recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende Dolby atmos ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende Dolby atmos ?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende Dolby atmos ?
    Sendt: 06-September-2020 kl. 22:10
Hejsa har dette tv Panasonic 75fx780 og lige pt 

Sonos playbar sonos sub og sonos one 2 stk som baghøjtalere. 

Som jeg læser det skal tv’et i sig selv kunne modtage Dolby atmos - er der nogen der ved om dette tv kan det / synes ikkenjeg kan se det i specs.  Og alt bliver kørt igennem en apple tv 4k - som heller ikke skulle være glad for atmos —-

Ville det overhovedet kunne betale sig at opgradere Playbaren med en arc for at få atmos - selvom jeg stadig tænker det er et step up
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 05:59
Panasonic FX780 understøtter desværre ikke Dolby Atmos. Du kan finde specifikationerne for TV'et her: https://www.flatpanels.dk/panasonic_fx780_2018.php
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 06:01
tak Rasmus Larsen - selvom svaret var nedslående :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

tak Rasmus Larsen - selvom svaret var nedslående :)
men der er stadig soundbar der har mere end een hdmi hvis du skal have atmos. Fx LG soundbar
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 10:06
ok tak for info.  

Har prøvet at finde lidt info.   Har en samsung hw-k950 Til 2.200 kroner i tankerne.  Virkelig billigt i forhold til det setup jeg har.   

Og så har min bror en sl8y lg model til omkring 1.000kroner Men det tænker jeg vil være noget af et skridt nedad.   

Virkelig svært at blive klog på.  Måske bliver det for dyrt at fokusere for meget på atmos
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

ok tak for info.  

Har prøvet at finde lidt info.   Har en samsung hw-k950 Til 2.200 kroner i tankerne.  Virkelig billigt i forhold til det setup jeg har.   

Og så har min bror en sl8y lg model til omkring 1.000kroner Men det tænker jeg vil være noget af et skridt nedad.   

Virkelig svært at blive klog på.  Måske bliver det for dyrt at fokusere for meget på atmos
det var nu mere denne
LG SN11RG - 7.1.4-channel - Dolby Atmos her jeg tænkte på
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 21:18
den koster 15.000.  Hvad med en samsung q96r 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Panasonic FX780 understøtter desværre ikke Dolby Atmos. Du kan finde specifikationerne for TV'et her: https://www.flatpanels.dk/panasonic_fx780_2018.php


Er det ikke nok at apple tv 4k kan afspille atmos.  

Vil jeg på ingen måde kunne afspille atmos udenom tv’et.  Eller er jeg helt væk ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Panasonic FX780 understøtter desværre ikke Dolby Atmos. Du kan finde specifikationerne for TV'et her: https://www.flatpanels.dk/panasonic_fx780_2018.php



Er det ikke nok at apple tv 4k kan afspille atmos.  

Vil jeg på ingen måde kunne afspille atmos udenom tv’et.  Eller er jeg helt væk ?
hvis du slutter dit Apple tv direkte til en fx de. Soundbar du selv foreslår her til sidst, så kan du afspille atmos. Men hvis du slutter Apple tv til på dit tv og kører tv'et gennem HDMI arc så nej
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 06:18
I tillæg til det T-Duck skriver, så er det derfor man skal sikre sig, at brikkerne kan falde i hak før man investerer i Sonos Arc. Det er en herlig soundbar, men den har ingen HDMI-hub indbygget, så alt skal via TV'et. Og her kræver det, at TV'et understøtter Atmos og helst også HDMI eARC (ift. kvalitet og fremtidssikring).

Det kan være, at denne guide til Dolby Atmos også kan hjælpe med at kaste lys over sagen: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1591177061
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 16:54
Jeg mener, du tillægger Atmos for meget fokus, i forbindelse med en soundbar, da det stiller ret store krav til selve lytterummet, før det overhovedet er i stand til at tilføje den dimension, som det er meningen, det skal tilføje; selv når disse krav er opfyldt, er det sjældent resultatet bliver egentlig overbevisende, så hellere fokusere på den egentlige lydkvalitet, men det er bare mig (og sikkert også mange andre), hvor jeg mener, det i mange tilfælde ikke er meget andet end salgsgas, da mange køber nyt udstyr efter specs...

Er der tale om det rette udstyr og noget materiale, hvor der er brugt kræfter på at få Atmos ordentligt implementeret, så kan det virkelig tilføje noget til oplevelsen, når man ser en film eller andet, men jeg har endnu en aha-oplevelse til gode, i forbindelse med Atmos og en soundbar...

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 17:17
tak for info.  Måske man bare skal glemme atmos og så vælge noget
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu