recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkeligt opbygget Hegel H90?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkeligt opbygget Hegel H90?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nieseal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nieseal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkeligt opbygget Hegel H90?
    Sendt: 20-August-2020 kl. 10:55
Jeg har for et par dage siden købt en Hegel H90 - den er et supergodt match til mine Sonus Faber Concertino og jeg er allerede ret så glad for den. Jeg opdagede dog en mærkelig ting ved den: Den har to trafo'er - en lille og en stor, ligesom H120'eren. På alle billeder jeg har kunnet finde på nettet har H90 kun en trafo.

Nogen der kan opklare det mysterium? Er det en nyere version jeg har fået - eller er alle H90'ere på det danske marked opbygget på denne måde? Ikke at det betyder alverden - jeg er bare nysgerrig.

Se billeder af de forskellige modeller på følgende tråd - min ligner til forveksling H120...

Til top
Nieseal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nieseal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 13:44
Jeg har nu fået spurgt Hegel om dette - og de svarer at den type Hegel H90 der er til salg i HIFI klubben er specielt designet. Om det er godt eller skidt ved jeg ikke - synes dog at det er lidt mærkeligt at det ikke fremgår nogle steder at der er forskellige versioner af samme model afhængigt af hvor man køber den.

Redigeret af Nieseal - 20-August-2020 kl. 15:33
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 07:10
Det er vel de færreste der kigger på indmaden.

Biler laves også i versioner med forskelligt udstyr, selvom modellen hedder det samme.

Umiddelbart vil jeg mene at to strømforsyninger er bedre. Den ene dedikeret til udgangstrin. Den anden klarer resten. Mon ikke det giver mere støjfri og stabil strøm til resten af forstærker.

Kender godt det med at man kan få lidt OCD omkring sådanne ting.

Det vigtigste er dog at du er glad for lyden.
Til top
Nieseal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nieseal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 18:50
Tror du har ret, bliver bare lidt mistænksom når HIFI-klubben får specificeret et parti forstærkere til eget salg - og derefter sætter prisen 40% ned. Ens umiddelbare tanke er at der må være anvendt billigere komponenter. Formentlig tager jeg fejl, men mistanken er der da. Lyden er dog et kæmpe løft i forhold til hvad jeg er vant til - og super til prisen, så jeg beholder den:-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 09:02
Prisen er sat ned fordi der kommer en ny model H95.

Hvis du er tilfreds med lyden, har du fået den til en rigtig god pris.

Glæd dig over det.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 22:16
Hej
Jeg har netop undret mig over det samme.

Redigeret af NOHIFI - 12-September-2020 kl. 22:21
Til top
2vejs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2vejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 21:14
Ekstra trafo er nok fordi den er til et EU land. ( noget med standbay funktion). Norge er jo ikke i EU. Sikkert der for?

Redigeret af 2vejs - 20-September-2020 kl. 20:09
Til top
kbchristiansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbchristiansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 12:52
Hej 

Har tidligere spurgt Hegel om dette. Det er netop en stand by funktion, som forsynes af den lille trafo, og den er det er specificeret af HiFi-klubben. Skulle ikke ændre specifikationer i øvrigt. Det virker som om, at det er samme løsning som anvendes i den efterfølgende H95, og som også anvendes i flere andre forstærkere fra Hegel, som de tidligere bidrag her også påpeger. Jeg tror bestemt ikke det er noget vi som H90 ejere skal være kede af. Jeg er i øvrigt også fint tilfreds med lyden og funktionerne i øvrigt. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu