recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MoCa adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MoCa adapter

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MoCa adapter
    Sendt: 26-Juli-2020 kl. 10:51
Hej alle,

Vi er for nyligt flyttet i nyere hus, hvor der desværre kun er trukket netværkskabel til et enkelt rum. Til gengæld er der antennekabler i næsten dem alle.

Vi bruger slet ikke antennekablerne, så jeg overvejede, om de kunne udnyttes til netværk i stedet. Og i den forbindelse faldt jeg over MoCa.

Det lyder supersmart, men er det noget værd i den virkelige verden? Og hvor kan man overhovedet købe det? Det ser ikke ud til at være ret udbredt herhjemme. Måske er der en grund til den manglende udbredelse..?

Er der nogen her, som har erfaringer? Både med køb og brug.

Og for lige at komme det i forkøbet: Vi overvejer selvfølgelig at trække netværkskabler, og det bliver nok også enden på historien. Men inden da vil jeg lige undersøge denne mulighed.

På forhånd tak.

Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Kejserjorn Kejserjorn skrev:

Hej alle,

Vi er for nyligt flyttet i nyere hus, hvor der desværre kun er trukket netværkskabel til et enkelt rum. Til gengæld er der antennekabler i næsten dem alle.

Vi bruger slet ikke antennekablerne, så jeg overvejede, om de kunne udnyttes til netværk i stedet. Og i den forbindelse faldt jeg over MoCa.

Det lyder supersmart, men er det noget værd i den virkelige verden? Og hvor kan man overhovedet købe det? Det ser ikke ud til at være ret udbredt herhjemme. Måske er der en grund til den manglende udbredelse..?

Er der nogen her, som har erfaringer? Både med køb og brug.

Og for lige at komme det i forkøbet: Vi overvejer selvfølgelig at trække netværkskabler, og det bliver nok også enden på historien. Men inden da vil jeg lige undersøge denne mulighed.

På forhånd tak.



Nu kender jeg ikke dit behov for antallet at netværkstik og i hvor mange rum du skal bruge det.

Er det kun til et eller to rum? Hvor svært det er at trække dem?

Jeg har ikke nogen erfaring i denne løsning, men googlede det for at forstå hvordan det han sammen og fandt ud af det kan muligvis købes via Amazon.


Det jo ikke verdens kønneste løsning med de store bokse.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 12:51
Hej.

Jeg bruger MOCA i mit hus fra 1929. Jeg valgte nogle 2.5 Gbps modeller, der gør at de kan dele 2.5Gbps mellem alle adaptere. Det giver mig snilt 1gbps på de to destinationer jeg har lige nu.

Og ja. det er noget værd.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 13:10
Jeg bruger MoCA mellem stuen og 1. sal, og det kører godt. Jeg har Triax TEOC 211, men den er vist udgået. DKT Comega har også noget MoCA udstyr, der fortsat skulle være til at skaffe....



miri
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 13:28
Jeg købte disse her:


De spiller 200% og kan køre point-2-point encryption, hvis det er i et etagebyggeri.

https://youtu.be/IM3nmQdfy5Q


Redigeret af hummelmose - 28-Juli-2020 kl. 13:30
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg købte disse her:


De spiller 200% og kan køre point-2-point encryption, hvis det er i et etagebyggeri.

https://youtu.be/IM3nmQdfy5Q

Tak for svar. Det ser spændende ud. Har du bestilt direkte fra dem i USA?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 20:19
Ja, de er bestilt direkte fra det link jeg sendte dig - De leverede med DHL, og det spillede bare.

Jeg har købt 3, kører fra kælder til første sal på to forskellige værelser.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Glitzky Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2020
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glitzky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 16:08
Hej
Godt at høre. Har længe irriteret mig over jeg ikke kunne bruge mine coax kabler ført ud i alle værelser. Lidt uforståeligt, når nu data til huset kommer fra et coax kabel.
Jeg har 1 Giga yousee og kan slet ikke udnytte det. Men jeg blev fortrøstningfuld, da jeg opdagede moca løsningen.
Giver den "Splitter" eller hvad det er, der fordeler data og tv, som yousee satte på i stedet for den gamle, da jeg opgraderede min hastighed, problemer?

er der andre som har problemer med det?

Med venlig hilsen
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 11:33
Hej Hummelmose,

jeg overvejer at investere i et sæt moca adaptere, enten gocoax eller Actiontec, da jeg har 1000 mbit men knap får 20 igennem over wifi i den fjerneste del af lejligheden. Jeg har også kabeltv grundpakke,  via Yousee. 

Hvad skal jeg købe af spiltere og filtere udover MoCa Adaptere for at jeg for optimalt udbytte, så jeg fortsat kan se kabel tv og få internet.


Jeg har tænkt mig at sætte modem/router(amplif) der hvor internet (Via coax) kommer ind i lejligheden. Derfra har jeg et par steder steder hvor der løber coax kabler rundt i lejligheden, bla. til min Tv stue og kontor, hvor det kunne være smart med Moca adaptere. Men er usikker på hvad jeg skal bruge af filter og spiltere.



 
Dingo
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af dingo78 dingo78 skrev:

Hej Hummelmose,

jeg overvejer at investere i et sæt moca adaptere, enten gocoax eller Actiontec, da jeg har 1000 mbit men knap får 20 igennem over wifi i den fjerneste del af lejligheden. Jeg har også kabeltv grundpakke,  via Yousee. 

Hvad skal jeg købe af spiltere og filtere udover MoCa Adaptere for at jeg for optimalt udbytte, så jeg fortsat kan se kabel tv og få internet.


Jeg har tænkt mig at sætte modem/router(amplif) der hvor internet (Via coax) kommer ind i lejligheden. Derfra har jeg et par steder steder hvor der løber coax kabler rundt i lejligheden, bla. til min Tv stue og kontor, hvor det kunne være smart med Moca adaptere. Men er usikker på hvad jeg skal bruge af filter og spiltere.



Hej Dingo

Jeg købte denne her:


Den kan også findes med færre porte. Men hellere en port for meget end én for lidt :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 13:56
Hej

Jeg har nu købt og installeret to MOCA adaptere fra Gocoax. Og jeg må sige at det bare spiller. Mit modem, router og diverse bridges til Hue, Tado (termostater), rullegardiner er nu placeres på loftet i entreen hvor Internet og kabel TV kommer ind i lejeligheden. Desuden er tilsluttet en mocaadapter og modtageren har jeg sat i min tv-stue som er koblet op til en switch som fordeler til smart-tv, apple-tv og en medieboks. Har lavet hastighedstest på MOCA og får rundt regnet 900 mb/s. Det må siges at være mere end godkendt. 

Dingo
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af dingo78 dingo78 skrev:

Hej

Jeg har nu købt og installeret to MOCA adaptere fra Gocoax. Og jeg må sige at det bare spiller. Mit modem, router og diverse bridges til Hue, Tado (termostater), rullegardiner er nu placeres på loftet i entreen hvor Internet og kabel TV kommer ind i lejeligheden. Desuden er tilsluttet en mocaadapter og modtageren har jeg sat i min tv-stue som er koblet op til en switch som fordeler til smart-tv, apple-tv og en medieboks. Har lavet hastighedstest på MOCA og får rundt regnet 900 mb/s. Det må siges at være mere end godkendt. 


Ja - Man skal ikke brokke sig over MoCa - Der er desværre religiøse netværks freaks på diverse fora der ser ned på MoCa, men hvis man har Coax, er det jo en super let måde at komme rundt i et hus, der ikke har fået trukket Ethernet.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu