recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken wifi røgalarm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken wifi røgalarm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken wifi røgalarm
    Sendt: 24-August-2020 kl. 21:40
En bekendt søger en røgalarm med wifi funktion.

Hvilke kan anbefales i dag?
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 08:47
Jeg har selv kig på noget fra Cavius. Alarmerne kan kommunikere trådløst, og man kan tilkøbe en HUB, så man kan få alarm og se status på en app.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 10:19
Jeg er glad for min Nest fordi den giver en advarsel (via app) inden alarmen går. Så kan man nå at afbryde og slippe for alarmen. Cavius tilbyder en remote, men jeg er usikker på om den også giver en pre-warning. 

Det eneste der er irriterende er at den er ret følsom overfor mados, så har en del problemer med falske alarmer. Håber snart der kommer noget på markedet med AI, der kan skelne mellem mados og røg fra en brand. 
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Jeg er glad for min Nest fordi den giver en advarsel (via app) inden alarmen går. Så kan man nå at afbryde og slippe for alarmen. Cavius tilbyder en remote, men jeg er usikker på om den også giver en pre-warning. 

Det eneste der er irriterende er at den er ret følsom overfor mados, så har en del problemer med falske alarmer. Håber snart der kommer noget på markedet med AI, der kan skelne mellem mados og røg fra en brand. 

Lidt underligt jeg oplever netop at min nest ikke er ret følsom overfor mados, og at der skal være ret tilrøget i køkkenet før den går igang. Så den går ikke af em eller os, men kun decideret hvis der er noget der brænder på.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Jeg er glad for min Nest fordi den giver en advarsel (via app) inden alarmen går. Så kan man nå at afbryde og slippe for alarmen. Cavius tilbyder en remote, men jeg er usikker på om den også giver en pre-warning. 

Det eneste der er irriterende er at den er ret følsom overfor mados, så har en del problemer med falske alarmer. Håber snart der kommer noget på markedet med AI, der kan skelne mellem mados og røg fra en brand. 

Lidt underligt jeg oplever netop at min nest ikke er ret følsom overfor mados, og at der skal være ret tilrøget i køkkenet før den går igang. Så den går ikke af em eller os, men kun decideret hvis der er noget der brænder på.

Altså nu har jeg også en ret lille lejlighed, og kan godt lide at give den gas i et køkken, hvilket betyder at alarmen typisk går når jeg bruger/steger for fuld gas. Det handler nok mest om at min emhætte ikke kan trække det, men det er sjældent noget consumer-gear der kan. Desværre har jeg ikke mulighed for at installere et professionelt emfang i min lejlighed. 

Alarmen sidder ude i entreen, som er i åben forbindelse med køkkenet. 

Håber på at næste generation har en learn funktion så man kan fortælle den at det er falsk alarm, og dermed nedbringe sandsynligheden for at den alarmerer næste gang. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

[

Altså nu har jeg også en ret lille lejlighed, og kan godt lide at give den gas i et køkken, hvilket betyder at alarmen typisk går når jeg bruger/steger for fuld gas. Det handler nok mest om at min emhætte ikke kan trække det, men det er sjældent noget consumer-gear der kan. Desværre har jeg ikke mulighed for at installere et professionelt emfang i min lejlighed. 

Du husker at åbne et vindue 5 cm når du steger og bruger emhætte?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

[

Altså nu har jeg også en ret lille lejlighed, og kan godt lide at give den gas i et køkken, hvilket betyder at alarmen typisk går når jeg bruger/steger for fuld gas. Det handler nok mest om at min emhætte ikke kan trække det, men det er sjældent noget consumer-gear der kan. Desværre har jeg ikke mulighed for at installere et professionelt emfang i min lejlighed. 

Du husker at åbne et vindue 5 cm når du steger og bruger emhætte?

Klaus

Jo. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 02:17
Dette her har så ikke noget med Wifi at gøre, men jeg benytter en termisk brandalarm i køkkenet, suppleret med røgalarmer i de andre rum.

Det hele kører trådet med alarmen. Men alarmen kunne jo så være en model med wifi.

En termisk brandalarm er til steder hvor det ryger meget og hvor man ikke ønsker fejlalarmer. Den overvåger temperaturen under sig og hvis den stiger for hurtigt i et interval, så går alarmen. Er beregnet til steder hvor der er meget røg eller damp og hvor alm. røgalarmer vil skabe fejlalarmer.


Redigeret af Cyberguyen - 31-August-2020 kl. 02:19
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Dette her har så ikke noget med Wifi at gøre, men jeg benytter en termisk brandalarm i køkkenet, suppleret med røgalarmer i de andre rum.

Det hele kører trådet med alarmen. Men alarmen kunne jo så være en model med wifi.

En termisk brandalarm er til steder hvor det ryger meget og hvor man ikke ønsker fejlalarmer. Den overvåger temperaturen under sig og hvis den stiger for hurtigt i et interval, så går alarmen. Er beregnet til steder hvor der er meget røg eller damp og hvor alm. røgalarmer vil skabe fejlalarmer.

Er bekendt med den mulighed, men jeg vil gerne have en alarm siddende i entreen for at kunne detektere røgudvikling i opgangen, og eftersom entreen er i åben forbindelse med køkkenet og stuen (dørene er fjernet), er det lidt svært at gøre noget ved det. Ville foretrække, at havde et system der kunne kobles fra med en timer, som jeg kunne aktivere hver gang jeg foretager mig noget i køkkenet, som normalt vil aktivere alarmen. 
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 21:56
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 08:57
Problemet med mange af de forslag er, at de principielt ikke overholder bygningsreglementet, da der er et krav om tilslutning til strømforsyning. Hvis de så samtidig skal overholde vejledningen om at de skal være serieforbundne, så indskrænker mulighederne sig - især hvis det skal være trådløst.
Jeg er kun stødt på Cavius og Nest, der opfylder begge krav. Andre gør også, men så er de forbundet med kabel.

§ 93 stk 1:
En boligenhed i bygningsafsnit i anvendelseskategori 4 skal udføres med røgalarmanlæg, som er tilsluttet strømforsyningen, og som udføres med batteribackup.


Vejledning pkt 2.0:
Hvis der i en boligenhed skal være mere end én røgalarm, skal røgalarmerne være serieforbundne, således at aktivering af én røgalarm medfører aktivering af alle røgalarmer i boligenheden.




Redigeret af u2pia - 01-September-2020 kl. 08:59
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 09:45
Jeg har Nest hjemme og på kontoret, det er en nem og rigtig fin løsning. Børnene er glade for at de kan sættes op til at lyse svagt ved bevægelse i rummet når de sover.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu