recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor blinker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor blinker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor blinker
    Sendt: 13-September-2020 kl. 22:04
Hej alle

Jeg har fornylig istandsat mit hus, og ændret min kabling og købt nyt tv. Jeg har et Apple tv sat til min Pioneer receiver hvor HDMI 1 kører til TV og HDMI2 kører projektor. Men når jeg kører via projektor blinker den ca. hver 30. sekund. Men tænder jeg tvet, gør den det ikke. 

Nogle der har nogle gode bud på hvad det kan være?  
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 22:47
Jeg mistænker det er noget handshake der fejler. Det må næsten være derfor, da tv’et virker og hvis jeg starter tv’et, vil handshake til PJ virke. 
Hvis jeg slukker TV blinker den igen. Kan jeg smide noget ind mellem disse? HDMI splitter eller lignende som kan “ignorere” eller nulstille signalet?
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 09:47
har du prøvet at bytte rundt på portene?

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

har du prøvet at bytte rundt på portene?


Nej, det har jeg ikke prøvet. Men det vil jeg da lige prøve
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 12:17
Jeg har nu prøvet at bytte kablerne rundt men det virkede ikke. Selv da jeg ikke afspillede HDCP content blinkede den. 
Jeg løste det ved at "slukke" det output til TVet i receiveren. Så virkede det. 

Kan det betyde det er receiveren der fejler? 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Jeg har nu prøvet at bytte kablerne rundt men det virkede ikke. Selv da jeg ikke afspillede HDCP content blinkede den. 
Jeg løste det ved at "slukke" det output til TVet i receiveren. Så virkede det. 

Kan det betyde det er receiveren der fejler? 

Det virker immervæk sandsynlagt, ja.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Jeg har et Apple tv sat til min Pioneer receiver hvor HDMI 1 kører til TV og HDMI2 kører projektor. Men når jeg kører via projektor blinker den ca. hver 30. sekund. Men tænder jeg tvet, gør den det ikke. 

Nogle der har nogle gode bud på hvad det kan være?  
Et gæt:
Projektor og TV forsøger at køre hver sin opløsning og TV vinder (med laveste opløsning??) fordi receiver skal køre  samme opløsning på begge HDMI porte.

Når TV er slukket skifter receiver til projektors ønskede opløsning, men med forkert refresh rate??
Mvh. JørgenT
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 10:17
Jeg har nøjagtigt samme problem med min Epson Projektor og Denon forstærker. 

Ser jeg netflix, disney plus, eller på nogen anden måde film via Apple TV eller min Nvidea Shield Pro på projektoren så blinker den hver 20-30 sekund. Ser jeg de samme tng på mit Sony Tv via Denon så virker det fint. 

JEg har forsøgt sat bytte om på porte men det hjalp ikke. Nogen der fik løst dette og kan hjælpe? Det er pænt nederen at vi ikke kan se nogle film på lærred :-( 


Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 12:51
Hej
Jeg har lange kabeltræk til TV og projektor (15 og 25m). Jeg har mistanke til dem. 
Jeg fik det løst ved at slukke for den ene hdmi port på min forstærker når jeg bruger projektor. 


Redigeret af Epsi - 20-Oktober-2022 kl. 12:51
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 12:53
ahaaaaaa. Hvordan lukker du for den ene HDMI port?

Jeg har også 2 HDMI OUT, Tv'et sidder på den ene og Projektor på den anden. Forstærkeren er en nyere Denon 
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 12:54
Jeg kan slukke for den via min app. Det er en Yamaha receiver. Prøv at tage kablet ud til TV og se om det stopper blinket 
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 12:58
Det bliver prøvet så snart jeg er hjemme i aften :-)
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu