recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MoCa adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MoCa adapter

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Exido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: 2500
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Exido Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 14:08
Hej Rune 

Du skal være så velkommen. 

Mvh Kasper 


Redigeret af Exido - 10-Juli-2021 kl. 14:17
Til top
swahlgren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér swahlgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 10:08
Blev de afhentet eller har du dem stadig?
Til top
Exido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: 2500
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Exido Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 12:10
de blev hentet, og vinen var god
Til top
swahlgren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér swahlgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 12:12
Tak for svar :)
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 17:05
bliver brugt dagligt. 

Tongue
Til top
FrankDahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FrankDahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2023 kl. 23:25
Dav Folkens

Jeg håber der stadig er nogle af jer, der følger denne tråd.

Jeg skal flytte ind i en lejlighed, der heller ikke har netværk, men som dog har antennestik.

Så vidt jeg har forstået, så tilkobles MOCA på denne måde:

1. En splitter sættes på coax internet stikket, ved det primære antennestik. Ved denne spliter kobles modemmet til det ene stik, og en MOCA adapter til det andet, så de begge er koblet til internettet.

2. Så skal MOCA adapteren kobles til modem/router med et netværkskabel.

3. MOCA koblet til tv-stikket, så der er tre kabler til den første moca adapter.

4. Den anden adapter, i et andet værelse, kobles til tv stikket, og fra adapteren til en forbruger (switch, pc, tv osv.)

Er dette korrekt?

Så det udstyr jeg skal bruge, er to MOCA adaptere, nogle kabler fra tv stik til adapter, og et kabel fra adapter til internet stik, en splitter og måske et filter?

Jer der har bestilt fra gocoax: Hvor længe gik der, før i modtog forsendelsen?

Mvh Frank
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 09:28
Hej Frank,

Nu er det et par år siden jeg bestilte min Gocoax på en amerikans amazon, som blev leveret fra Kina med europæiske adapterstik. Blev desuden opkrævet told, da pakken kom. Det tog vel en uges tid før pakken kom.

Mit setup er.

antenne - spiltter- 1 antenne- modem- Ethernet router- Ethernet Gocoax - antenne - GoCoax.
                           2. antenne - goCoax.   

Fra Gocoax antenne til anden coax som derfra er forbundet med antenne til fjernsyn og ethernet til swicth. 

Har haft det et par år nu og det virker upåklageligt, så kan kun anbefale det herfra. 
Dingo
Til top
FrankDahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FrankDahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 12:59
Tak for svaret

Jeg tror jeg er ved at forstå, hvordan det hænger sammen :-)

For at være sikker på, at jeg køber det rette udstyr, har du så mulighed, for at linke til det udstyr, som du anvender?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af FrankDahl FrankDahl skrev:

Dav Folkens
1. En splitter sættes på coax internet stikket, ved det primære antennestik. Ved denne spliter kobles modemmet til det ene stik, og en MOCA adapter til det andet, så de begge er koblet til internettet.



Hvis du ikke har fysisk adskillelse mellem MoCA og resten af verden/modem, så skal du sætte et MoCA-filter på (den udgang, hvor MoCA adapteren sidder). Ellers kan det forstyrre både modem og naboer.




Redigeret af bubbleboy - 24-Marts-2023 kl. 13:11
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 14:58
Mine er fra GoCoAX. Men jeg tror der er kommet ny model siden jeg købte mine, for dem jeg har købet havde to antenne tilslutninger.  Den nuværende har kun én så hvidt jeg kan se. 
Dingo
Til top
FrankDahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FrankDahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2023 kl. 05:25
Hvor skal filtret forbindes?
Er det overhoved relevant, at sætte et filter på i Danmark?
Til top
FrankDahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FrankDahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2023 kl. 05:34
Købte i jeres coaxkabler gennem Gocoax?
Passer de i Danmark?

Er det nødvendigt, med en splitter, hvis jeg ikke skal bruge antennestikket, til andet end internet?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu