recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic bluray recorder og 2 kortlæser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic bluray recorder og 2 kortlæser

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 19:27
I min efterhånden gamle Panasonic med to tunere og to pladser til CI, kan den kun dekode den ene af to samtidigt optagede kodede kanaler on the fly. Hvilket betyder, at den ene optagelse kan ses uden problemer, mens den anden optagelse skal dekodes i real time, hvis man ønsker at redigere og brænde den ud senere.
Hvis man bare vil se optagelsen og slette den bagefter, kan man stadig spole forbi reklamerne når man ser den, men ikke så meget andet, så længe den ikke er afkodet.

Grunden til at min recorder ikke kan afkode to optagelser on the fly, er at den simpelthen mangler processorkraft og RAM. Det er jo dybest set kun en computer med HDD og en Blu-ray brænder, samt tv-kort, der er pakket ind i et fint kabinet med Panasonics logo imprægneret.
Desværre tror jeg ikke at man selv kan hardware-opgradere den, som med stationære computere.


Redigeret af Thomas Jensen - 16-August-2020 kl. 19:30
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 19:28
Ja den meddelelse kommer også her, altså  "appropriate cam and smart card must be inserted".

Redigeret af C. Johansen - 16-August-2020 kl. 19:33
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

I min efterhånden gamle Panasonic med to tunere og to pladser til CI, kan den kun dekode den ene af to samtidigt optagede kodede kanaler on the fly. Hvilket betyder, at den ene optagelse kan ses uden problemer, mens den anden optagelse skal dekodes i real time, hvis man ønsker at redigere og brænde den ud senere.
Hvis man bare vil se optagelsen og slette den bagefter, kan man stadig spole forbi reklamerne når man ser den, men ikke så meget andet, så længe den ikke er afkodet.

Grunden til at min recorder ikke kan afkode to optagelser on the fly, er at den simpelthen mangler processorkraft og RAM. Det er jo dybest set kun en computer med HDD og en Blu-ray brænder, samt tv-kort, der er pakket ind i et fint kabinet med Panasonics logo imprægneret.
Desværre tror jeg ikke at man selv kan hardware-opgradere den, som med stationære computere.
Ja så er det nok recorderen der begrænser det. 
Så kan jeg lige så godt nøjes med 1 kort for den kan også optage 2 programmer samtidig og hvor den ene så er krypteret
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Ja den meddelelse kommer også her, altså  "appropriate cam and smart card must be inserted".

Så er det nok standard for alle kortlæser 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 19:49
Jeg kan se i manualen, at 2 CI+ moduler ikke virker samtidig. Jeg læser det, som 2 CI skulle virke, eller måske 1 stk. CI+ og 1 stk. CI. 

Redigeret af C. Johansen - 16-August-2020 kl. 19:53
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 20:04
 min er 3 ci.
Det kan være den ikke kan læse den model på samme tid 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 20:37
Jeg har nærlæst vejledningen, og der er ingen beskrivelse af, at man optage og afkode 2 programmer samtidig. Så det er, som Thomas Jensen fortæller. 
Jeg er overrasket, må jeg sige, men jeg har så heller ikke afprøvet det selv.
Jeg synes bare, at fordelen ved at have 2 kort og 2 moduler så nærmest er forsvundet.


Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 20:42
Ja så er der ikke meget fordel ved at have 2 kort.

Men tak for hjælpen alle sammen 😊😊
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 20:49
Det lyder underligt, jeg har to CI slots i mit pana TV fordi der er to tunere. Men der er måske mere processorkraft i et TV.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 20:51
Hej.

Jeg kan huske en 'Dreambox DM920 Test' med 2 CI moduler. Her kom det an på hvilket slags CI+ modul der blev brugt, om man kunne decode en eller to kanaler samtidigt med to CI+ moduler.
Kan det være det samme for Panasonic?

Her er et link til testen:


Hilsen Carsten.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 23:48
Der står i manualen til Panasonic-recorderen, at to CI+ ikke fungerer på samme tid.
Forskellen på funktionen ved ét og to moduler/kort bliver, så vidt jeg forstår:
1 modul/kort: Man kan optage og afkode én kodet kanal, men hvis man under optagelsen surfer ind på en anden kodet kanal, som man kan SE, men så bliver den optagede kanal ikke afkodet under optagelsen.
2 modul/kort: Man kan optage og afkode én kodet kanal, og man kan samtidig surfe ind på en anden kodet kanal, som man SE, samtidig med at den optagede kanal stadig bliver afkodet under optagelsen.



Redigeret af C. Johansen - 16-August-2020 kl. 23:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu