recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger en god Blu-ray afspiller til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger en god Blu-ray afspiller til PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger en god Blu-ray afspiller til PC
    Sendt: 01-August-2020 kl. 15:26
Nogen der har et forslag til en god Blu-ray afspiller til PC.
Jeg har tidligere brugt PowerDVD men jeg synes altid det gik ned.
Nu bruger jeg Leawo Blu-ray Player (freeware udgaven) og når det spiller spiller det jo fint, men desværre er der mange film, hvor det bare står og søger efter forbindelse til en server, og det søger og søger til det giver op. Filmene er region A, B og C, så det kan ikke være det der er problemet. Drevet stå til Region B.

Det er virklig irreterende!
Freeware eller pay ware har mindre betydning!
På forhånd tak!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 15:50
 Hvis skiverne er A,B,C og ikke kun A,B eller C, så er de regionsfri. Hvordan andre end B afspilles på et regionslåst PC drev vides ikke. Var det nu DVD, så er det nemt, det gøres med Software på PCen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 17:06
makemkv!!! Ttiden er ganske enkelt løbet fra at sidde og afspille rigtige skiver i en computer. (og en lille 2TB ekstern harddisk kan stadig holde RIGTIGT mange film, og vil koste det samme som at købe noget software som du tror "måske" virker bedre.

Jeg er ret sikker på det er dine skift af regioner der giver dig problemer. Der har aldrig været problemer med afspillerne. de afspiller jo bare noget digitalt, og det er altså ligegyldigt hvilken region du har. Der findes dog næppe nogen "bedre" liste over videoafspillere end her: https://www.videohelp.com/software/sections/video-players

Så må du selv tjekke om de kan afspille BD's - Men må virkelig beklage at resten af verden er stoppet med afspille en fysisk disc i en computer. Vi gør det kun 1 gang, og så ligger den på en harddisk så vi netop ikke skal bøvle med disc'e.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 20:03
Lad os bare kalde BD skiverne for regionsfrie, hvis det er nemmere at forstå.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

makemkv!!!
Så vidt  jeg forstå tager makemkv ikke alle informationer over på harddisken. Jeg vil IKKE acceptere kvalitetstab i videoen og jeg vil have adgang til alt ekstra materialet. Jeg har en stor del af min BD samling på harddiske, men som image filer, der afspilles via Virtual CloneDrive. Og her er problematikken den samme, for NOGEN film står Leawo Blu-ray Player og leder efter serveren. Andre film afspilles uden problemer.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jeg er ret sikker på det er dine skift af regioner der giver dig problemer.
 
Jeg har aldrig skiftet region, så det er noget vås.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Så må du selv tjekke om de kan afspille BD's - Men må virkelig beklage at resten af verden er stoppet med afspille en fysisk disc i en computer. Vi gør det kun 1 gang, og så ligger den på en harddisk så vi netop ikke skal bøvle med disc'e.
Problematikken er den samme når jeg vil overføre discen til harddisken. 
Jeg har ca 8 TB BD film på harddiske, så jeg er ikke novice på dette punkt.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Lad os bare kalde BD skiverne for regionsfrie, hvis det er nemmere at forstå.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

makemkv!!!
Så vidt  jeg forstå tager makemkv ikke alle informationer over på harddisken. Jeg vil IKKE acceptere kvalitetstab i videoen og jeg vil have adgang til alt ekstra materialet. Jeg har en stor del af min BD samling på harddiske, men som image filer, der afspilles via Virtual CloneDrive. Og her er problematikken den samme, for NOGEN film står Leawo Blu-ray Player og leder efter serveren. Andre film afspilles uden problemer.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jeg er ret sikker på det er dine skift af regioner der giver dig problemer.
 
Jeg har aldrig skiftet region, så det er noget vås.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Så må du selv tjekke om de kan afspille BD's - Men må virkelig beklage at resten af verden er stoppet med afspille en fysisk disc i en computer. Vi gør det kun 1 gang, og så ligger den på en harddisk så vi netop ikke skal bøvle med disc'e.

Problematikken er den samme når jeg vil overføre discen til harddisken. 
Jeg har ca 8 TB BD film på harddiske, så jeg er ikke novice på dette punkt.
med make mkv Er der ikke kvalitet tab. Det er 1:1 Rip. Ja den gemmer ikke som ISO, men man kan vælge at rippe ekstra materiale med som enkelte filer jeg gør ikke andet den dag i dag, og har ikke rodet med forskellige og umulige bluray menuer siden 13

Redigeret af T-Duck - 01-August-2020 kl. 21:57
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Hvordan andre end B afspilles på et regionslåst PC drev vides ikke.


Ah mon ikke det videsLOL
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

 Drevet stå til Region B. 


Jeg har kun få Region A diske og de afspilles direkte over fjernsynet og ikke på computeren.

Redigeret af BlueFox - 01-August-2020 kl. 23:18
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 13:03
Således ser den fejl ud jeg får: (i går spillede samme disk fint i samme blu-ray drev!)


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 14:53
Hvad er det din afspiller skal på nettet og lede efter?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 15:10
Det er jeg faktisk ikke rigtigt klar over, men jeg mener der i BD formatet er en mulighed for at hente ekstra informationer online. Men jeg tror sagtens jeg kan undvære dem...
Min forbindelse er mellem 300 og 1.000 Mbit (Parknet).




Redigeret af BlueFox - 02-August-2020 kl. 15:20
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 15:14
 Ja der er forskelligt en BD kan hente Online, men det hentes kun On Demand, ikke automatisk, det gør min afspiller ihvertfald ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 15:41
Det gør Leawo altså, og det er derfor jeg søger en anden GOD player.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu