solgt for en slik, da mange ikke længere har noget at bruge dem til, da de enten streamer, hvad de har behov for.
For mit eget vedkommende har jeg flere forskellige spillekonsoller, der kan bruges, hvis jeg har behov for i ny og næ, at afspille en CD, DVD eller Blu-ray...

Så længe du bruger den digitale udgang, og kun bruger din afspiller som transport-drev, så burde der ikke være noget at klage over, m.h.t. lydkvaliteten, selvom entusiasterne mener transporten og strømforsyningen, også har stor betydning for lyden.
Kunsten består i, at systemet består af en kæde, hvor det, der kommer ud i den sidste ende, aldrig spiller bedre, end den svageste del i systemet...  :)

Er det i øvrigt ikke dig, jeg har set på et udenlandsk forum, hvor du spurgte ind til PA-udstyr, som du ville bruge i forbindelse med hi-fi?
Jeg mindes, du overvejede køb af en PA-forstærker; mener det var en "Behringer".

Blev købet til noget; hvis det gjorde, hvad er så din erfaring med det, set i forhold til en egentlig hi-fi-forstærker?
Jeg har aldrig selv haft en hjemme i stuen, men man kan jo ikke benægte, man får mange kræfter for pengene, men der er meget delte meninger om hvordan det lyder!
Nogle siger, det lyder af lort, hvilket jeg ikke kan forestille mig, lyder godt...  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 15:51
Jeg har hvad jeg skal bruge, har en forstærker på 280 watt i 4 ohm og 380watt i 2 ohm

Det mere end rigeligt til min små monitors ;-)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 01:25
Specs. siger jo ikke så meget om lydkvaliteten, andet end lydtrykket.

Hvis du har lyst til at svare, så lyder mit spørgsmål, hvilken forstærker du endte med at købe, hvis det er en PA-forstærker, hvordan lyder den så, har du sammenlignet med en egentlig hi-fi-forstærker, og hvad er dine umiddelbare indtryk/erfaringer?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 06:33
Denon PMA-900V
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 08:37
Og... For andre, som måtte dumpe ind i denne tråd via Google. Glem ALT om LG HR550C, hvis man helst kun vil benytte apparatets knapper. På denne, er det eneste, som mangler Play-knappen. Alt andet er der. Dette har jeg, efter flere år i selskab med LG'en netop erfaret!!LOL Virkeligt flot! Or not......

For at spille CD'er på den, skal man:
Smide pladen i - den SKAL være taget ud, før der slukkes. TROR jeg nok...
Grib fjernbetjeningen
Tryk først på Musik CD-knappen
Tryk på Playknappen.


Redigeret af mnielsen - 26-Juli-2020 kl. 08:40
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Denon PMA-900V

Jeg har processor Loop som dog ikke er det samme som pre out så jeg kan ikke tilslutte en kraftigere forstærker. Som jeg dog ikke har behov for

Jeg er lidt i tvivl om mine højtaler reelt er 4 eller 8 ohm, med -10 db attenuator så lyden er ca lige så høj som min pladespiller og lyden er meget høj, ofte for høj til alm youtube videoer kl 9, skal jeg justere lyden på youtube så den er tilpas med volumen kl 9, så er lyden ca 25-30% på youtube (trods det jeg har højtaler opgivet til 85 db), men har en mere jævn lyd og nemmere at justere samlignet med  hvis jeg havde fuldt niveau fra min pc,cdafspiller.

Den er helt fejlfri bortset fra monitor/copy og tonekontrollerne skulle have lidt kontaktspray

Det lidt specielle ved en PMA-900v er at den har ekstra stor elektrolytter,kondensatore (kapaciteten) som er markant større end på en Denon PMA-700V som er på 2x250 watt i 4 ohm 2x330 i 2 ohm, min er på 2x 280 watt i 4 ohm og 2x380 watt i 2 ohm, trods den beskedne forskel er den "lille" med 33.000 mikrofarad kondensatore og den store har 49.000 mikrofarad kondensator 





Det super lækkert at have så meget effekt at det altid lyder rent, nogen siger 40-60 watt pr kanal er rigeligt, de glemmer bare at langt fra alle har 88-92 db følsomme højtalere.

80 watt og 85db eller 40 watt og 88db  er ikke meget og man for langt fra den rene, forvrængsningsfrie lyd når man spiller højt, som når man har 150-200 watt (dynamisk) i 8 ohm med 85db højtalere 

Her er det højtalerne der begrænser lydtrykket og ikke forstærkeren


Redigeret af gasolin - 26-Juli-2020 kl. 15:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu