recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC glemmer tid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC glemmer tid

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Tak til alle for svar. Det er en stationær - muligvis med Abit - bundkort fra (hold nu fast) 2009.
Kan jeg forvente at denne antikke maskine bruger et CR 2032 batteri?


Hvis alt andet fejler, så tager du sidepladen af computeren og tager en håndfuld billeder og poster dem her.
Måske vi kan spotte batteriet for dig?
Producent og typenummer på computer (eller endnu bedre bundkortet) kan også være til stor hjælp.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 20:47
Tak Claus, men nu har jeg set en del billeder af batteriet i bundkort så jeg regner med at kunne spotte det. Som sagt mener jeg den har et Abit bundkort, hvis nogen eller kan huske det mærke.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 10:25
Hvis det er en af de varianterne på denne side burde det være ret nemt at finde :)


Til top
larxxor73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2018
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larxxor73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 13:50
Det er så godt som altid CR2032. Og det har det været i mange mange år.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 15:38
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 19:48
Tak for tip, men jeg har ikke win 10 så jeg kan ikke bruge det. Har købt CR 2032 batteri og venter på at få energi til at sætte det iLOL 


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 14:13
Har nu udskiftet batteriet som ganske rigtig var CR 2032. Er spændt på om den kan huske tid og dato når jeg starter den igen i aften....


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 19:37
Det virker!!Tongue  Og så fik jeg også fjernet 1m3 støv fra maskinen.
Tak igen til alle for svar.
Hav en god weekend.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 21:11
PS.: Jeg læser nu at man skal nulstille BIOS hvis man har skiftet batteri. Skal man virkelig det og hvorfor det? Min maskine kører jo udmærket nu, men hvis det var til nogen gavn kunne man jo overveje det..


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 21:45
Ved at batteriet ikke har virket, kan du være sikker på, at BIOS er blevet "nulstillet", det kan man nemlig også gøre ved at fjerne batteriet!

Jeg vil nærmere anbefale dig, at gå den igennem, så du er sikker på, den står, som du gerne vil have den; nu kan du være sikker på, den husker det, når du slukker din maskine, og den ikke bliver "nulstillet", hver gang du lukker din computer ned...  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 23:45
Hvis man ikke ved hvorfor man skal gå ind i BIOS og maskinen virker.
Så er det et godt fingerpeg om at man ikke ved nok til at begynde at pille ved noget inde i BIOS Wink

Abit var det bedste bundkort i tidernes morgen til at overclocke Celeron 333 MHz til 500 MHz, som ikke engang Pentium III kunne på det tidspunkt. Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 20:13
På Wiki står der:
BIOS betragtes i dag som forældet og er så småt ved at blive afløst af Extensible Firmware Interface (EFI).


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu