recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Connect

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:18
Hvad bruger i Home connect til ?

Har selv Home connect på en opvaskemaskine, men kan ikke rigtigt se fordelen.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad bruger i Home connect til ?

Har selv Home connect på en opvaskemaskine, men kan ikke rigtigt se fordelen.


Du kan læse om fordele her:
https://www.home-connect.com/dk/da/

Redigeret af LofterPalle - 31-Juli-2020 kl. 17:44
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

et par input:

Kan se at du kombinerer 5 ghz og 2.4 ghz til et netværk, prøv at separer dem til 2, IOT devices kører næsten altid på 2.4 ghz, så forbind din telefon og apparaterne til 2.4 GHZ  netværket

Gæstenetværk, Er din telefon også forbundet til dit Gæste netværk, eller har du åbnet så telefonen kan kommunikere med enheder på gæste netværket, hvis det er tilfældet så lav det om, så gæste nætværket kører 100% separat og så forbind telefonen til gæste netværket.

Er næsten sikker på at dit isdue har med gæste netværket st gøre

Har selv 4 home connect enheder på hjemme netværk uden problemer. Har godt nok overvejet st flytte dem på gæste netværk pga risikoen, men er ikke kommet dertil endnu



Du har da en pointe kan jeg se. Min iPad og iPhone er på 5GHz, enhederne er på 2,4GHz. Mig bekendt kan man ikke vælge mellem 2,4 GHz og 5GHz på iPad og smartphone.

Edit: Så svaret er vel jeg skal have fat i en telefon eller gammel iPad der er på 2,4GHZ. Har også en oneplus, den er på 2,5GHz men deres app. på google play kan ikke installeres i dette land.

Lad mig lige høre først om alle den der har Home Connect bruger App fra iPhone eller App fra Android?

Er ikke med på hvad du mener her: (Hvad er det for enheder? Er det hvidevarer?)
(eller har du åbnet så telefonen kan kommunikere med enheder på gæste netværket, hvis det er tilfældet så lav det om, så gæste nætværket kører 100% separat)


Redigeret af LofterPalle - 31-Juli-2020 kl. 17:55
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad bruger i Home connect til ?

Har selv Home connect på en opvaskemaskine, men kan ikke rigtigt se fordelen.


Du kan læse om fordele her:
https://www.home-connect.com/dk/da/

Det var ikke spørgsmålet.
Hvad bruger i det til ?

Fint at man kan Remote kan vælge program til sin opvaskemaskine, men det kan man også på maskinen. Appen kan jo ikke fylde/tømme maskinen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

et par input:

Kan se at du kombinerer 5 ghz og 2.4 ghz til et netværk, prøv at separer dem til 2, IOT devices kører næsten altid på 2.4 ghz, så forbind din telefon og apparaterne til 2.4 GHZ  netværket

Gæstenetværk, Er din telefon også forbundet til dit Gæste netværk, eller har du åbnet så telefonen kan kommunikere med enheder på gæste netværket, hvis det er tilfældet så lav det om, så gæste nætværket kører 100% separat og så forbind telefonen til gæste netværket.

Er næsten sikker på at dit isdue har med gæste netværket st gøre

Har selv 4 home connect enheder på hjemme netværk uden problemer. Har godt nok overvejet st flytte dem på gæste netværk pga risikoen, men er ikke kommet dertil endnu



Du har da en pointe kan jeg se. Min iPad og iPhone er på 5GHz, enhederne er på 2,4GHz. Mig bekendt kan man ikke vælge mellem 2,4 GHz og 5GHz på iPad og smartphone.

Edit: Så svaret er vel jeg skal have fat i en telefon eller gammel iPad der er på 2,4GHZ. Har også en oneplus, den er på 2,5GHz men deres app. på google play kan ikke installeres i dette land.

Lad mig lige høre først om alle den der har Home Connect bruger App fra iPhone eller App fra Android?
Min Home connect er på iOS.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad bruger i Home connect til ?

Har selv Home connect på en opvaskemaskine, men kan ikke rigtigt se fordelen.


Du kan læse om fordele her:
https://www.home-connect.com/dk/da/


Det var ikke spørgsmålet.
Hvad bruger i det til ?

Fint at man kan Remote kan vælge program til sin opvaskemaskine, men det kan man også på maskinen. Appen kan jo ikke fylde/tømme maskinen.


Ja, jeg er ikke på home Connect så jeg kan ikke se hvad man kan bruge det til endnu.

EDIT:
Efter hvad jeg har læst er det muligt at for software opdateringer til maskinen.

Redigeret af LofterPalle - 31-Juli-2020 kl. 17:58
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad bruger i Home connect til ?

Har selv Home connect på en opvaskemaskine, men kan ikke rigtigt se fordelen.


Du kan læse om fordele her:
https://www.home-connect.com/dk/da/


Det var ikke spørgsmålet.
Hvad bruger i det til ?

Fint at man kan Remote kan vælge program til sin opvaskemaskine, men det kan man også på maskinen. Appen kan jo ikke fylde/tømme maskinen.


Ja, jeg er ikke på home Connect så jeg kan ikke se hvad man kan bruge det til endnu.

EDIT:
Efter hvad jeg har læst er det muligt at for software opdateringer til maskinen.



Jeg bruger fx. mit til via Home Assistant at speake på mine google home enheder når tørretumbleren er færdig eller ovenen er færdig etc. Ligeledes slukke oven via speak, hvis man har sat sig ved bordet og glemt at slukke den efter retten er taget ud
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad bruger i Home connect til ?

Har selv Home connect på en opvaskemaskine, men kan ikke rigtigt se fordelen.


Du kan læse om fordele her:
https://www.home-connect.com/dk/da/


Det var ikke spørgsmålet.
Hvad bruger i det til ?

Fint at man kan Remote kan vælge program til sin opvaskemaskine, men det kan man også på maskinen. Appen kan jo ikke fylde/tømme maskinen.


Ja, jeg er ikke på home Connect så jeg kan ikke se hvad man kan bruge det til endnu.

EDIT:
Efter hvad jeg har læst er det muligt at for software opdateringer til maskinen.



Jeg bruger fx. mit til via Home Assistant at speake på mine google home enheder når tørretumbleren er færdig eller ovenen er færdig etc. Ligeledes slukke oven via speak, hvis man har sat sig ved bordet og glemt at slukke den efter retten er taget ud
ok kan godt se det smart ved vaskemaskine / tørretumble som evt står i kælderen.

Min opvaskemaskine kan tælle om jeg har flere opvasketabs. Jeg er ikke imponeret.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 21:29
@lahan - hvad nu hvis det kunne kombineres med en automatiseret procedure hvor den selv bestilte nye når der var brug for dem? ;-) NOW were talking :)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@lahan - hvad nu hvis det kunne kombineres med en automatiseret procedure hvor den selv bestilte nye når der var brug for dem? ;-) NOW were talking :)
Tja det ville sikkert blive til en pæn overpris. Nej er ikke imponeret.

Hvis den kunne tømme sig selv ville det være fedt.

Ok autostart når strømmen var billig/grøn ville være smart.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 08:38
@LofterPalle

1. Kan se på første side, at du har sat kryds i “combine 2.4 ghz and 5 Ghz WIFI network names into one”, hvis du fjerner det kryds, får du formodentligt 2 forskellige netværks SSID (netværks navne) der ender på _24ghz og _5ghz eller lign
- - på den måde kan man sikrer sig at man connecter til 2.4 ghz netværket

2. Med hensyn til gæste netværk - kan du ikke forklare hvorfor du bruger gæste netværk ? Flere router har begrænsninger (sikkerhed) i deres gæste netværk

Tror problemet er i gæste netværket. 

Du må fortælle lidt mere om det setup du har, og hvorfor du har sat det sådan op, for at kunne hjælpe - tror det er dit net setup der er problemet

@lahan Har home Connect på vaskemaskine Og tørretumbler i kælderen, så får besked når de er færdige, og også når vaskemaskinen mangler vaskemiddel (iDos)

For opvaskemaskine er det ligemeget, har det, men det var kun ifb. med Opsætning det har givet værdi



Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:32
@orm08
Håber du har ret i det er mit setup. Efter dit forslag med at opdele netværket fik jeg lidt mere hul igennem, nu kan jeg da se maskinen dukker op på skærmen, men umiddelbart ser det ud til den acceptere parringen mellem app og home connect server. Jeg får i hvert fald ikke den melding af enheden er forbundet med mit netværk.
 
1. Virker det også hvis du har en telefon der er på 5HGz?
2. Grunden til opsætning på gæste netværket er pga. sikkerhed.
 
Jeg kan jo se flere herinde har det på gæstenetværk, fx Jannik K. Ved dog ikke med clemen
Det siger mig det burde kunne lade sig gøre. Ellers er løsningen vel at slå gæstenetværket fra og oprette et trådløst IoT netværk.
 
Har du ikke home connect på gæstenetværk?
 
EDIT: Kan se du har tanker om det, og tænker også over risikoen.


Redigeret af LofterPalle - 01-August-2020 kl. 10:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu