recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nas server til film streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nas server til film streaming

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

  Hvis du har et andet forslag med Android, så skriv det tydeligt, men det er altså ikke det samme eller næsten det samme Jeg foreslår. 
Det ser nemlig ikke ud til at vi er enig om et forslag, så Undlad at citere mig som om vi er enige. 

Hej.

Det jeg ønskede på daværende tidspunkt var at skrive, at hvis trådstarter ønskede at bruge coreelec var der nogle der bekræftede, at det også virkede på en X96 Max+. Jeg så godt, at de begge brugte dual boot mellem coreelec og Android på en X96 Max+ med 4 GB Ram og 32 GB emmc. Her er et link:


I mit indlæg lå på daværende tidspunkt ikke noget andet forslag om Android. Og trådstarter havde endnu ikke melt ud, at han kiggede på en NAS med en Intel CPU der kunne transcode, Så ja, jeg skal være ærlig, at i mit baghoved lå en ide om, at trådstarter måske ville ende op med at ville bruge Plex?

Da han så, når de 'er i sommerhus eller andet sted lige kan koble den til ipad eller andet', hvis han altså deler Plex Libraries. Her er et link:


Men når jeg har læst om coreelec, har jeg flere steder set ordet VPN, men jeg ved intet om VPN på coreelec. Måske du eller andre kan hjælpe?

Det jeg gjorde var at anbefale en god X96 Max+ Android Boks med Gigabit Ethernet, i stedet for en lignende Tanix TX3 med 100 MB Ethernet.


Men jeg forstår ikke at nogen undskyder at deres boks kun har Android 9. Det var vel det rigtige da de købte den.

Nå ja, der er så kommet Android 10 til min egnen H96 Max. Her er et link:


Men der er andre ting som Gigabit Ethernet, jeg syntes er vigtigere.

Hilsen Carsten. 


Kære Carsten 
Lad nu være med at virke som du rådgiver, når du ikke ved ret meget om det du skriver om. 
Det kunne ende med at nogle bruger penge på noget på baggrund af det du skriver. 

Du behøver ikke undervise mig i brugen af Plex, Emby eller Jellyfin. 
Jeg har brugt dem alle. 

Vedr. Coreelec, så er der mange gode guides til at opsætte en VPN, så en boks ude i verden kan nå ens hjemmenetværk. 
Open media vault (hjemmeserver) har også mange gode guides (inkl. YouTube videoer). 
Du kan vælge af læse op på wireguard (bedst til de små bokse), OpenVPN eller zerotier.com.
Så har du lidt søge på og blive klogere. 
.....
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
i den tid jeg har haft shield siden 2016. der har der aldrig været behov for brændte undertekster. det direct play på det hele med plex på shield


Ok, så kimdinho skal være obs på at det skal undersøges hvis han ønsker at bruge hans chromecast på et andet TV. 
åh taler vi hvis vi bruger Shield som plex server? Eller kun afspiller?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
i den tid jeg har haft shield siden 2016. der har der aldrig været behov for brændte undertekster. det direct play på det hele med plex på shield


Ok, så kimdinho skal være obs på at det skal undersøges hvis han ønsker at bruge hans chromecast på et andet TV. 
åh taler vi hvis vi bruger Shield som plex server? Eller kun afspiller?

Mit spørgsmål går på at bruge Shield tv som plex server. 
Jeg tænkte, at det var smart at belyse denne muligheds fordele og ulemper. 
Særligt ulemperne, så men ikke bliver skuffet. 
Det gør jo ikke noget hvis den ikke kan alt, hvis bare den er god på den måde han vil bruge den, og jeg kan huske at der var noget bøvl med indbrændning af under tekster når shield tv blev brugt som Plex server. 
.....
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
i den tid jeg har haft shield siden 2016. der har der aldrig været behov for brændte undertekster. det direct play på det hele med plex på shield


Ok, så kimdinho skal være obs på at det skal undersøges hvis han ønsker at bruge hans chromecast på et andet TV. 
åh taler vi hvis vi bruger Shield som plex server? Eller kun afspiller?


Mit spørgsmål går på at bruge Shield tv som plex server. 
Jeg tænkte, at det var smart at belyse denne muligheds fordele og ulemper. 
Særligt ulemperne, så men ikke bliver skuffet. 
Det gør jo ikke noget hvis den ikke kan alt, hvis bare den er god på den måde han vil bruge den, og jeg kan huske at der var noget bøvl med indbrændning af under tekster når shield tv blev brugt som Plex server. 
så ændre jeg mit svar. At sidst jeg hørte om Shield som server. Så havde fjernet fastbrændning af undertekster for der var for mange udfordringer med NVIDIAs hardware transcode på den.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 07:12
Hej genopliver lige denne tråd - dog uden at være trådstarter.

Årsagen til at jeg genopliver, er således at der ikke er "100 forskellige tråde om det samme..

Men jeg står lidt i samme situation som tråd starter. 

Måske med lidt andre kriterier. (Pris regner med 5000kr +)
- Filmen som skal uploades skal være en til en i kvalitet med DK undertekster (hovedsageligt blu-ray ca. 500 film)
Der skal være den samme følelse som ved streamingtjeneste, når jeg klikker på titlen så kører det
- P.t. skal filmene blot indhentes direkte fra Apps i TV´et (vi har nyere Samsung tv i huset)
Såfremt et nyere apple-tv SKAL i brug, så må jeg jo overveje - men det er for at det skal være "nemmere"
- Synology NAS (ved ikke hvorfor, men de tiltaler mig mere)
Ved ikke om det skal være 4-bay eller 5-bay eller andet?
I kan sagtens komme med forslag med at køre RAID el. - men er i så ikke lige flink at uddybe fordele og ulemper til hvorfor jeg lige skal vælge det format

Jeg har tidligere benyttet MakeMKV til DVD´er, gør man stadig det?
Ydermere så skal jeg vel have fat i et eksternt bluray drev - hvad kan i anbefale

Det hele kommer sig lidt af, at jeg har en masse film - men jeg får ikke gået "ind på værelset", men i stedet klikker jeg igennem diverse streamingtjenester og finder filmen der. 

Hjemmebiffen er p.t. nedlagt - men den er blot "gemt bort", så når tiden (og børnene måske er flyttet hjemmefra) kan det være den opstår igen. Såfremt man skal have have en "bedre" kvalitet end de alm. apps fra TV´et, hvilken streamer anbefaler i så? Blot et Apple TV?

På forhånd tak - ser frem til en masse tilbagemeldinger. 

mvh



Redigeret af Bravo - 07-November-2023 kl. 07:54
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 11:28
en NAS fra Synology eller QNAP er fine til formålet.

Antallet af disker afgør du selv efter budget og plads krav

en 4 Bay enhed kørt i Raid 5 er nok ikke helt tosset  det giver en slags sikkerhed hvis en disk går ned.
Men der er sikker mange holdninger til det.

Selv bruger jeg Apple TV med infuse da det stort set afspiller alt og virker meget nemt at bruge grafisk

NAS behøver ikke være et kraftværk da video håndteringen ligger i apple boksen
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

en NAS fra Synology eller QNAP er fine til formålet.

Antallet af disker afgør du selv efter budget og plads krav


 Skriver jo at der skal være plads til 500 (måske 550) bluray - hvor meget plads skal benyttes såfremt de "gemmes" 1 til 1 med DK tekst

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

en 4 Bay enhed kørt i Raid 5 er nok ikke helt tosset  det giver en slags sikkerhed hvis en disk går ned.
Men der er sikker mange holdninger til det.

Selv bruger jeg Apple TV med infuse da det stort set afspiller alt og virker meget nemt at bruge grafisk

NAS behøver ikke være et kraftværk da video håndteringen ligger i apple boksen

Hmmmm... Jeg skriver nemlig at jeg ikke ønsker at benytte et Apple TV, såfremt det kan lade sig gøre

Men hvilket konkret er anbefalelsesværdig - altså helt konkrete eksempler... FX. såfremt det er en Synology, skal det være en "play"-model eller en "+"-model !?!

Redigeret af Bravo - 07-November-2023 kl. 19:41
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 20:32
Jeg kan tilgå nas på mit lg TV.  Men det er en elendig afspiller .

Så derfor bruger en som altid er stabil og kan afspille video som de skal.

Det skal du nok ikke forvente af de muligheder dut TV tilbyder 
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 21:18
Hvis det er sådan det er - så er der jo ikke noget at lave om på det. 
Men syntes det er ærgerligt - det er jo for at gøre det “enkelt”…
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2023 kl. 10:04
https://nascompares.com/answer/synology-4-bay-nas-ds420j-ds418-ds423-ds420-ds423-ds923/

Jeg faldet over ovenstående link og har så lidt dialog med med om en DS420J

Ud fra mine kriterier - kan den gå an?

I linket er der et logo med PLEX 720p HD - hvad betyder det? Kan den så kun sende materialer via plex i 720p, så er den jo "intet bevendt" - set i lyset at mit behov og derfor skal den være større. 


Ydermere, er det tilstrækkeligt at HDD har RPM på 5400 ?




Redigeret af Bravo - 08-November-2023 kl. 10:28
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2023 kl. 11:09
Jeg kører med qnap TS-453D 16tb med tre diske, du skal nok op i 4 ca. de ca 500 skiver svare til ci 15TB.

Hvis du som du skriver skal kunne se dem direkte på dit tv, og senere på andre enheder, vil jeg anbefale dig at kører plex på nasen. da du så har en samlet afspiller der virker på alle dine enheder i huset.

Jeg ripper med Verbatim 4k drev som også æder 4k skiver out of the box med Makemkv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2023 kl. 14:31
Det Verbatim-drev T-Duck snakker om findes i øvrigt nemt ved bare at søge på "verbatim 43888" hos f.eks. Amazon Tyskland. Der er et Pioneer-drev indeni. Det kan varmt anbefales.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu