recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken wifi røgalarm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken wifi røgalarm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken wifi røgalarm
    Sendt: 03-September-2020 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Hvad med Netatmo - set til 700 kr - er der nogen der har erfaring i denne?

Ja, dem har jeg hægende. Jeg er super tilfreds. De tester sig selv, i det interval man selv definere i app. Jeg har sat det til en gang i måneden. Der tester den wifi forbindelsen. Lyden skal man manuelt ind og teste.

Ingen fejl alarmer siden feb. 2019
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 10:46
Har kigget på nedis som er hollandske. De har et stort udvalg af smart wifi produkter.

Kan ikke alt det nest kan men stadig med wifi så de kan forbindes. 
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

har selv kigget på nest men kan ikke helt se hvad de gør til den merpris. Vi har nu alm alarm i hvert rum ca 10 stk. Synes det bliver meget dyrt. Der er ikke alarm eller kamera i vel, så de kan bruges til andet end røgalarm?


Det er et kvalitets produkt, her er hvad jeg synes er fedt ved Nest:
  • Vi har aldrig haft falske alarmer i de 2 år vi har haft dem
  • Du får besked ved alarm på mobil hvis du ikke er hjemme
  • De kan sættes op til at lyse ved bevægelse (fint om natten i børneværelser og gange)
  • Den advarer dig: Dvs i tilfælde af falsk alarm kan du slå alarmen fra før den lyder så hele huset ikke vækkes.
  • Der er CO alarm, det mener jeg ikke de fleste røgalarmer har (jeg kan tage fejl).
Men enig i at de meget dyre i anskaffelse.

Og en kæmpe fordel er at den ved speak fortæller hvor der er ild, så man hurtigt kan lokalisere det.

Ud over det er der flere undersøgelser der peger mod at speak er bedre især for børn til at vågne af end bare en monoton hyletone.

Se fx. denne undersøgelse

“When we started to explore why this was happening and we looked at other types of frequencies of sound we found out that a lower frequency sound … combined with a voice – generally a female voice – was much more effective at waking children up, and in actual fact woke up 94% of children that we tested,” NicDaeid told Today.



Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shovel79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 14:06
Hvad med Netatmo - set til 700 kr - er der nogen der har erfaring i denne?
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

har selv kigget på nest men kan ikke helt se hvad de gør til den merpris. Vi har nu alm alarm i hvert rum ca 10 stk. Synes det bliver meget dyrt. Der er ikke alarm eller kamera i vel, så de kan bruges til andet end røgalarm?


Det er et kvalitets produkt, her er hvad jeg synes er fedt ved Nest:
  • Vi har aldrig haft falske alarmer i de 2 år vi har haft dem
  • Du får besked ved alarm på mobil hvis du ikke er hjemme
  • De kan sættes op til at lyse ved bevægelse (fint om natten i børneværelser og gange)
  • Den advarer dig: Dvs i tilfælde af falsk alarm kan du slå alarmen fra før den lyder så hele huset ikke vækkes.
  • Der er CO alarm, det mener jeg ikke de fleste røgalarmer har (jeg kan tage fejl).
Men enig i at de meget dyre i anskaffelse.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 09:58
har selv kigget på nest men kan ikke helt se hvad de gør til den merpris. Vi har nu alm alarm i hvert rum ca 10 stk. Synes det bliver meget dyrt. Der er ikke alarm eller kamera i vel, så de kan bruges til andet end røgalarm?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Er det et hus i flere plan, skal der 230V røgalarm på hvert plan, serieforbundne.

Det er rigtigt ja, men de skal stadig være installeret af dem der bygger huset/lejlighederne, det har været et krav I nybyg siden start/midt 0’erne eller sådan noget. 

Det ændre dog ikke på at man gerne selv må montere en røgalarm med almindelig 9v batteri i hvis man har lyst til det efterfølgende, selvom det nok er smart at fortsætte med det samme system 😊


Redigeret af spanky - 02-September-2020 kl. 09:02
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af spanky spanky skrev:

Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Problemet med mange af de forslag er, at de principielt ikke overholder bygningsreglementet, da der er et krav om tilslutning til strømforsyning. Hvis de så samtidig skal overholde vejledningen om at de skal være serieforbundne, så indskrænker mulighederne sig - især hvis det skal være trådløst.
Jeg er kun stødt på Cavius og Nest, der opfylder begge krav. Andre gør også, men så er de forbundet med kabel.

Det gælder jo kun i nyere byggerier, og der skal de monteres af "byggefirmaet"

Der er kun krav om at der skal monteres 1 røgalarm på 230v, hva man så selv montere udover det står for ens egen regning.

Er det et hus i flere plan, skal der 230V røgalarm på hvert plan, serieforbundne.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Problemet med mange af de forslag er, at de principielt ikke overholder bygningsreglementet, da der er et krav om tilslutning til strømforsyning. Hvis de så samtidig skal overholde vejledningen om at de skal være serieforbundne, så indskrænker mulighederne sig - især hvis det skal være trådløst.
Jeg er kun stødt på Cavius og Nest, der opfylder begge krav. Andre gør også, men så er de forbundet med kabel.

Det gælder jo kun i nyere byggerier, og der skal de monteres af "byggefirmaet"

Der er kun krav om at der skal monteres 1 røgalarm på 230v, hva man så selv montere udover det står for ens egen regning.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 09:45
Jeg har Nest hjemme og på kontoret, det er en nem og rigtig fin løsning. Børnene er glade for at de kan sættes op til at lyse svagt ved bevægelse i rummet når de sover.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 08:57
Problemet med mange af de forslag er, at de principielt ikke overholder bygningsreglementet, da der er et krav om tilslutning til strømforsyning. Hvis de så samtidig skal overholde vejledningen om at de skal være serieforbundne, så indskrænker mulighederne sig - især hvis det skal være trådløst.
Jeg er kun stødt på Cavius og Nest, der opfylder begge krav. Andre gør også, men så er de forbundet med kabel.

§ 93 stk 1:
En boligenhed i bygningsafsnit i anvendelseskategori 4 skal udføres med røgalarmanlæg, som er tilsluttet strømforsyningen, og som udføres med batteribackup.


Vejledning pkt 2.0:
Hvis der i en boligenhed skal være mere end én røgalarm, skal røgalarmerne være serieforbundne, således at aktivering af én røgalarm medfører aktivering af alle røgalarmer i boligenheden.




Redigeret af u2pia - 01-September-2020 kl. 08:59
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 21:56
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu