recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Imac 27 2020
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Imac 27 2020

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Raller1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Imac 27 2020
    Sendt: 24-August-2020 kl. 15:03

Hej jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg er.

Jeg stå og skal købe ny computer, og jeg vil meget gerne have den nye Imac 27  2020. Ud over at bruge den til almindeligt brug, vil jeg også meget gerne kunne bruge den til at spille på. Her tænker jeg både på de mest almindelige spil, men også de mere populære krævende spil om den kan klare det? Jeg ved ikke særlig meget om computere, jeg er rigtig meget i tvivl om hvilken model det skal være, og om det grafikkort der sidder i er godt nok. Jeg er også meget i tvivl om hvilken processor det skal være. Når jeg er inde på Apples hjemmeside er det kun den dyre 27 model, man kan vælge et andet grafikkort på. Hvad for en model vil I anbefale? Og hvor stor skal harddisken være? Jeg tænker også måske at køre windows på den, til spil der ikke kører på Mac os, eller som kører bedre på windows. Kan det virkelig passe at man skal have den dyreste model med Radeon Pro 5700 XT med 16 GB GDDR6-hukommelse for at kunne spille ordentligt på den.

Imacen er jo kendt for at have en rigtig god og lækker skærm, men den kan kun køre 60Hz som det højeste. Vil det give store problemer med spil? Eller vil man sagtens kunne klare sig med det?

Undskyld den lange roman

Med venlig hilsen Rasmus


Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 15:59
iMac er lækker, ingen tvivl om det
Men den er nok ikke beregnet til nyere tunge/krævende spil
Hvad vil du spille?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 16:56
du er i kategorien under tablets og telefoner - så nej imac snak er nok ikke her til.

Når det så er sagt, så lad være med overhovedet at købe en imac for at kunne spille spil. Den kan jo ikke udvides/opgraderes på nogen som helst måde, 
alene det at du vil køre windows på den for at kunne spille spil som ikke kan køre på macos, gør at rådet bare er rent og skær nej. lad være med at købe en imac for den slags alene.

Køb du hellere en PC med en ordentlig skærm (og man kan altså rent faktisk godt få nogle pæne kabinetter. De behøver ikke alle sammen være blinget fuldkommen ud med LED og blinkende lygter. Og til den pris kan du også få en særdeles OK skærm (dog er de ganske vist ikke 5K)
mængden af plads og alle krav til spil har vi af gode grunde ikke mulighed for at fortælle dig, da du ikke har angivet noget som helst om kravene til de spil du vil spille. Fx kræver det nye FS2020 100GB plads alene, og hvis du ikke har en vild konfig af maskinen, så kan du roligt smide et par æg på kabinettet og lave spejlæg, for den kræver minimum et 2080ti og en masse kerner i cpu'en og en god sjat ram hvis du vil have noget af alt det sjove vist på kloden. Den kan lave live trafik med biler og skibe på landjorden, og det sutter vildt meget af maskinen, men især om natten ser det godt nok også imponerende ud især hvis man har en 4K skærm og kører det i 4K. der er en del YT videoer om det, og selv med et 2080ti så får man ikke meget over 30fps at lege med (hvilket så er i orden. det er ikke et fps men en fly sim)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 14:55
Min søn har lånt en af mine iMac's, en 2019 med Vega 48 lige netop for at prøve at spille på en Mac via "bootcamp" win 10

GTA i 1440 ligger på 60-70fps. i høj konfig
Men i 4K med lidt justeringer er han nede, eller rettere oppe på 40-45fps.

Han fortrækker klart sin PC til det spil.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu