recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer betalingskanaler via Tvheadend (DVB-T2, CI+)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer betalingskanaler via Tvheadend (DVB-T2, CI+)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Grenoli Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grenoli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer betalingskanaler via Tvheadend (DVB-T2, CI+)
    Sendt: 09-August-2020 kl. 16:39
Jeg har fiflet lidt med at få mine Boxer tv-kanaler ind på mit Android TV. Og med succes. I hvert fald så længe jeg kan leve uden mine betalte kanaler.  

Mit setup er forholdsvis simpelt. En Raspberry Pi 4 med Raspian (eller Rasperry OS hedder det vist nu), en Raspberry Pi DVB TV uHAT og Tvheadend. Og det signal henter jeg så via en Tvheadend-klient i Android TV via en Nvidia Shield. 

(Og hvis andre er interesserede i det setup, fulgte jeg i øvrigt bare denne super overskuelige guide https://thepihut.com/blogs/raspberry-pi-tutorials/how-to-stream-digital-tv-with-the-raspberry-pi-tv-hat - med den lille undtagelse, at jeg undervejs var nødt til ændre Muxes fra DVB-T til DVB-T2. 

Lidt ekstra (meget kort) læsestof om det: 
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=227084

Nå men tilbage til sagens kerne: De der betalingskanaler ville jo være meget rare at få med også. Så mit spørgsmål lyder:

Er det muligt at få Boxers betalingskanaler ind i Tvheadend? (eller ind i Android TV på anden vis)

Da jeg kastede mig over mit lille projekt, var jeg klar over, at det alene med Pi-hatten aldrig vil kunne hjælpe mig til mine betalingskanaler. For helt grundlæggende mangler CI+-kortlæseren.
Men jeg ville teste om, det spiller at have kanalerne i Android TV, før jeg gad bruge kræfter på at finde ud af, om det kan lade sig gøre. For en hurtig scanning tyder på, at det nok er meget tvivlsomt. 

Men nu er jeg stødt på konceptet Joker TV, som er en art tv-tuner, der ser ud til at fungere med Rasperry Pi. 
Og hvis jeg læser denne beskrivelse (Common Interface (CI) for descrambling TV channels), ser det også ud til, at der er mulighed for at lege lidt med CI via boksen. 

Men jeg er ikke super skarp, når det kommer til DVB-T2, CI, CI+, Muxes, Tvheadend osv. Så inden jeg bruger en masse penge og (især) tid, krydser jeg fingre for, at der er en af de mange, der er klogere end mig herinde, der enten kan skyde projektet ned eller sige, at det er ladesiggørligt.  

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 17:00
 Det er vel ikke en umulighed at få Boxer Play App´en tilpasset Android TV OS, det varer nok en tid før Boxer, hvis i det hele taget de gider, får den lavet til det OS, de gider godt at have en til æblemanden. Der kan jo Sideloades diverse App´s.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Grenoli Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grenoli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er vel ikke en umulighed at få Boxer Play App´en tilpasset Android TV OS, det varer nok en tid før Boxer, hvis i det hele taget de gider, får den lavet til det OS, de gider godt at have en til æblemanden. Der kan jo Sideloades diverse App´s.

Det er en god pointe. Det kan formentlig lade sig gøre og så opnår jeg reelt set stadig mit primære mål: At fjernbetjeningen til tv kan ryge en tur i skuffen, da alt så er samlet i Android TV.

Men jeg kunne stadig godt tænke mig at lege videre med tvheadend-tilgangen. En ting er, at kanalerne så ligger i kanalsporet på forsiden i Android TV. Men derudover vil der også blive åbnet op for at optage udsendelser.

Men helt sikkert en god løsning. Og billigere og med færre frustrationer. Men det er jo også liiidt sjovt at se, hvor langt man kan komme :) 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 18:22
 Jeg kører også alt fra Sield, har ingen udbyder, TV ses på TV2 Play, DRTV, Viaplay og D Play, det hele styres af TV Remoten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 21:04
Jeg synes trådstarter formulerer sig lidt mærkeligt 
 Boxer har ingen gratis kanaler - de er alle betalingskanaler.
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg synes trådstarter formulerer sig lidt mærkeligt 
 Boxer har ingen gratis kanaler - de er alle betalingskanaler.
Flemming

Det er desværre en udbredt opfattelse - selv hos forhandlere - at DR, regional-TV og Folketingskanalen  hører under Boxer-TV.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Grenoli Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grenoli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2020 kl. 21:56
Ja, det er selvfølgelig en fejl. Det er de 9 FTA-kanaler, som nu kan streames via Tvheadend 
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 13:03
Du skal have en dreambox der kører med et image der understøtter oscam. Den skal have dit boxer kort. Så sætter du det op inde i Tv-headend under CA, at den skal forbinde til dreamboxen og bruge den til at dekode dine betalings kanaler. Du skal dog være opmærksom på at alt efter hvilken kortlæser du bruger, kan du kun dekode 1 eller 2 kanaler på samme tid.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af sqnk sqnk skrev:

Du skal have en dreambox der kører med et image der understøtter oscam. Den skal have dit boxer kort. Så sætter du det op inde i Tv-headend under CA, at den skal forbinde til dreamboxen og bruge den til at dekode dine betalings kanaler. Du skal dog være opmærksom på at alt efter hvilken kortlæser du bruger, kan du kun dekode 1 eller 2 kanaler på samme tid.
Kører Boxer ikke Viaccess??? - og er det ikke kun Boxers egne CAMs, der virker??? Ellers er jeg enig i, at en Dreambox eller en anden Enigma2 box (gerne med plads til 2 CAM) er vejen til at få betalingskanaler ind i Android TV fx via en Shield. 

Jeg laver den samme øvelse med Yousees betalingskanaler, hvor jeg bruger en VU+ Uno 4K sammen med app'en dream Player for Android TV - den trækker kanalerne ind i Live Channels. Jeg har dog også kanalerne tilgængelige direkte i Kodi.


miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 15:17
Fejl

Redigeret af miri - 10-August-2020 kl. 15:38
miri
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 23:47
Kan man ikke bruge en af de billige kortbrændere som kortlæser direkte tilsluttet Raspberry hvor Viaccess bliver emuleret af OSCam.

Men ja, en Enigma2 box kan streame direkte, så de er næsten nemmere at få op at køre end at rode med Raspberry.

MVH
Palleba
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 07:41
Jeg har ikke set noget sted, hvor det er lykkedes med et softcam på Boxer kanaler..... Så teoretisk set , jo - men i praksis er det ikke bare.....
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu