recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvitte kabeltv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvitte kabeltv

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men er man mere avanceret bruger, skal man bitstreame, have egen Plex server og/eller spille fra skyen på den, have den til at snakke sammen med andre enheder end Apples egne (f.eks. ens Android telefon) mv, ja så bliver Shielden hurtigt langt den mest interessante af de to.










Hvad er "bitstreame"?


det er at enheder sender lyden til fx receiver uændret så det er receiveren der dekoder lyden og ikke boksen. Fx hvis en film er i true HD, så er det true HD receiveren får.

Redigeret af T-Duck - 10-September-2020 kl. 21:31
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men er man mere avanceret bruger, skal man bitstreame, have egen Plex server og/eller spille fra skyen på den, have den til at snakke sammen med andre enheder end Apples egne (f.eks. ens Android telefon) mv, ja så bliver Shielden hurtigt langt den mest interessante af de to.

Hvad er "bitstreame"?


Venlig hilsen
KB
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 19:37
Hvis alt andet var jævnbyrdigt mellem  Shield og ATV, - så ville jeg så langt øjet rækker vælge AppleTV, pga af Itunes/4k HDR lejefilm . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

.....
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad for apps ud over der mangle du channels. For netflix, YouTube, Viaplay, viafree, dplay, TV2 Play, sågar plex hvis man.

Jeg har ikke en fuld liste ved hånden, men bl.a. DRTV, HBO Nordic og CMore. YouSee havde engang, men virker ikke længere
DR har vist sagt, at de arbejder på Channels (... men desværre ikke sagt noget om Live Channels...) - men jeg har da 3 channels kørende fra Yousee + Næste. Hvad er det, der er sket?


Redigeret af miri - 10-September-2020 kl. 19:33
miri
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 16:37
Ups, skulle have været redigering, ikke ny besked

Redigeret af TBC1 - 10-September-2020 kl. 16:38
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 16:15
Det kan så tilføjes af hvis netop spildelen skulle tælle for nogen (det betyder intet for mig selv, som ivrig PC gamer), så er der faktisk god grund til at passe på med ATV'et. Apple har tydeligt vist at de sigter imod at bygge en beskyttende mur omkring deres egen Arcade spiltjeneste og har hidtil aktivt holdt alle andre der kan tilbyde noget mere på højere niveau (spillekonsol/PC niveau) via skyen ude af platformen (Stadia, XCloud, Geforce Now) mv. Det eneste Apple hidtil, ud over deres egen mobile-grade Arcade tjeneste, har villet åbne op for er Steamlink - Til afvikling af de Steamspil man selv i forvejen ejer i husstanden på ens egen PC, som de dermed alligevel ikke kan beskytte Arcade tjenesten imod og holde en fra. 

På Shielden kan man i det mindste for nu sideloade både Stadia og X-cloud preview (Geforce Now kommer pre-installeret), og man kan helt officielt også downloade Shadow til den og så kan man ligefrem spille både PSNow (720p) og XBox Game pass (1080p) spil på den fra skyen, hvis det virkeligt er det man vil.

Og det peger så i øvrigt, som endnu et ekempel (refresh rate appen er et andet) frem imod en af mine helt grundlæggende vurderinger mht valg. Er man normal bruger vil man reelt ikke gå galt i byen med hverken ATV eller Shield - begge er glimrende "netflix-streamere" og der er ikke noget som helst argument imod hverken ATV'et eller Shielden for Hr og Fru Jensen der bare skal se Netflix men ikke bitstreame, ikke skal spille og ikke skal nørde med noget som helst. Men er man mere avanceret bruger, skal man bitstreame, have egen Plex server og/eller spille fra skyen på den, have den til at snakke sammen med andre enheder end Apples egne (f.eks. ens Android telefon) mv, ja så bliver Shielden hurtigt langt den mest interessante af de to.


Redigeret af TBC1 - 10-September-2020 kl. 17:02
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 15:25
Der ville jeg dog så aldrig brugen hverken Apple tv eller Shield som andet end til streaming af spil via steamlink eller rainway. Eller når xcloud kommer i færdig version. Jeg har været beta testetmr på xcloud. Den slår arcede og GeForce now, for her får men konsol spil, men fuld konsol grafik og det spiller bare
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 13:56
Hvis spildelen tæller med i overvejelser, så få en god controller indkøbt, eller par en eksisterende med boksene, hvis I ikke bruger den til tilhørende konsol. F.eks. PlayStation- eller Xbox-controllere kan parres med både Nvidia Shield og Apple TV 4K.

Der er ikke så mange gode spil til TV'et i Google Play-butikken på Android TV, og dem der findes er ofte sovset ind i reklamer eller tracking. Nvidias ekstra spiltilbud på Shield er dog ret fine, om end udvalget godt kunne være større.

Apple TV har Arcade, som er en relativt ny tjeneste. Der er gode spil iblandt, men det er ikke typiske konsol/PC-spil endnu. Dog er der på Arcade kommet flere spil, der også udgives på PlayStation, Xbox og Switch, på det seneste så det kan være, at det bliver mere normalt fremadrettet.

Har I en PC på hjemmenetværket, så kan der streames spil via f.eks. SteamLink til begge bokse.

PS: Der går rygter om ny Apple TV-boks måske i år, måske i starten af 2021. Apple har jo lanceringsarrangement på tirsdag, så måske bare lige afvent det. Og så går der rygter om endnu et arrangement i oktober. Hvis rygterne taler sandt om en A14-chip i Apple TV, så bliver det spilgrafik på et noget andet niveau end i nuværende Apple TV 4K og Nvidia Shield. Der kommer næppe en ny Nvidia Shield lige nu og her, da den sidste blev lanceret hen imod slutningen af 2019.
Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tbent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 13:43
...haha nærmere en løsning ..hmm det er sgu svært, det er i hvert fald et emne som deler vandene :) Vi har besluttet at droppe Stofa tv og internet og få fiber som først kan leveres fra november så vi har indtil da med at beslutte os for det ene eller det andet.

Kan se at nogle måske ikke helt forstår at jeg ser på Telmore Play, det er udelukkende fordi man for mere for pengene ved at kombinere mobil abb. og streaming, i dag har vi et Cbb mobil abb. med Tidal, hvor Tidal er til ca. halv pris, men det kan også være vi blot køber Viaplay, Disney+, Tv2 Play og evt. Netflix abb. selv, så bliver det endnu billigere end Stofa og Telmore Play løsningerne.

 Apple Tv er et stabilt produkt hos de fleste, fjernbetjeningen kan man enten lide eller ik, den kan fås med Apple tv+ streaming abb. og kan kører Plex eller Infuse for egne film fra NAS.

Vi har kun en ældre Ipad som er ved at blive for langsom så der er ikke meget at hente i forhold til betjening her.

 

Nvidia Shield Pro kan være stabil, bedre fjernbetjening, nem at sætte op til NAS med Kodi/Plex, der findes gratis spil via Nvidia Games.

Vi har 3 android tablets og 3 android mobil tlf. så familien er mere kendt med Android end Apple, men det er nok ikke det store der skiller her. 

Jeg må ud og prøve noget Apple Tv og Shield for at se dem med mine egne øjne og prøve dem af, Reelt er vi er ude efter noget som bare fungere mht. streaming og film visning, synes stadig de er meget lige og der reelt ikke er den helt store forskel, der er måske lidt bedre muligheder for at tweake på Shielden og spil delen kunne være en god ting for knægten på 7 år, men vi har talt om at investere i en Xbox senere på året og så kunne ATV måske være et udmærket valg til streaming/film visning. Det må komme an på en prøve.  

Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 12:48
Har absolut heller ingen problemer med vores Apple TV. Vores Android TV boks derimod. LOL
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 12:22
Heller ikke her. Vi tilslutter flere Apple TV 4K bokse i alle de opsætninger, som vi tester på Flatpanels. LG, Samsung, Sony, Panasonic, Philips, Loewe og andre TV. Soundbarer og mellem-enheder fra en masse andre. Hører heller ikke om problemerne fra andre.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
lad mig sige det på den måde, at min erfaring med vores Apple tv 4k. Der vrøvl med hdcp med mit tv og receiver, så jeg måtte købe en switch at sætte i mellem der dekodet hdcp og sendte signalet videre ukrypteret. Skal genstarte den hverdag så den ikke lagger i brugerflade, da den sad med 4k Sdr i stuen, ingen problemer i 1080p på førstesalen. Og remoten, er sværd at styrte synes jeg. Har skulle et par gange factory resette den efter opdatering. Alle de ting har jeg aldrig skulle på min Shield. Den har bare kørt uden problemer i de fire år jeg har haft den. jeg ved godt andre har haft problemer med Shield. Men der er også problemer med Apple tv


Mit Apple TV 4K har slet ikke de problemer.

Jeg har aldrig haftproblmer med HDCP, hverken på mit 4K Philips TV, hvor jeg har sat den til SDR og ikke HDR eller mit HD projektor. ATV skifter selv mellem HD og 4K, alt efter hvor jeg ser indholdet. 

Jeg har endnu ikke været nødt til at slukke på ATV.

Remote bruger jeg bare min Log. Harmony eller min iphone/ipad som i reglen lige er i nærheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu