recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav popcorn som i biografen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lav popcorn som i biografen

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lav popcorn som i biografen
    Sendt: 05-September-2020 kl. 16:27
Jeg vil gerne kunne lave gode popcorn herhjemme. Hvilken popcornmaskine skal jeg købe, og hvilken opskrift skal bruge?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 17:31
Det kommer jo an på flere ting.
1 hvor mange skal du lave ad gangen?
2 smagen - hvordan bliver de lavet.
3 hvor meget plads har du.


Der er et pænt udvalg. smagsmæssigt kommer de nok tæt på hinanden hvis du bruger samme korn/olie i dem alle. (lige på nær dem der kun bruger varmluft og ikke olie - der er selvfølgelig mulighed for at sætte sit eget præg ved valg af olie)

Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 19:30
Nu er jeg ikke den, som køber popcorn i biograffen, men er vild med popcorn (poppet i en sstor gryde) i stuen til en film.
Så jeg kender ikke sagsforskellen på de måder.
Hvad kan en popcornmaskine som en gryde ikke kan, med hensyn til snag og konsistens?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 20:23
Jeg har altid drømt om en stor hjemme biograf med en gruekedel til at lave popcorn i LOL
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 20:33
man må gå ud fra en oplevelse - hvis man køber sådan en stor fætter på hjul? :-)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 20:37
https://forbruger-test.dk/popcornmaskine-test/
Interessant... når nu popcorn er biografen er så tosset dyre
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

https://forbruger-test.dk/popcornmaskine-test/
Interessant... når nu popcorn er biografen er så tosset dyre

Det mest interessante er da at læse testen.
Hold da op en gang øregas, de har ikke testet noget som helst og teksten er fuld af fejl!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 21:04
Her hjemme har vi den der OBH ting, den er konen meget glad for
Har prøvet et par stykker af de der varmluft popper, det er imho noget elendigt lort, popcorn bliver alt for tørre
Personligt er min anbefaling at finde en popper der kan bruges olie i, det går dem bare mere lækker
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 21:31
Brugte tidligere microovn til popcorn, det var hurtigt og nemt. Men fik så at vide de bruger svinefedt til at poppe majsen, og det er mættet fedtsyre, så totalt usundt. Har også forsøgt med varmluft pop, og er enig med at popcorn er for tørre. Så goe gamle metode med en tykbundet gryde med låg, olie i bunden og popcorn majs i gryden og tænd for varmen. Så lyder det bare sjovt når det popper mod låget, og de smager ligesom dem i biografen.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 21:47
Ja husk for guds skyld at lægge låg på LOL
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 10:04
hemmeligheden og den helt rigtige metode er efter min erfaring at poppe majsene i kokos olie! 1 DL majs til 2 spsk olie og 1 tsk salt som er Kværner til fint fint pulver morter. 

Lugten fra biografen er det lige med det samme og smagen er simpelthen så genial! Den sidder lige i skabet! 

Jeg har prøvet både denne opskrift på maskine og i gryde. Det bliver perfekt 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 12:06
Ja, kokosolie og meget fint salt.

Hvis man har mulighed for at handle i Inco, Dagrofa Food Service eller andre engrosbutikker, kan man måske finde rigtig popcorn-salt.

Og så skal gryden ikke have fuld knald, og låget bør heller ikke være helt på, da dampen gerne skal kunne slippe ud, så popcornene ikke bliver seje.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu