recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk musik på YouTube LUKKES!! (Sniksnak tilladt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk musik på YouTube LUKKES!! (Sniksnak tilladt)

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Det må være derfor tænker jeg... Har dog i sin tid købt gennem Tyrkiet og betaler derfor omkring 17 kr om måneden LOL Om det også har noget at sige, at jeg har købt via Tyrkiet og ikke Danmark skal jeg være usagt. 

Det er garanteret DERFOR, at du kan luske det igennem!!LOL Du har forstået at regne den ud!!LOL


Redigeret af mnielsen - 16-August-2020 kl. 08:37
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 09:33
Man det er lige netop sådan nr. Mellem YouTube og Koda. Der beviser hvor skrøbeligt streaming er. For hvis rettighedshavere rager i uklare med en service er det sur røv. Jeg prøvet med tidal at et Roxette album var væk. Beachboys sange forsvandt. Og nu på YouTube ser vi den danske sangskat forsvinder. Tidal er dog en super forhandler af download musik. Jeg kan kun anbefale at begynde at købe musikken igen end at have abonnement.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Man det er lige netop sådan nr. Mellem YouTube og Koda. Der beviser hvor skrøbeligt streaming er. For hvis rettighedshavere rager i uklare med en service er det sur røv. Jeg prøvet med tidal at et Roxette album var væk. Beachboys sange forsvandt. Og nu på YouTube ser vi den danske sangskat forsvinder. Tidal er dog en super forhandler af download musik. Jeg kan kun anbefale at begynde at købe musikken igen end at have abonnement.

Indtil noget går galt på Tidal... Og vi skal nok ikke regne med, at det går i orden mellem YouTube og Koda. Det løb ER kørt. Ud med DK - ind med VPN - for de, som kan finde ud af det... Rettet, fordi Caps Lock ville slås til.LOL

MEN!!! Kan man overhovedet købe så gammel musik som det, jeg linkede til, længere oppe? Dansk pigtråd, og andet ældre musik, eller er man der henvist til loppemarkeder/genbrugsbikse?


Redigeret af mnielsen - 16-August-2020 kl. 10:00
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Man det er lige netop sådan nr. Mellem YouTube og Koda. Der beviser hvor skrøbeligt streaming er. For hvis rettighedshavere rager i uklare med en service er det sur røv. Jeg prøvet med tidal at et Roxette album var væk. Beachboys sange forsvandt. Og nu på YouTube ser vi den danske sangskat forsvinder. Tidal er dog en super forhandler af download musik. Jeg kan kun anbefale at begynde at købe musikken igen end at have abonnement.


Indtil noget går galt på Tidal... Og vi skal nok ikke regne med, at det går i orden mellem YouTube og Koda. Det løb ER kørt. Ud med DK - ind med VPN - for de, som kan finde ud af det... Rettet, fordi Caps Lock ville slås til.LOL

MEN!!! Kan man overhovedet købe så gammel musik som det, jeg linkede til, længere oppe? Dansk pigtråd, og andet ældre musik, eller er man der henvist til loppemarkeder/genbrugsbikse?


jamen nå man køber musik fx gennem tidal. Så downloader man det som almindelig FLAC eller MP3 og er ikke drm beskyttet, så man ejer faktisk det album man køber lige som en almindelig CD eller LP..

Jeg kunne ikke lige finde det du linket til på tidal.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


MEN!!! Kan man overhovedet købe så gammel musik som det, jeg linkede til, længere oppe? Dansk pigtråd, og andet ældre musik, eller er man der henvist til loppemarkeder/genbrugsbikse?
Ok ja, på denne side hvor private sælger brugte vinyler og CD.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 20:40
Der blev da egenligt ret hurtigt ro i medierne omkring dette.
Man ser/læser/hører da ingen kunstnere, der tager emnet op.
Det synes jeg er lidt mærkeligt. Har KODA givet dem mundkurv på?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Der blev da egenligt ret hurtigt ro i medierne omkring dette.
Man ser/læser/hører da ingen kunstnere, der tager emnet op.
Det synes jeg er lidt mærkeligt. Har KODA givet dem mundkurv på?
pas men det virker mærkeligt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Der blev da egenligt ret hurtigt ro i medierne omkring dette.
Man ser/læser/hører da ingen kunstnere, der tager emnet op.
Det synes jeg er lidt mærkeligt. Har KODA givet dem mundkurv på?

Eller, Google, som smed dansk musik på porten... "Google er din ven", siges det - nej ikke helt!!

Det ender nok som YouSee/Discovery-historien: Ud i sandet.....
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Der blev da egenligt ret hurtigt ro i medierne omkring dette.
Man ser/læser/hører da ingen kunstnere, der tager emnet op.
Det synes jeg er lidt mærkeligt. Har KODA givet dem mundkurv på?


Eller, Google, som smed dansk musik på porten... "Google er din ven", siges det - nej ikke helt!!

Det ender nok som YouSee/Discovery-historien: Ud i sandet.....
jeps, at der altid kommer en ny spiller der overtager 😉 gudskelov
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 22:18
Der var ellers meget snak om at lukningen gælder både YouTube og YouTube Music. Men indtil videre har jeg kun oplevet det på YouTube. De samme numre som er blokeret på videotjenesten virker fint på musiktjenesten, når jeg prøver.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der var ellers meget snak om at lukningen gælder både YouTube og YouTube Music. Men indtil videre har jeg kun oplevet det på YouTube. De samme numre som er blokeret på videotjenesten virker fint på musiktjenesten, når jeg prøver.

Har du så, som en anden bruger, betalt via et andet land, samt bruger VPN?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der var ellers meget snak om at lukningen gælder både YouTube og YouTube Music. Men indtil videre har jeg kun oplevet det på YouTube. De samme numre som er blokeret på videotjenesten virker fint på musiktjenesten, når jeg prøver.

Har du så, som en anden bruger, betalt via et andet land, samt bruger VPN?

Vil lige tilføje, at jeg ikke bruger vpn, når jeg lytter til musik på YouTube Music 😉 Der kan alt musik stort set afspilles og er ikke stødt på noget, som jeg ikke kan finde og afspille. Anderledes forholder det sig dog med YouTube... 
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu