recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel bil, ny telefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammel bil, ny telefon

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gammel bil, ny telefon
    Sendt: 20-August-2020 kl. 05:10
Hej

Jeg har en bil fra 2006 hvor der er FM radio og aux phono stik i den integrerede bilradio. Ikke Bluetooth.
Jeg har indtil nu benyttet minijack stikket i bunden af min Samsung Galaxy 8+ og tilsluttet bilens aux indgang. Det har virket ok om end lyden ikke var SUPER flot.

Men nu har jeg købt en Samsung Galaxy S20 mobiltlf. som ikke har minijack stik længere.
Der er USB-C i bunden af telefonen men jeg ved ikke om det kan overføre lyd. Ellers er der vel kun Bluetooth.

Hvordan tilslutter jeg denne telefon til bilradioen?

Jeg kiggede på dette sæt. Kan det bruges:

Eller måske dette:

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 07:24
De to du linker til ser ud til at være den rigtige vej at gå. Jeg har en tilsvarende billig fra ebay. Min erfaring i forhold til brugbarhed: Sørg for at den er med et lille batteri, ellers risikerer du at den går ud hvis din bil har start/stop (det gjorde min gamle i hvert fald - jeg tror at spændingen cuttes kortvarig i 12V stikket under start) - og det er pisse irriterende.

Det er ikke Hifi - men fungerer glimrende i en ældre bil hvor der alligevel er en masse vej/dæk/motor støj. Jeg ville tage den første, bare fordi den er mindst.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

De to du linker til ser ud til at være den rigtige vej at gå. Jeg har en tilsvarende billig fra ebay. Min erfaring i forhold til brugbarhed: Sørg for at den er med et lille batteri, ellers risikerer du at den går ud hvis din bil har start/stop (det gjorde min gamle i hvert fald - jeg tror at spændingen cuttes kortvarig i 12V stikket under start) - og det er pisse irriterende.

Det er ikke Hifi - men fungerer glimrende i en ældre bil hvor der alligevel er en masse vej/dæk/motor støj. Jeg ville tage den første, bare fordi den er mindst.

Tak. Men hvis jeg gerne vil have god lydkvalitet, hvad skal jeg så gå efter?
Bilen støjer ikke nævneværdigt (en Mercedes benziner fra 2006) og den har heller ikke start/stop.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 09:24
hvis du skal have god lyd i bilen, så er der kun en vej at går i dit tilfælde, det er du køber en USB-c DAC med minijack, og slutte den til den vej.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 13:59
jeg har enMpow i bilen, som jeg er rigtig glad for. lyden er glimrende til bilbrug.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 20:20
denne + et mini-jack til mini-jack kabel. 

Ikke bluetooth, men billigt og enkelt. 
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

denne + et mini-jack til mini-jack kabel. 

Ikke bluetooth, men billigt og enkelt. 

Ja, men eneste problem jeg lige kan se er, at man ikke kan oplade mobilen imens man afspiller musik.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 05:55
Du kan få et kabel, hvor man kan begge dele.

Du er langtfra den første med den problematik, men jeg ville nappe en trådløs ting og en qi lader, så du ikke skal bøvle med kabler.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 11:46
Jeg bruger noget lignende den her:

https://www.thansen.dk/elektronik/mobiltilbehor/haandfri-og-headsets/bt-fm-transmitter-streaming-mb-bt56/n283057692/pn-238254809

i en 30 år gammel volvo ;)

Virker perfekt, hver gang også som handsfree.



Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 16:31
Hvorfor ikke købe en ny autoradio, så får du både Bluetooth, håndfri og DAB, uden at gå på kompromis med kvaliteten?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 09:22
køb en ny radio, eller en bluetooth højtaler der kan oplades vi usb, som så kan sættes i cigaret tænderen.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvorfor ikke købe en ny autoradio, så får du både Bluetooth, håndfri og DAB, uden at gå på kompromis med kvaliteten?

Det er ikke altid lige nemt, når radien er integreret i bilen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu