recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav popcorn som i biografen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lav popcorn som i biografen

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 15:07
Jeg blev inspireret af tråden, og selvom jeg kan handle i Dagrofa Food Service, endte jeg bare her, hvor alle og enhver kan handle:
http://snackshop.dk/da/13-popcorn

Så nu er der kokosolie, popcornsalt og majskerner i store mængder på vej Smile
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 16:37
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Jeg blev inspireret af tråden, og selvom jeg kan handle i Dagrofa Food Service, endte jeg bare her, hvor alle og enhver kan handle:
http://snackshop.dk/da/13-popcorn

Så nu er der kokosolie, popcornsalt og majskerner i store mængder på vej Smile
Tak for linket. 
Har købt kokosolie og salt. 10 kg popcorn er lige lidt for meget til vores forbrug 😊
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg vil gerne kunne lave gode popcorn herhjemme. Hvilken popcornmaskine skal jeg købe, og hvilken opskrift skal bruge?


Du skal købe en gryde, og en flaske olie.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, kokosolie og meget fint salt.

 kan man måske finde rigtig popcorn-salt.



Man kan genkende det ved at det ligner alt andet salt, og der er skrevet 'popcorn' på æsken.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 07:38
Man kan kende det på, at det er mere finkornet end almindeligt fint salt.

Redigeret af lunddal - 07-September-2020 kl. 07:42
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 10:13
Vi har en sådan fætter her:



Den er helt okay og kostede ikke ret meget. Vi bruger alm. rapsolie og salt og synes de smager fint.
Den er måske lidt underdimensioneret til vores behov, da vi som regel er nødt til at lave min. tre omgange, men vi sætter den bare i gang og laver noget andet imens. Man hører tydeligt, når den er færdig Smile

Vi havde først en lignende model, som havde en kedel helt i stål. Den var et helvede at gøre ren, og det lykkedes mig faktisk at ødelægge den ved for grundig rengøring. Den står nu som pynt inde i selve biografen. Den vi bruger nu har en form for belægning (Teflon?) indeni kedlen, hvilket gør den meget nemmere at rengøre. Tag dog ikke fejl, det sviner ganske meget at lave popcorn, så jeg anbefaler at man gør det under en emhætte! Vi har monteret vores i et tilstødende forråd og lavet en dedikeret udsugning.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 11:24
Må istemme, at det nok ikke handler så meget om maskinen, men mere fremgangsmåden. Personligt bruger jeg Lékué Popcorn Maker - en genial dims til mikroovnen.
Her kan du selv vælge olie eller ej, tilsætte diverse andre stoffer. Jeg er specielt glad for noget chili-krydderi at poppe dem i, men det er en smagssag ;)
Den er lige så let som almindelige mikropopcorn, den har bare ikke alle de der stoffer, som indpakningen til mikropop ellers indeholder. Altså også miljøvenlig! 
Og så er løse popcorn VÆSENTLIGT billigere end mikropops.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Må istemme, at det nok ikke handler så meget om maskinen, men mere fremgangsmåden. Personligt bruger jeg Lékué Popcorn Maker - en genial dims til mikroovnen.
Her kan du selv vælge olie eller ej, tilsætte diverse andre stoffer. Jeg er specielt glad for noget chili-krydderi at poppe dem i, men det er en smagssag ;)
Den er lige så let som almindelige mikropopcorn, den har bare ikke alle de der stoffer, som indpakningen til mikropop ellers indeholder. Altså også miljøvenlig! 
Og så er løse popcorn VÆSENTLIGT billigere end mikropops.

Den ser da spændende ud. Tilsætter du blot olie og krydderi samme sted som korn? Skal den vaskes efter hvert brug?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 12:20
var et smut på proshops hjemmeside, og så havde de rent faktisk den her liggende som en del af deres "afterparty" i forbindelse med deres 25 års fødselsdag.


Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

...

Den ser da spændende ud. Tilsætter du blot olie og krydderi samme sted som korn? Skal den vaskes efter hvert brug?
Jeps - det er essentielt bare en fleksible skål, der fylder mindre, når den ikke er i brug, samt kan tåle mikroovn. Kan vaskes i opvaskemaskinen eller i hånden - meget simpelt!
Olie og popcorn samme sted; det er en skål ;)
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 21:50
ligepræcis, da jeg i mine tidlige år tog en tjans ved popkornvenderen i Imperial biograf, brugt vi Palmin i rigelige mængder, det gav den helt rigtig smag og farve..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu