recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med samsung 860 EVO SSD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med samsung 860 EVO SSD

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2020 kl. 21:12
hvisssd'en er ikke initialiseret, vil en normal usb-controller ikke vise sig i enhedshåndtering. Det lyder som om det er en SataSSD du har? hvis du på nogen som helst måde kan få den koblet ind i en rigtig desktop og få den initialiseret der, så kan det nok hjælpe.

Men det er godt nok spartansk info du kommer med. logilink er bare et brand, så vi har ingen ide om hvad det er for en "adapter" du snakker om. Vi ved heller ikke hvad det er for en computer (har du sat den i en usb-3 port? de blå porte?)
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2020 kl. 14:12
Hejsa
I forbindelse med rep. af bærbar, er jeg stød ind i det problem, at den bærbare ikke kan se min Logilink adaptor med SSD'en. Og når jeg skriver ikke kan se, så er det alle steder. Både "min-PC", enhedshåndtering og Diskmanager.

Hvis jeg går ind på drivere, er der en gul klat ved USB lagerenhed.

Hvis jeg tager SSD'en ud af adaptoren, og skifter den med den oprindelige HDD (roterende), fejler porten INTET, og jeg kan sagtens se den alle steder.

Jeg har prøvet opstillingen på 3 forskellige computere, den omtalte bærbare som er fra jan 2015, på min stationære fra ca. samme årgang, samt en nye laptop som er fra apr-maj i år.
Alle har samme fejl.

Bonus info.
Årsagen til at jeg vil have en SSD i maskinen er, at den kørte utroligt langsomt. Jeg skiftede med en Samsung 850 128gb som jeg havde liggende. og den clonede perfekt, og fik maskinen til at køre ca. 6 gange hurtige (altså nu hel normal).

Derfor fatter jeg ikke at den nye disk ikke opfattes af computeren.
Håber der er en af jer der har en løsning.
Ps. Jeg skrev til Samsung support igår, men har endnu ikke hørt fra dem.

Søren


 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu