recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nas server til film streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nas server til film streaming

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
kimdinho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-August-2015
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimdinho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2020 kl. 20:48
Efter mange grundige overvejelser. Har jeg besluttet at den bare skulle køre 1080P, men så skal den også kunne køre til 2-3 brugere af gangen.

Kan denne her det?

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2020 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af kimdinho kimdinho skrev:

Efter mange grundige overvejelser. Har jeg besluttet at den bare skulle køre 1080P, men så skal den også kunne køre til 2-3 brugere af gangen.

Kan denne her det?

ja da den kan hardware transcode hvis der er behov for det
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
kimdinho Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-August-2015
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimdinho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2020 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kimdinho kimdinho skrev:

Efter mange grundige overvejelser. Har jeg besluttet at den bare skulle køre 1080P, men så skal den også kunne køre til 2-3 brugere af gangen.

Kan denne her det?

ja da den kan hardware transcode hvis der er behov for det

Også med flere brugere i gang med at streame?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 05:27
Oprindeligt skrevet af kimdinho kimdinho skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kimdinho kimdinho skrev:

Efter mange grundige overvejelser. Har jeg besluttet at den bare skulle køre 1080P, men så skal den også kunne køre til 2-3 brugere af gangen.

Kan denne her det?

ja da den kan hardware transcode hvis der er behov for det


Også med flere brugere i gang med at streame?
ja det skulle den meget gerne kunne
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Bare lige for at understrege det.
Undlad at bruge android på boksen. 
Installere Kodi via libreelec eller coreelec. 

Det kunne være denne boks


Hej.

Her er et link til en anmeldelse af Tanix TX3 med S905X3 SoC:




Men ellers har jeg fundet mit gamle spørgsmål på androidpctv.com frem:

QUESTION: 'I don’t play Games or watch NetFlix.

Quote Kim: 'Select a S905X2 or S922X, are the best now if you can’t buy the Nvidia Shield.'
Are S905X3 boxes better than S905X2 boxes?

Quite Kim: 'The best are in this list, if you are looking for a cheap model go for X96 MAX, forget the others without custom roms.'
Which model: X96 Max, X96 Max Plus, X96 Air or X96 Mini?'

ANSWER: 'Kim
If you don’t play games go for S905X3
If you can’t buy the Beelink GT1 mini 2 (best support, build quality, remote and community) go for X96 MAX PLUS better hardware than the others.
X96 Max Plus review will be published tomorrow.


Anbefalingen var en X96 MAX PLUS. Og køb kun fra sælgere, med mange gode handler.

Der er to gode grunde til at jeg vil anbefale en X96 MAX PLUS over en Tanix TX3. Den ene er anbefalingen fra androidpctv.com Den anden er at den har Gigabit Ethernet, som jeg ser som en fordel da trådstarter i sit første indlæg skriver: 'Det skal være sådan at der minimum kan være to på en gang der kan streame.'

Og til sidst. Ja den vil også kunne bruges med  LibreELEC eller CoreELEC.

Hilsen Carsten.




Læser du hvad der bliver skrevet? 

Den boks jeg foreslår skal kun bruges som afspiller i mit forslag. 
Så flere streams er ikke vigtigt på afspilleren. 
Den boks er på lager ved flere fornuftige forhandler, og er for det meste på lager i deres EU afdeling. 
Hvad den ene eller anden kan eller ikke kan med Android mener jeg er ligegyldigt, for man kan ikke forvente opdateringer til Android delen. 

Han kan selv bestemme hvad han ønsker at købe, men at afvise et forslag på et dårligt grundlag er dårlig stil. 

I forhold til NAS delen, så anbefalede jeg en RPI4 eller ROCKPI 64 fordi der fåes rigtig meget tilbehør til dem så som sata udvidelse osv. 


Hvis du har et andet forslag med Android, så skriv det tydeligt, men det er altså ikke det samme eller næsten det samme Jeg foreslår. 
Det ser nemlig ikke ud til at vi er enig om et forslag, så Undlad at citere mig som om vi er enige. 

Noget helt andet, så er jeg ligeglad med dit spørgsmål og svar på en eller anden hjemmeside. 
Jeg har rodet med hjemme streaming i mange år på meget forskelligt hardware og med meget forskelligt software. 
Jeg fortæller om mine erfaringer iforhold til hvad trådstarer kan gøre for at komme nemt i gang med noget som har en god bruger oplevelse, lille omkostning, og gode guides på nettet så det er nemt at bruge. 



Redigeret af Notfast - 06-August-2020 kl. 10:52
.....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 11:00
@Notfast - Csell lever i sin egen lille pensionistverden. Han burde gå ud og hjælpe til med IT i ældresagen i stedet. Så ville han kunne få sit daglige fix af at "være bedrevidende" end de andre.
Han forstår reelt ikke teknologi men kopierer bare fra hjemmesider.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kimdinho kimdinho skrev:

Tak for alle svar. Sætter virkelig stor pris på det.
Hvis jeg investere i en Roku, kan den streame via plex på 4k? Eller skal jeg mon bare droppe 4k og køre dem i 1080p?
Det kan de fleste NAS vel klare?

roku er jo ikke officielt supporteret i Danmark. Der ville jeg vælge Shield tv, hvis jeg skulle vælge en god plex streamer, for den understøtter alt.


Ved du om Shield tv har forbedret deres ydelse med indebrænding af undertekster? 
Der var dårlig ydelse/kvalitet i starten og en af mine venner bøvlede med det, og jeg ved faktisk ikke om han stadig bruger undertekster i dag. 
.....
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kimdinho kimdinho skrev:

Tak for alle svar. Sætter virkelig stor pris på det.
Hvis jeg investere i en Roku, kan den streame via plex på 4k? Eller skal jeg mon bare droppe 4k og køre dem i 1080p?
Det kan de fleste NAS vel klare?

roku er jo ikke officielt supporteret i Danmark. Der ville jeg vælge Shield tv, hvis jeg skulle vælge en god plex streamer, for den understøtter alt.


Ved du om Shield tv har forbedret deres ydelse med indebrænding af undertekster? 
Der var dårlig ydelse/kvalitet i starten og en af mine venner bøvlede med det, og jeg ved faktisk ikke om han stadig bruger undertekster i dag. 

Må jeg lige tilføje det med indbrænding af tekster?

Bruger selv shield tv og har aldrig haft problemer med det.
Afspiller film via kodi og i sheild tv vælger jeg setting og undertekster kommer frem (dem du kan vælge), kan ikke helt forstå at der har været problemer med det?

EDIT: Kan det så være fordi der forskel på Shield tv og Pro udgaven?


Redigeret af LofterPalle - 06-August-2020 kl. 13:27
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kimdinho kimdinho skrev:

Tak for alle svar. Sætter virkelig stor pris på det.
Hvis jeg investere i en Roku, kan den streame via plex på 4k? Eller skal jeg mon bare droppe 4k og køre dem i 1080p?
Det kan de fleste NAS vel klare?

roku er jo ikke officielt supporteret i Danmark. Der ville jeg vælge Shield tv, hvis jeg skulle vælge en god plex streamer, for den understøtter alt.


Ved du om Shield tv har forbedret deres ydelse med indebrænding af undertekster? 
Der var dårlig ydelse/kvalitet i starten og en af mine venner bøvlede med det, og jeg ved faktisk ikke om han stadig bruger undertekster i dag. 

Må jeg lige tilføje det med indbrænding af tekster?

Bruger selv shield tv og har aldrig haft problemer med det.
Afspiller film via kodi og i sheild tv vælger jeg setting og undertekster kommer frem (dem du kan vælge), kan ikke helt forstå at der har været problemer med det?

Jeg skulle nok være mere tydelig. 
Det jeg tænkte på er indebrænding af undertekster i forbindelse med Plex. 
.....
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

  Hvis du har et andet forslag med Android, så skriv det tydeligt, men det er altså ikke det samme eller næsten det samme Jeg foreslår. 
Det ser nemlig ikke ud til at vi er enig om et forslag, så Undlad at citere mig som om vi er enige. 

Hej.

Det jeg ønskede på daværende tidspunkt var at skrive, at hvis trådstarter ønskede at bruge coreelec var der nogle der bekræftede, at det også virkede på en X96 Max+. Jeg så godt, at de begge brugte dual boot mellem coreelec og Android på en X96 Max+ med 4 GB Ram og 32 GB emmc. Her er et link:


I mit indlæg lå på daværende tidspunkt ikke noget andet forslag om Android. Og trådstarter havde endnu ikke melt ud, at han kiggede på en NAS med en Intel CPU der kunne transcode, Så ja, jeg skal være ærlig, at i mit baghoved lå en ide om, at trådstarter måske ville ende op med at ville bruge Plex?

Da han så, når de 'er i sommerhus eller andet sted lige kan koble den til ipad eller andet', hvis han altså deler Plex Libraries. Her er et link:


Men når jeg har læst om coreelec, har jeg flere steder set ordet VPN, men jeg ved intet om VPN på coreelec. Måske du eller andre kan hjælpe?

Det jeg gjorde var at anbefale en god X96 Max+ Android Boks med Gigabit Ethernet, i stedet for en lignende Tanix TX3 med 100 MB Ethernet.


Men jeg forstår ikke at nogen undskyder at deres boks kun har Android 9. Det var vel det rigtige da de købte den.

Nå ja, der er så kommet Android 10 til min egnen H96 Max. Her er et link:


Men der er andre ting som Gigabit Ethernet, jeg syntes er vigtigere.

Hilsen Carsten. 

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af kimdinho kimdinho skrev:

Tak for alle svar. Sætter virkelig stor pris på det.
Hvis jeg investere i en Roku, kan den streame via plex på 4k? Eller skal jeg mon bare droppe 4k og køre dem i 1080p?
Det kan de fleste NAS vel klare?

roku er jo ikke officielt supporteret i Danmark. Der ville jeg vælge Shield tv, hvis jeg skulle vælge en god plex streamer, for den understøtter alt.



Ved du om Shield tv har forbedret deres ydelse med indebrænding af undertekster? 
Der var dårlig ydelse/kvalitet i starten og en af mine venner bøvlede med det, og jeg ved faktisk ikke om han stadig bruger undertekster i dag. 
i den tid jeg har haft shield siden 2016. der har der aldrig været behov for brændte undertekster. det direct play på det hele med plex på shield

Redigeret af T-Duck - 06-August-2020 kl. 15:02
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
i den tid jeg har haft shield siden 2016. der har der aldrig været behov for brændte undertekster. det direct play på det hele med plex på shield

Ok, så kimdinho skal være obs på at det skal undersøges hvis han ønsker at bruge hans chromecast på et andet TV. 
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu