recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VHS til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VHS til PC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
molgerboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molgerboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VHS til PC
    Sendt: 19-August-2020 kl. 15:26
Hej Herinde.

Først vil jeg gerne sige tak for oprettelsen her.

Jeg er her for at måske kunne få lidt hjælp ang. jeg gerne vil overføre mine gamle VHS bånd til pc.
Jeg har købt en Usb 2.0 Video/Lyd Easycap V.2 fra AV-cabels.dk samt 1 Scart til 3 x Phono (2 x audio, 1 x video) - (in+out). og skaffet en VHS maskine.
Har testet VHS makinen samt scart kabelet på tvet og det virker 100%.
Men selvom jeg har installeret softwaren og sat det hele til pc, så kan jeg kun høre lyden fra Vhs'erenCry 

Hvad kan der være galt?????
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2020 kl. 17:57
Har du testet at der kommer signal ud af det video composite - det er det gule kabel.

Nogle videoer kan godt vælge at sende signalet igennem SCART som S-video eller RGB.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2020 kl. 18:18
PAL/NTSC problem?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
molgerboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molgerboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2020 kl. 20:35
Hej.
Nej det har jeg ikke.
Har ikke et cam så det kunne afprøves
Til top
molgerboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molgerboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2020 kl. 20:37
Hej.

Det har jeg prøvet at skifte imellem i selve programmet, så er installeret på pc.
Det program som er med hedder honestech vhs to dvd 3.0 se
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 08:53
Min erfaring:

Jeg har selv købt den og fik den aldrig til at fungere tilfredsstillende, billedkvalitet var for dårlig. 

Købte lidt senere denneher:


Og med den har jeg rippet utallige gamel vhs bånd til fin kvalitet (efter forholdene).
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Min erfaring:

Jeg har selv købt den og fik den aldrig til at fungere tilfredsstillende, billedkvalitet var for dårlig. 

Købte lidt senere denneher:


Og med den har jeg rippet utallige gamel vhs bånd til fin kvalitet (efter forholdene).

Kan den levere ukomprimeret format til computeren, så man kan offline encode bagefter? 

Har tidligere lavet nogle captures tilbage fra Windows XP dagene, med et TV kort som jeg ikke har længere https://youtu.be/Pu3VCtIdqV8 men har stadig nogle bånd der mangler at blive captured.

Redigeret af TBC1 - 20-August-2020 kl. 11:06
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
molgerboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molgerboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 12:42
Tak for info....

God dag til jer alleSmile
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 13:26
Kan ikke huske det. Jeg har gemt mine i mpeg4 hvilket gøres problemfrit med den medfølgende software. Der er også en simpel editor så du kan skære din video til og slette eller lave flere som du vil.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Kan ikke huske det. Jeg har gemt mine i mpeg4 hvilket gøres problemfrit med den medfølgende software. Der er også en simpel editor så du kan skære din video til og slette eller lave flere som du vil.
Det var svar til tidl spørgsmål
Til top
molgerboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molgerboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 13:19
Okay det kigger jeg på.
Nu er det bestilt, så prøver jeg.
Giver en tilbagemeldning

God weekend
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 19:16
Alt for meget bøvl, ned på genbrugen, der napper du den bedste vhs afspiller med DVD Brænder i :), så er den klaret, har en her til samme opgave.

Hvis du bor i nærheden af 8740 kan jeg gøre det for dig hvis det er :D



Redigeret af Benjamin7 - 24-August-2020 kl. 13:38
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu