recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny lyd i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny lyd i stuen

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Nockten Nockten skrev:

nej det er ikke konen der er problemet😀 det er pladsen hvor tvet hænger større tv så kan højtalerne ikke være der samt at jeg overvejer nyt tv bord og så man min reciever ikke være i det nye tv bord
Ja jo større TV, så fjernede jeg bare benene på TV bordet, så der er stadigvæk pladst til en forstærker og mine gulvhøjttalere ved siden af. Ville nødig undvære dynamikken i det brag der lige kommer i filmen når et eller andet crasher Wink
Til top
Nockten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2020
Sted: 9800
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nockten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 11:49
jeg ved jo godt jeg ikke får samme lyd, men har ikke pladsen til det, væggen er ca 180cm der skal være tv samt gulv højtaler og allerede nu stikker den ene højtaler 3 cm udover væggen, ser bare træls ud og skal jeg have et 65/75'' tv så kan højtalerne ikke være der med mindre jeg hæver tvet 30 cm mere🙄 der må da findes en mellemvej
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Nockten Nockten skrev:

nej det er ikke konen der er problemet😀 det er pladsen hvor tvet hænger større tv så kan højtalerne ikke være der samt at jeg overvejer nyt tv bord og så man min reciever ikke være i det nye tv bord
Ja jo større TV, så fjernede jeg bare benene på TV bordet, så der er stadigvæk pladst til en forstærker og mine gulvhøjttalere ved siden af. Ville nødig undvære dynamikken i det brag der lige kommer i filmen når et eller andet crasher Wink

Og helikopterne, når de kommer flyvende hen over hovedet på én!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Nockten Nockten skrev:

jeg ved jo godt jeg ikke får samme lyd, men har ikke pladsen til det, væggen er ca 180cm der skal være tv samt gulv højtaler og allerede nu stikker den ene højtaler 3 cm udover væggen, ser bare træls ud og skal jeg have et 65/75'' tv så kan højtalerne ikke være der med mindre jeg hæver tvet 30 cm mere🙄 der må da findes en mellemvej

Hvor megen plads haves der til siderne? Hvis en del plads, så flyt da højttalerne noget længere væk.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Nockten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2020
Sted: 9800
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nockten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 12:06
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 12:13
Okay, din placering i rummet har jo næsten ødelagt lyden i forvejen.
Stereoperspektiv er næsten lig nul.

Gå ud og køb en sonos ARC, et sted du kan returnere den og lyt selv.



Klaus


Redigeret af KlausDM - 09-August-2020 kl. 12:14
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 12:13
Ja... Så er der ikke megen plads at lege med... Men guitaren vil da lyde bedst på de højttalere?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Nockten Nockten skrev:


du kan sagtens hæve dit tv 30cm vores er der 97 cm fra gulv til underkanten af tv og det er et 65" vi har
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Nockten Nockten skrev:


du kan sagtens hæve dit tv 30cm vores er der 97 cm fra gulv til underkanten af tv og det er et 65" vi har
hvis jeg var dig køb et par gode bogreol højttaler og en subwoofer bare for bunden skyld. Så har noget der er noget mindre nemmere at placere pga. Subwooferen og lyder lige så godt som de to store
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Nockten Nockten skrev:


du kan sagtens hæve dit tv 30cm vores er der 97 cm fra gulv til underkanten af tv og det er et 65" vi har

Dermed røg vi vist ind i hvor-højt-skal-TV'et-hænge-diskussionen... Det ER allerede meget højt oppe, synes jeg, på billedet. Måske, der heller ikke ses TV på så stor afstand?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Nockten Nockten skrev:


du kan sagtens hæve dit tv 30cm vores er der 97 cm fra gulv til underkanten af tv og det er et 65" vi har


Dermed røg vi vist ind i hvor-højt-skal-TV'et-hænge-diskussionen... Det ER allerede meget højt oppe, synes jeg, på billedet. Måske, der heller ikke ses TV på så stor afstand?
det skulle ikke være en diskussion, hr. Nielsen. Men kommer jo and på hvordan man sidder. Vi kan bedst lide at se lige ind eller bare lidt op da vores stole kan lægges lidt ned.

Redigeret af T-Duck - 09-August-2020 kl. 12:36
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 12:39
ja ok, til den væg er det rigeligt med et stort TV. Få en god soundbar til TV’et og flyt højttalerne hen et sted hvor der kan etableres et stereosetup.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu