recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney stopper med 4K Bluray bagkatalog udgivelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney stopper med 4K Bluray bagkatalog udgivelser

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nu er der andre store markedskræfter på spil, når amazon etablerer sig i norden. Salg af skiver vil blive større pga konkurrence og tilgængelighed.


Amazons indtræden i Norden får næppe en større indvirkning på Disneys samlede Blu-ray salg.
Nej og jeg skriver jo også at der er andre en Disney.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Biograferne skal nok overleve, de er populære som aldrig før. Nå ja og streaming skal nok fortsætte, ingen tvivl om det. Der er plads til det hele og noget for enhver smag

Hvis biograferne var så populære ville store film ikke blive udskudt, udskudt og muligvis spring biografen over og gå direkte på streaming.

Men jeg er helt enig i at streaming nok skal fortsætte, de fysiske skiver tvilver jeg dog på


Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Biograferne skal nok overleve, de er populære som aldrig før. Nå ja og streaming skal nok fortsætte, ingen tvivl om det. Der er plads til det hele og noget for enhver smag

Hvis biograferne var så populære ville store film ikke blive udskudt, udskudt og muligvis spring biografen over og gå direkte på streaming.

Men jeg er helt enig i at streaming nok skal fortsætte, de fysiske skiver tvilver jeg dog på


Covid 19 bærer skylden for udskudte storfilm, ikke biograf publikummet.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 19:50
Jeg har egentlig intet imod at de fysiske skiver forsvinder - hvis jeg stadig kunne købe en digital version i høj kvalitet (video og audio) til mit eget eje.

Jeg gider ikke at hverken min musik eller den film jeg vil se pludselig ikke er der fordi streaming-tjenesten har fjernet den.... og pt er kvaliteten ikke god nok hos de fleste.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Fra BioJensen.

UHD Nyhed
På dagen hvor vi lagde UHD blu-ray anmeldelse nummer 100 op, kan vi oplyse at Disney stopper med at udgive film på UHD blu-ray, de 2 sidste udgivelser bliver Home Alone og Hocus Pocus i september. Desværre har Disney købt FOX så det skulle også gælde deres udgivelser. 4K udgaverne bliver kun tilgængelig som streaming på Disney+. Vi må i fremtiden nøjes med den kvalitet som Disney+ streaming kan tilbyde ØV😭🤬




Udokumenteret...
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Fra BioJensen.

UHD Nyhed
På dagen hvor vi lagde UHD blu-ray anmeldelse nummer 100 op, kan vi oplyse at Disney stopper med at udgive film på UHD blu-ray, de 2 sidste udgivelser bliver Home Alone og Hocus Pocus i september. Desværre har Disney købt FOX så det skulle også gælde deres udgivelser. 4K udgaverne bliver kun tilgængelig som streaming på Disney+. Vi må i fremtiden nøjes med den kvalitet som Disney+ streaming kan tilbyde ØV😭🤬




Udokumenteret...
De har no jævnligt kontakt med Disney. Så det kan du ikke bare sige.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 22:06
Gælder det også almindelige bluray og dvd skiver? 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Biograferne skal nok overleve, de er populære som aldrig før. Nå ja og streaming skal nok fortsætte, ingen tvivl om det. Der er plads til det hele og noget for enhver smag

Hvis biograferne var så populære ville store film ikke blive udskudt, udskudt og muligvis spring biografen over og gå direkte på streaming.

Men jeg er helt enig i at streaming nok skal fortsætte, de fysiske skiver tvilver jeg dog på



Covid 19 bærer skylden for udskudte storfilm, ikke biograf publikummet.

Enten er der folk i biografen eller også er der ikke
Lige i øjeblikket tror jeg vi er tættest på ikke

Så lige i øjeblikket ville jeg ikke kalde biograferne for populære
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Gælder det også almindelige bluray og dvd skiver? 
rygterne siger “kun” Disney og fox 4K Blu-Ray bagkatalog film bliver stoppet. alle nye film fra disney/Pixar, Marvel og star wars vil stadig udkomme på 4K Blu-Ray. 

Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 10:53
Vores kulturminister ser åbenbart ikke biograf film som kultur, så de kan ikke kompenseres for tabt indtjening = ren overlevelse fra nu af


Redigeret af ferrarimik - 10-August-2020 kl. 10:57
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Fra BioJensen.

UHD Nyhed
På dagen hvor vi lagde UHD blu-ray anmeldelse nummer 100 op, kan vi oplyse at Disney stopper med at udgive film på UHD blu-ray, de 2 sidste udgivelser bliver Home Alone og Hocus Pocus i september. Desværre har Disney købt FOX så det skulle også gælde deres udgivelser. 4K udgaverne bliver kun tilgængelig som streaming på Disney+. Vi må i fremtiden nøjes med den kvalitet som Disney+ streaming kan tilbyde ØV😭🤬




Udokumenteret...
De har no jævnligt kontakt med Disney. Så det kan du ikke bare sige.

Det kan jeg da godt, da det jo er udokumenteret. Indtil der kommer en evt. officiel pressemeddelelse fra Disney, er det alt sammen rygter og spekulationer.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 15:33
Nu er Morten Stjernholm  en lille del af biojensen sitet, og han havde i hvert fald tidligere nogle ualmindeligt gode forbindelser ind i medieverdenen, eftersom hans firma er et af de førende i danmark til levering af løsninger til mediebranchen. (stjernholm media, som han nu har solgt videre og er gået på "efterløn" :-)  men han skriver jo også her på recordere.dk)

Derfor er det på ingen måde utænkeligt at der er uofficiel viden indblandet i det her. Umiddelbart vil det give rigtig god mening. Hvad vil man helst? sælge fysiske medier som efter ganske kort tid falder til ingen ting, hvor Disney ganske vist har fået deres bid af kagen, men de vil hellere have en større kage. eller vil disney skære mellemmænd væk, lægge det ind i deres egen platform så de kan sikre sig at brugerne bliver hængende fordi de ikke kun får alle de nye ting (disney fjerner jo også alle deres ting fra netflix!) men også har et stort bagkatalog de kan tilbyde. Det er grisk på den griske måde, men samtidig desværre nok også fuldkommen normal forretningsprocedure i dag. Alt skal jo være abonnementsbaserede tjenester.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu