recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee fiber dårlig kvalitet på tv kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee fiber dårlig kvalitet på tv kanaler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 06:21
Noget af det du ser, kan godt skyldes signalet, men det omkring hudfarver og highlights tror jeg skyldes TV'ets indstilling. Har du prøvet at skifte TV'et til f.eks. Film-profilen (skru eventuelt lidt yderligere op for lysstyrken)?

Du vinder ikke noget ved at købe en boks som kan opskalere til 4K. Det gør TV'et jo i øvrigt også allerede - ellers ville du ikke få billede i fuld skærm.
Til top
jnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juli-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 21:47
Vi har Yousee tv på en 100Mbit fiberforbindelse. TV er et LG 8600 49". Pga. utilfredshed med kvaliteten på flere kanaler har vi nu fået en ny box, der kan sende i 4K UHD. Dvs. den opskalerer vel bare Full HD signalet eller hvad det nu er fra Yousee. Det har desværre ikke gjort signalet bedre.

Disse kanaler er i meget lav uskarp opløsning (ligner SD):
TV2 øst, TV2 Lorry, SVT1 selv underteksterne er uskarpe, SVT2 selv underteksterne er uskarpe, TV4, NRK1, ARD, RTL

Disse kanaler virker bedre muligvis HD eller Full HD
DR1, DR2, TV2,TV3, DR2, DK4

Selv på de gode kanaler er billedet dog ikke specielt godt idet signalet virker meget komprimeret, hudfarver bliver modellervoksagtige og highlights brænder ud.
Det er desværre ikke muligt at få en liste med opløsninger og bitrates fra Yousee (det er for teknisk for kunderne siger de), så det er lidt svært at vide hvordan det skal se ud.

Det forekommer mig at Yousees billede var bedre for nogle md. siden. er der nogen der ved om kvaliteteten er blevet forringet?
Findes der en liste over hvilke opløsninger og bitrates man kan forvente ?
Hvis det er en fejl hvad kan det så skyldes? selve internetfobindelsen viser ca. 100Mbit når man tester den.
Vil det være bedre at skifte til et landbaseret signal (Boxer) eller en satellitbaseret udbyder. Jeg har allerede en parabol og Full HD signalerne fra de udenlandske kanaler på den er i en helt anden og bedre kvalitet end det vi modtager fra Yousee.




Redigeret af jnielsen - 26-Juli-2020 kl. 21:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu