recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa TV boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa TV boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dalingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalingo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa TV boks
    Sendt: 03-August-2020 kl. 14:17
hej,

Jeg overvejer en Stofa TV boks, primært fordi den giver mulighed for at optage TV. Jeg har dog lige et par spørgsmål som jeg ikke umiddelbart kan finde svar på på Stofas sider. Måske I kan hjælpe. 

1) Kræver TV boksen tilslutning til antennestik, eller kan den benyttes med alene tilslutning til internet? Kan boksen f.eks. flyttes med i sommerhus?

2) Kan man afspille optagelser via Stofas WebTV app på iOS/Android?

3) Kan man igangsætte/programmere optagelser via Stofas WebTV app på iOS/Android?

På forhånd tak,
Dalingo
Til top
filmnørden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmnørden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 21:38
Hej Dalingo. Vi stoppede med Stofa for ca 7 mdr siden. Den boks vi havde krævede både net og antenne, dermed var det et større ledningshelvede fra modtager boksen og til stofa boksen. Hvis flere tv'er i huset skulle der trækkes ledninger til hver sted. Det var medvirkende til at vi stoppede med dem, da det blev for gammeldags. Hovedårsagen var nu at vi kun ser tv2 og dr, og derfor skiftede til en appletv og tv2 play..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 16:22
 Der behøves ikke så meget, DRTV, TV2 Play, Viaplay og D Play, det er hvad der haves og helt fint nok. De er ikke mange penge.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dalingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalingo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 19:58
Tak for jeres svarsom desværre ikke hjælper særligt meget. Jeg ved at Stofa introducerede en ny TV boks i foråret. Så jeg spørger lige igen:

1) Kræver TV boksen tilslutning til antennestik, eller kan den benyttes med alene tilslutning til internet? Kan boksen f.eks. flyttes med i sommerhus?

2) Kan man afspille optagelser via Stofas WebTV app på iOS/Android?

3) Kan man igangsætte/programmere optagelser via Stofas WebTV app på iOS/Android?

Findes der mon ikke en bruger af Stofa TV boks og App herinde som kan hjælpe med svar på ovenstående?

mvh
Dalingo
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Dalingo Dalingo skrev:

Tak for jeres svarsom desværre ikke hjælper særligt meget. Jeg ved at Stofa introducerede en ny TV boks i foråret. Så jeg spørger lige igen:

1) Kræver TV boksen tilslutning til antennestik, eller kan den benyttes med alene tilslutning til internet? Kan boksen f.eks. flyttes med i sommerhus?

2) Kan man afspille optagelser via Stofas WebTV app på iOS/Android?

3) Kan man igangsætte/programmere optagelser via Stofas WebTV app på iOS/Android?

Findes der mon ikke en bruger af Stofa TV boks og App herinde som kan hjælpe med svar på ovenstående?

mvh
Dalingo

Måske var det nemmeste at spørge Stofa? Shocked
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 21:51
hej 
1 nej den kræver ikke antenne til slutning kan god køre på ren internet, men du for den bedst stabilitet og billedede med antenne stik 
2 ja man skulle kunne tage den med i sommerhus med for eksempel mobilbredbånd dette har jeg dog ikke testet.
3 ja man kan igang sætte og starte optagelse på web tv IOS/android og windows.

stofa boks virker idag godt og køre stabilt.  
Mvh Jan B
Til top
Dalingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalingo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 22:49
Mange tak for hjælpen Jan. 

mvh
Dalingo
Til top
Dalingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dalingo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 08:33
Hej igen,

Igen tak for dit svar Jan. Jeg har ringet til Stofa for at bestille boksen. Ifølge ham jeg talte med skulle det dog ikke være muligt at igangsætte optagelser med Stofa TV app og ej heller afspille optagelser i Stofa TV app. Jeg borede lidt i det, men han var stålfast på at alt ang. optagelser skal foregå via TV boksen. Som han sagde "så smart er vores boks ikke endnu." 

Nu vil det jo være langt fra første gang en kundeservice medarbejder ikke kender detaljerne i de produkter de sælger (hint @Pede8000 Wink), men jeg vil gerne lige igen have have bekræftet her at det kan lade sig gøre inden jeg bestiller.

Jan er det muligt du kan bekræfte det igen og evt. sende et screenshot eller to fra app'en bare så jeg ved om vi har misforstået hinanden?

Og hvis  der er andre der benytter optage funktionen fra Stofa TV app må I også meget gerne melde ind.

Mange tak
Dalingo
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 09:23
jeg har arbejde på platform har der brug min iPad og der har jeg flere gange igang sat optagelser og brug start forfra, kan dog ikke med sikkerhed huske om jeg kan starte en optagelse, det tror jeg nu jeg kan. web tv app er jo på mange måder det samme som man ser på bruger fladen på boxen. 

jeg se om jeg sener idag kan screenshot 

Men der skal der da ikke undre mig at der er lavet begrænsninger i de opdateringer der kommet på det sidste. 
mvh jan 
 
Mvh Jan B
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 10:03
Mvh Jan B
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 10:09
Mvh Jan B
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 10:12
beklager kunne ikke finde ud af at lave billedere mindre 

men det først billede viser at optagelse er muligt og det er det. fra ipad
billede 2 er optagelse hente under serie og er optageler fra sidste år. 

mvh jan 
Mvh Jan B
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu