recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk musik på YouTube LUKKES!! (Sniksnak tilladt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk musik på YouTube LUKKES!! (Sniksnak tilladt)

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Troede ikke nogle lyttede til musik fra YouTube !?? .....brug da en ordentlig kvalitets streaming tjeneste i stedet.

Cool Bond

Jeg bruger da YouTube en gang imellem, når jeg skal høre noget gammel musik, man kun er HELDIG at finde i diverse genbrugsbikser. Så kobler jeg bare musikanlægget på vha. et minijack-stik, og så i AUX på forstærkeren.

Ellers, så er det LP'er  gamle singler, 78'ere, og CD'er.

Og nåh, ja - FM-radio

Simpelt!


Redigeret af mnielsen - 31-Juli-2020 kl. 17:22
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Troede ikke nogle lyttede til musik fra YouTube !?? .....brug da en ordentlig kvalitets streaming tjeneste i stedet.

Cool Bond
youtube er nok den mest benyttede musik tjeneste i dk.

Er Spotify ikke også godt med?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Troede ikke nogle lyttede til musik fra YouTube !?? .....brug da en ordentlig kvalitets streaming tjeneste i stedet.

Cool Bond
hvad er ordenligt i din verden?.

Redigeret af T-Duck - 31-Juli-2020 kl. 17:24
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:38
ifølge koda dog fra 2016.

YouTube 35%
Spotify 32%
TDC 16%

Så mon ikke YouTube også er størst her i 2020.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 17:43
nå det er ikke alt (Kato's musik er i hvert fald ikke lukket ned endnu.) der er lukket af for, men må også tilstå det er ekstremt begrænset hvor meget dansk musik jeg hører på YT. Så for mit vedkommende bliver jeg nok ikke så hårdt ramt som andre. 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 18:16
Det er heller ikke alle med Thomas Helmig de har blokeret, ved ikke hvorfor jeg søgte på ham, men ville lige prøve om der var lukket af 😉

Frank
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 20:06
YT er jo et glimrende eksempel på,at hvis et produkt bare er billigt nok(gratis) , så er kvaliteten "faktisk OK" Og det er sgu hele musikbranchens fælles-problem.Folk vil først og fremmest gratis .Og kvaliteten (mastering)på seriøst købemusik har jo været en dødsspiral i årevis.Vi har en generation,der tror at MP3 er HiFi, - og at musik primært skabes via nogle fede samples på en PC Confused 

Jeg holder med KODA lige her, men som altid blir de forkerte ramt hårdest i en sådan konflikt (-de udøvende musikere i 2. DivisionWink )
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Fx alt med Juice WRLD
Godt nok ikke noget jeg kender, men er han dansk? 

EDIT: Årh, det var angående Premium Embarrassed


Redigeret af JørgenT - 31-Juli-2020 kl. 20:27
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Fx alt med Juice WRLD
Godt nok ikke noget jeg kender, men er han dansk? 

EDIT: Årh, det var angående Premium Embarrassed

Det kan være, Google roder lidt rundt i det, mens de er i gang med at fjerne alt dansk. Og så kom til at gøre noget andet til betalingskrav. Alt er nok væk i aften...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nå det er ikke alt (Kato's musik er i hvert fald ikke lukket ned endnu.) der er lukket af for, men må også tilstå det er ekstremt begrænset hvor meget dansk musik jeg hører på YT. Så for mit vedkommende bliver jeg nok ikke så hårdt ramt som andre. 

Det er mest gammel musik, jeg lytter til på YouTube. The Scarlets Princesse  Toben er væk nu... Meget dansk pigtråd er også røget...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nå det er ikke alt (Kato's musik er i hvert fald ikke lukket ned endnu.) der er lukket af for, men må også tilstå det er ekstremt begrænset hvor meget dansk musik jeg hører på YT. Så for mit vedkommende bliver jeg nok ikke så hårdt ramt som andre. 

Ja det skulle man tro - men en hel del udenlandsk musik kræver lige pludselig Premium medlemsskab på Youtube fra den ene dag til den anden - Sønnike er IKKE glad.....

Tror vi stikker ham et betalt medlemsskab af Spotify i stedet - gider ikke at støtte Google!
 



Redigeret af Bladerunner - 31-Juli-2020 kl. 21:31
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér norbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 21:31
Hvis I har en VPN, så prøv at sætte den til f.eks. Tyskland, så dukker Prinsesse Toben op igen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu