recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 65CX Alternativ til lyst rum.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 65CX Alternativ til lyst rum.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 65CX Alternativ til lyst rum.
    Sendt: 31-Juli-2020 kl. 14:46
Hej

Jeg har hængt et LG 65CX op i stuen, og før det var der en Samsung Q95T, skiftede dette til CX'eren for at få oplevelsen af OLED, men jeg syntes det er meget spejlende og mere og mere svært at "leve" med,
Er der en af jer der har erfaring med LG Nano90 eller andre som har en anden teknologi hvor jeg stadig får en god det af det sortniveau som OLED kan levere?

Jeg har hængt mørklægning op i stuen, når dette ikke er rullet ned, så er der meget lyst, 4 store vindiues partier og et mindre vindue.

Nævn endelig hvilken info der ellers kunne være relevant, 

målet er at stå med et tv efter kalibrering som er så godt som "perfekt" uden for meget glare.



Redigeret af wezi - 31-Juli-2020 kl. 14:48
MvH Daniel
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 14:52
hovedparten af de nye TV er med blank overflade, også LCD TV, fordi det gir et flottere billede. Der er nogle få mærker der stadigvæk laver med matteret overflade.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:07

 Mit er vippet nogle grader det gør at genskin fra vinduet lige overfor, ikke er direkte ind på skærmen, det gør en god forskel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:12
.




Redigeret af wezi - 31-Juli-2020 kl. 15:17
MvH Daniel
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:15
.



Redigeret af wezi - 31-Juli-2020 kl. 15:16
MvH Daniel
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

hovedparten af de nye TV er med blank overflade, også LCD TV, fordi det gir et flottere billede. Der er nogle få mærker der stadigvæk laver med matteret overflade.


Ja det er nok ikke så meget i den retning at hente så, Hvad kan/bør man så gå efter, højere lysstyrke?
Jeg forestiller mig at jeg ikke får meget "mindre" glare ud af mere lys, fordi glare stort set kun er på sort baggrund.
MvH Daniel
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Mit er vippet nogle grader det gør at genskin fra vinduet lige overfor, ikke er direkte ind på skærmen, det gør en god forskel.

Ahh, ja, mit er også vippet lidt, men det er ikke meget, måske 4-5 grader. nok ikke helt nok, men jeg syntes ikke jeg har lyst til at vipe det mere ummidelbart, og gør jeg det, så kan jeg bare se mere af mig selv i refkeltionen så når vi er i sofaen og bevæger os, så kan vi se det på tv'et, men det er også at gå helt ud i småting:P
MvH Daniel
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:16
 Det der opnås ved mere lys, er er et ukorrekt billede.


Redigeret af Radiomanden - 31-Juli-2020 kl. 15:17
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:18
Men man får vel også flere nuancer af farverne med når man har flere nits? Eller er nits ikke det samme som lysstyrke?
MvH Daniel
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:22
 Mere lys = dårligt sort og blegere og derved også ukorrekte farver på det er vises på skærmen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

hovedparten af de nye TV er med blank overflade, også LCD TV, fordi det gir et flottere billede. Der er nogle få mærker der stadigvæk laver med matteret overflade.


Ja det er nok ikke så meget i den retning at hente så, Hvad kan/bør man så gå efter, højere lysstyrke?
Jeg forestiller mig at jeg ikke får meget "mindre" glare ud af mere lys, fordi glare stort set kun er på sort baggrund.
Jeg har selv en meget lys stue. Men med et kalibreret Pana Oled, har jeg ikke nogen problemer med at se TV i solskin. Man kan ikke se film med mørke scener i solskin, der skal der mørklægges. 

Mere lysoutput kan sagtens opnåes med det nye Pana HZ2000, som leverer op mod 1000 nits, noget som hidtil har været forbeholdt de bedste LCD TV med LED bagbelysning, som f.eks Samsung Qled.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Mere lys = dårligt sort og blegere og derved også ukorrekte farver på det er vises på skærmen.
Det gælder så ikke for Oled TV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu