recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fuga antennestik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fuga antennestik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fuga antennestik
    Sendt: 05-August-2020 kl. 17:39
Hej

. . . og på forhånd tak.

Mit antennekabel går igennem 2 stk. sløjfedåser og ender i en slutdåse.

Nu vil jeg gerne have internetudgang på den første sløjfedåse (F-stik), men jeg kan ikke finde en Fuga 1 1/2 modul sløjfedåse med internetudgang.

Kan jeg udtage det fra radio eller tv stikket på sløjfedåsen eller hvad gør jeg?

Mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 18:15
 Det findes ikke, du skal have en "Rygsæk" på. (Et skillefilter der sættes på vægdåsen).

Et skillefilter bruges til at dele 2 eller flere signaler op. Med en dataafgrener deles antennesignalet og datasignalet op i 2 udgange, hvoraf den ene udgang bruges til Radio og TV, og den anden udgang bruges til et kabel modem. På den måde kan du få internet signalet sorteret fra antennesignalet. Dette giver mulighed for at bruge f.eks. en antenneforstærker til TV, hvis du har internet via kabel-tv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 18:41
Tak Radiomanden

Dvs. jeg fører et antennekabel fra tv udgangen på Fuga sløjfedåsen til indgangen på dataafgreneren, sætter mit F-stik i dataudgangen og efterlader tv/radio udgangen på dataafgreneren ubrugt.

That's it?

Det undrer mig forøvrigt at man kan efterlade radio og tv stik i fugadåser ubrugte og åbne når nu resten af systemet ikke kan blive "HF tæt nok".
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 11:09
 

 Det er et sådan filter der skal bruges, monteres på vægdåsen. Push-on filter
(Freja POF 1-4) https://www.nbradio.dk/shop/comega-fjera-pof-10186p.html kan købes flere steder.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 23:18
Hvis du overvejer en af de helt høje hastigheder hos f.eks. Yousee eller Stofa, kræver det en anderledes installation. Den der rygsæk vil ikke kunne bruges.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2020 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Hvis du overvejer en af de helt høje hastigheder hos f.eks. Yousee eller Stofa, kræver det en anderledes installation. Den der rygsæk vil ikke kunne bruges.

Den rygsæk KAN også være problematisk på andre lavere hastigheder. Førhen, brugte jeg den også, i al min uvidenhed. Da jeg havde YouSee Grundpakke, var det hele koblet på via denne tingest. Elendigt TV-signal, og internet, som faldt ud konstant.

Fandt så på at prøve at koble TV'et på vægdåsen i soveværelset, med et langt kabel - ikke de YouSee-godkendte med billige plaststik på - nej - F-connector med han/hunstik. Det hjalp gevaldigt.

Så hev jeg "rygsækken" af, og koblede routeren direkte på TV-udtaget på vægdåsen i stuen. Ingen problemer med Grundpakken siden!

"Rygsækken" dæmper TV-signalet med 4 dB. Det kan altså godt mærkes...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2020 kl. 15:47
Tv og data deler det samme spektrum, som er forklaringen på 4 dB-tabet. Dvs. signalet skal deles ligeligt mellem de to udgange.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu