recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic bluray recorder og 2 kortlæser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic bluray recorder og 2 kortlæser

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic bluray recorder og 2 kortlæser
    Sendt: 16-August-2020 kl. 12:42
Hej.
Jeg har prøvet med 2 kortlæser i min recorder men det fungerer ikke efter hensigten. 
Når jeg er optager 2 programmer samtidig så bliver den ene kryptere eller hvad nu  det hedder. 
Det burde da ikke være meningen når man bruger 2 kortlæser. 
Det er ikke nr 2 kort eller kortlæser det er galt med da den sidder i en anden Panasonic recorder og fungere udmærket der. 

Kortlæserne hedder Viaccess CI 3.X Retail Strong

Jeg har yousee bland selv. 

Ved i hvad der kan være galt? 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:07
Rettighederne bliver lagt ind på kortet af YouSee, så det tyder på, at kort og modul ikke registreres, når det flyttes til en ny position.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:16
Det ser ikke ud til at det er det der er problemet for har lige prøvet kun med den ene kort fra den anden recorder og den læser den fint 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:28
Virker kort/modul i position 2 uden kort/modul i position 1?
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:32
Kan du se om de to moduler bliver registreret inde i recorderens opsætningsmenu?
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:41
Den virker også i position 2.
Hvor er den indstilling? Den har jeg nemlig ledt efter 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:46
Stien er: 
Funktionsmenu\setup\ basic settings\ connection\common interface

Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:50
Tak så fandt jeg det. Begge 2 er registreret 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:57
Så må det vel være noget med kortets registrering hos YouSee. Både recorder og modul ser ud til at virke. Har du prøvet at lade begge kort sidde i fx en times tid?

Redigeret af C. Johansen - 16-August-2020 kl. 13:59
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 15:27
Ja de har siddet i over et døgn.
Når jeg er kun har et kort i og sætter den til at optage i guiden så skriver den appropriate cam and smart card must be inserted.
Men selv om den skriver det optager den som den skal, altså uden kryptering. 

Får I også den meddelelse? 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 15:41
Det er ikke sikkert, at den kan finde ud af at skifte videre til Slot 2, når Slot 1 allerede er i aktion til at dekode Kanal 1, og Slot 1 også indikerer, at kortet i den kan dekode Kanal 2.

Med andre ord, det kan være, at algoritmen er:

Kan kort i Slot 1 dekode den kanal jeg skal optage?
Nej -> Prøv Slot 2
Ja -> Er kortet allerede i brug?
......Ja -> Optag programmet kodet til senere dekodning
......Nej -> Benyt dette kort til at dekode/optage kanalen.

Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 18:57
Det kan godt være det er det der er problemet.

Er det nogle der får den meddelelse som jeg nævnte tidligere? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu