recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med samsung 860 EVO SSD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med samsung 860 EVO SSD

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med samsung 860 EVO SSD
    Sendt: 02-September-2020 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

din 870 er også en NVMe baseret disk og ikke en sata baseret ssd som han har her.
Shhh... LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 18:14
din 870 er også en NVMe baseret disk og ikke en sata baseret ssd som han har her.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 17:06
Jeg mener min Samsung 870 skriver med 2,3 GB i sek LOL

Så kan du tage din backup på 13 sekunder i stedet for 4 minutter.

RAPID er jo bare en ramdisk som cache, den kan ikke på magisk vis skrive hurtigere end din enhed.


Redigeret af Cyberguyen - 01-September-2020 kl. 17:07
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 16:50
Det er "kun" 100MB/s - hvis du har haft en alm spinning disk involveret, så er det nogenlunde. teknisk skal en alm disk kunne klare omkring 200MB/s, men det sker meget sjældent. usb3 er 5gbit altså en hel del over den performance du har haft, men ret normalt.

havde der været tale om mange bitte små filer, så ville du ikke have så stor en performance. Det kan de ikke lide. Men mellemstore filer hvor du har mulighed for kontinuert sekventiel læsning og skrivning af store mængder data, giver den "bedste" performance.


Redigeret af claus_jac - 01-September-2020 kl. 16:51
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 15:34
Jeg har lige lidt bonus info.

Hvis nogen af jer også har en samsung SSD, så vil jeg klart anbefale i downloader Samsung Magician software (test & optimerings værktøj), da det virkelig rykker på drevet.

Jeg har lige lavet et par billeder. Dette er med den nye SSD, men IKKE optimeret med RAPID.


Dette efter jeg har kørt RAPID med Samsung's software. Sammenlig venligst "Diskmark".


Til slut lavede jeg lige en backup på en USB 3 disk.


28,8 Gb backup på 4min33sec. Det er sku' da meget godt. Kig engang på read/write speed.

Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 12:52
Hej alle sammen

Jeg fik den nye adaptor her til formiddag, og maskinen er netop blevet færdig med med at clone c:drevet.

Så alt virker med den nye adaptor. Nu skal jeg så blot lige have installeret den i maskinen, men det burde jo ikke være noget problem.

Tusind tak til alle der har bidraget til denne tråd.
Jeg lukker hermed tråden.

Mange hilsner
Søren Smile
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 10:59
Der er flere og flere problemer med adaptorer og diske (og maskiner) som ikke helt spiller samme. Se bare på de problemer som raspberry har med deres Rpi4, som godt nok skal have USB adaptor. Mange af disse adaptore opførere sig vidt forskelligt, og nogle virker ikke med bestemte diske eller bestemte chipsæt. Det er efterhånden en jungle at finde rundt i. 

Den foreløbig bedste adaptor jeg har fundet, er denne (som pudsigt nok også er den billigste):
https://www.proshop.dk/Controller/StarTechcom-USB-30-to-25-SATA-III-Hard-Drive-Adapter-Cable-w-UASP/2453759

Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 02:08
Lidt mere info

Jeg har købt sata/usb kablet fra det tidligere link. Håber at få det imorgen. Hvis det heller ikke virker,
Vil jeg forsøge at mont. ssd'en i min desktop, og så clone fra den oprindelige alm. hdd. Ellers må begge i maskinen, og så clone der imellem.

Ps. Jeg har fået svar fra Samsung, og de mener også at det må være Adaptoren. Så må vi imorgen se om det holder vand.
Søren
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 20:07
Han skrev han satte den i sin desktop og initialiserede disken. Ergo virker disken og han har en desktop.

Problemet er, at han ikke kan få den til at virke med hans usb adaptor, så det er da nemt at sætte den disk fra hans laptop i den stationære sammen med den nye sad og clone med Macrium reflect eller lignende.

Hvad har jeg misset?


Redigeret af Jonas_R - 31-August-2020 kl. 20:11
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 19:38
Jonas_r  - måske en god ide at læse lidt mere af tråden?
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 19:23
Hvis du har en desktop PC, så montere begge sdd'er i den og så brug fx Macrium reflect til at clone diskene.


Hvis du bor i nærheden af Østerbro har jeg et par adaptere du kan prøve hvis det er?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 17:19

Hej.

Jeg bruger en USB 3.0 til SATA adapter/kabel fra Maiwo. Jeg har ikke lige en Samsung 860 EVO, men når jeg prøver at slutte en af mine Samsung 850 PRO SSD Diske til virker den, og når jeg prøver at checke den med det program der hedder USBDeview, som jeg tidligere har linket til, så viser den både drev bogstaver og SSD serinummer. Her er en klippe og klister af den information som USBDeview giver for en Samsung 850 PRO SSD tilsluttet min Maiwo USB 3.0  adapter/kabel:

'Maiwo USB 3.0  Device Maiwo USB 3.0  Device USB Device Mass Storage Yes Yes No No H:, I: DB98765432111B5 31-08-2020 17:03:11 31-08-2020 17:03:11 152d 0567 1.02 08 06 50 DESKTOP USBSTOR @usbstor.inf,%USBSTOR.SvcDesc%;USB Mass Storage Driver USBSTOR.SYS Compatible USB storage device 8 mA 3.00 USB Mass Storage Device 10.0.19041.1 USBSTOR_BULK.NT usbstor.inf USB\VID_152D&PID_0567\DB98765432111B5 Removable, UniqueID, SurpriseRemovalOK'

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 31-August-2020 kl. 17:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu