recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Connect

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Jannik K. Jannik K. skrev:

Jeg har alle vores Siemens hvidevarer forbundet via HomeConnect og har dem tilsluttet et separat IoT netværk (samme idé som dit gæstenetværk) på mit Ubiquiti udstyr.

Jeg er ret sikker på du gør tingene forkert.
Du skal ikke selv forbinde til HomeConnect netværket i den pågældende hvidevare, det gør app’en selv når du kommer så langt. Din app brokker sig fordidu starter med at koble på det netværk, som der ingen internetforbindelse er på.
 
Hej Jannik
Kan du måske vise hvordan dit gæstenetværk er sat op på dit Ubuiquity udstyr?
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 22:07
fandt det her: Guest mode by itself is an isolated network. Even though it's on the same subnet as your main network, users will not be able to see anything else (even each other)

Beskriver vel meget godt problemet 

Du kan få det til at fungere med et separat netværk, men ikke et gæst netværk. Et gæst netværk er designet til at folk kan få internet Adgang, og ikke andet

Prøv evt at google “ Unifi ap guest network
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 22:49
@lahan

Du bestemmer vel selv hvor du ville købe? Når jeg siger en automatiseret proces, så mener jeg ikke at den selv foretager indkøbet (men ja det har jo i den grad været det samsung, og en masse andre producenter har slået på som argumentet for Smart hvidevare), men at den sender en besked ind i et andet system, som fx ville kunne lave en bestilling på bilka.dk (det er det RPA er beregnet til)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 10:02
Jeg har lavet et specielt iOT-netværk der er isoleret fra resten.
Til top
Jannik K. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannik K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 19:39
Vedr. 2,4 og 5Ghz netværk, jeg har disse kørende under ét SSID på mit Ubiquiti udstyr, og det volder ingen problemer for HomeConnect, så det er ikke der fejlen ligger.

Jeg mener det var ligegyldigt om min iPhone var forbundet til IoT netværket eller det primære netværk, når jeg skulle forbinde en hvidevare til HomeConnect app'en. Man får muligheden for at vælge hvilket netværk hvidevaren skal forbinde til et sted i processen så vidt jeg husker.
Du kan dog prøve at forbinde til dit gæstenetværk, og køre setup-processen med telefonen forbundet dertil.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 20:46
IOT enhederne kan kun køre på 2,4ghz - så til det netværk må du ikke have noget 5ghz indblandet.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 01:45
Kan du ikke lave 2 netværk et 2,4ghz til smart dimser og et 5GHz til tlf/computer,
Et gæste netværk er jo bare en udgang til internettet intet andet så det kan vel ikke bruges til noget andet end til gæster.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

IOT enhederne kan kun køre på 2,4ghz - så til det netværk må du ikke have noget 5ghz indblandet.

Hvorfor ikke?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

IOT enhederne kan kun køre på 2,4ghz - så til det netværk må du ikke have noget 5ghz indblandet.

Sikke noget vås.

Der er flere iot enheder der også kører 5ghz, ud over det så er der ingen fordel i at splitte det op. De enhder der kun suppporterer 2,4ghz vil sagtens kunne forbinde til netværket alligevel.

Ved nærmere eftersyn er flere af mine iot enheder faktisk forbundet via 5ghz



Her i blandt fx min Simens Home Connect ovn.:

 


Redigeret af Clemen - 03-August-2020 kl. 08:53
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 12:48
Den bliver mere og mere interessant denne tråd.
 
5GHz til IoT enheder til Ovn, det har jeg ikke set før. Sjovt fordi de på Home Connect skriver kun 2,4GHz til deres enheder.
 
Har du sat det op på gæstenetværk?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Jeg har lavet et specielt iOT-netværk der er isoleret fra resten.
 
Jeg kan godt lide denne her ide. Kan du sige mere om opsætningen?
 
Har du sat IoT enheder op på separat netværk og ikke gæstenetværk?
Hvordan har du isoleret det fra resten af enhederne hvis du ikke har anvend gæstenetværk?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Den bliver mere og mere interessant denne tråd.
 
5GHz til IoT enheder til Ovn, det har jeg ikke set før. Sjovt fordi de på Home Connect skriver kun 2,4GHz til deres enheder.
 
Har du sat det op på gæstenetværk?

Gælder sikkert kun ældre home connect enheder, min tørretumbler der er en del år gammel forbinder også kun på 2,4ghz 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu