recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MoCa adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MoCa adapter

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Exido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: 2500
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Exido Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 10:21
Super interessant læsning. Jeg sidder i en nyere lejlighed opført i 2007, men kun med antennestik Coax i værelser og stue. Jeg har internet igennem Fastspeed 1000/100 men mit TP-link X60 mesh kan ikke rigtig trække særlig høj hastighed kun 140 mbit igennem betonvæggene. Så jeg vil gerne lave backhaul på mine accespoints.

Mit internet går ind i en DKT Comega DVU 1-4 GI LTE med data 5-204MHz -0.8 dB og 258-1300MHz -4.5dB også trukket optil router/modem fra Sagem. Splitteren trækker så TV 258-790 MHz -4.5db optil en Comega DA-4pm Ampliffier som fordeler Coax forbindelsen ud til stue og værelser.

Hvor og vil jeg kunne opsætte Moca Adapaters, og vil jeg kunne forvente at trække 1Gbit fra antennestikkene i værelserne når det kører igennem en amplifier. Desuden disse amerikansk købe Moca Adapters hvad gør i for at få adaptaer med 220v stik?

 
Til top
Glitzky Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2020
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glitzky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 18:39
Hej
Du skal bruge en moca adaptor ved hver
udtag, hvor du vil have internet. Eller tilslutte
en switch efter moca-fætteren.
Du får nok ikke helt de 1000 ud. Jeg får omkring
850, hvis jeg er eneste bruger i huset. Men det kan der nok
være tekniske årsager til. Jeg er ikke helt tilfreds 
med kvaliteten på nogle af tv-kanalerne. Men ikke alle kanaler. Oplever andre os det?

Du kan købe nogle stik-adaptere (amerikansk til dansk) eller
nogle nye strømforsyninger til dine moca-
adaptere. 

Til top
Exido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: 2500
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Exido Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 20:56
jeg må prøve at købe dem, skal ikke se TV, det kun til internet. Kan læse mig til i etageejendomme skal jeg også købe et lille moca filter der skal på splitteren hvor signalet kommer ind. 

Den første moca kan den sidde i teknik depotet tæt på router modem hvor signalet kommer ind eller skal jeg trækker et coax kabel fra nærmeste værelse til mocaen for forbindelse i hele coax systemet i lejligheden. Det ville være godt hvis den første moca adapter kunne blive i depotet tæt på splitter, amplifier og router/modem.

Hvis det gav mening?


Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 13:29
Da jeg købte mine 2 MOCA adaptere gennem den amerikanske hjemmeside, kom de fra Kina med europæiske adapterstik. Så der skal ikke købes adaptere til danske stikkontakter.  Vær til gengæld forberedt på at få en toldafgift. Det fik jeg efterfølgende på ca. 300 kr. 

Jeg har tilsluttet mine 2 MOCA på følgende måde: 

Internet/tv udefra (coax) er påsat en splitter med to udgange. 

1.Den ene splitudgang er coax til 1. Moca TV.

2.Den anden splitudgang er Coax til Modem (FASTSpeed). 

3.Modem er sat i bridge og ethernet forbundet  til  router. (Amplifi)

4.Router er ethernet forbundet til 1. MOCA (samme MOCA som i punkt 1 bare ethernet port) 

5. Stadig samme 1.MOCA F-connectorstik er coax forbundet til antennekabel der fører til stue kabeludtag.

6.Kabeludtag i stue er coaxforbundet til  2. MOCA F-Connector stik. 

7. 2. MOCA er Ethernet forbundet til en Switch.

8. Switch er ethernet forbundet med tv, apple tv, medie center mv.

9. Derudover er tv stadig direkte coax forbundet til kabeludtag i stue ( har to kabeludtag, et til tv og et til internet), men det kunne også være forbundet til 2.MOCA tv-outlet.  

Håber det giver en opklaring.

Dingo  


Redigeret af dingo78 - 10-Marts-2021 kl. 14:43
Dingo
Til top
Exido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: 2500
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Exido Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 15:40
tusind tak Dingo jeg kaster mig ud i noget bestilling. Kan dog læse hvis jeg følger din opsætning så skal jeg køre mit fastspeed modem/router som bridge kun modem også købe en router mere til at være router for at fordele coax til moca adapter. Men det var som svar til hvis jeg ville have det hele samlet i et teknikdepot. Men ser om jeg kan lykkedes med noget inden jeg også køber en router til med coax stik. Har allerede kostet penge på TP-link x60, så skal jeg bruge 3 moca adaptere også nu måske en router oveni 😂

Redigeret af Exido - 10-Marts-2021 kl. 15:41
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 10:37
Hej Exido,

Du kan sagtens spare routeren væk og lade Fastspeed Sagem være modem og router. Så kobler du bare ethernet fra Modem/router (Fastspeed) direkte til 1. MOCA Ethernet port. Så er modemet i standardopsætning fra Fastspeed. Så kan du jo vælge at have trådløse access points ude i dine rum, som du kobler på den anden side af 2. MOCA (Der har jeg bare en Switch). Så har du Ethernet backhaul tror jeg det hedder. Men det er valg. 

Hvis din trådløse dækning i modem/router fra Fastspeed er tilstrækkelig og du kabler dig til resten af dine produkter i andre rum med MOCA, så der er ingen grund til at købe router eller Access points. 

Håber det giver mening. 


Redigeret af dingo78 - 11-Marts-2021 kl. 11:03
Dingo
Til top
Exido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: 2500
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Exido Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2021 kl. 20:17
Hej Recordere

Nu har jeg alt udstyret skulle jeg mene, men kan ikke få det til at virke. Det vil sige intet grønt signal i mine 3 go coax WF-803M 2.5 adaptere.
Kan det passe at splitteren jeg har købt ikke virker til moca?

Min opstilling er:
1. Fastspeed kabel udefra, ind i Moca Filter, som, så går ind i splitteren.
2. Splitteren sender signal out 3 steder. Første til Fastspeed Modem/router, dernæst out i Moca adapter, og sidste out i amplifier der fordeler coax forbindelse ud til værelserne.
3. Første Moca adapter der sidder direkte i splitteren er sat i Fastspeed modem/router med ethernet kabel.
4. Anden Moca adapter sidder i stuen i coax tv stik til Moca adapter og ethernet i accespoint.
4. Tredje Moca adapter sidder i værelse i coax stik til moca adapater og ethernet i acesspoint. 

Men der er ingen moca forbindelse.
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2021 kl. 21:04
prøv dette

1. Kabel udefra direkte i fastspeed modem. Fra modem Ethernet kabel til 1. Moca. Fra moca coax kabel til amplifier til splitter og derfra ud til dine rum og de andre moca adaptere.
Dingo
Til top
Sobchak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2021
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sobchak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2021 kl. 18:43
Hej
Jeg overvejer også at købe gocoax adapters. Kan man sende både antenne tv signal og internetsignalet igennem coax antenne kablerne og få begge konverteret via moca adapters til efterfølgende inputs i TV (antenne indgang) og internet indgang? Anyone?

 
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2021 kl. 19:50
hej sobchak,
Når du skriver antenne, går jeg ud fra du mener F.eks bokser som du modtager via en stueantenne på taget. Moca burde virke fint med dette, da det kører på lavere frekvenser. Men så får du vel også internet gennem fiber eller er det gammeldags telefonledning? Moca virker ikke med satellit tv, da det kører på samme højere frekvenser som Moca.
Dingo
Til top
Sobchak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2021
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sobchak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2021 kl. 10:35
Hej Dingo
Tak for svar. Jeg har ganske rigtigt stueantenne (ikke bokser, blot public service:-) betalt over den kære licens). Derudover internet via coax fra YouSee med anden operatør. Burde kunne køre begge dele via coax kablingen i huset og MoCas tænker jeg så.

Der hvor forbindelsen udefra rammer huset vil jeg således sætte både router og stue antenne stik til det coax kabel der er lagt over det meste af huset. I de værelser hvor der er antenne ud stik vil jeg så sætte MoCas på, med et signal der kører DVB-T og et med internet. Skal sikkert bruge splitter og måske en forstærker til at samle de to input før de sendes videre rundt (hvad skal man mon bruge for det?).

Giver det mon mening og kan det lade sig gøre? Alternativet er en masse trådløs installations helvede med switches og access points mm.....

Sobchak 
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2021 kl. 10:56
hej igen, det burde kunne køre sammen så du både kan se tv og ha internet gennem moca. Jeg har kabel tv og kabel internet og det virker fint.
Dingo
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu