recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig POE switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig POE switch

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig POE switch
    Sendt: 13-September-2020 kl. 22:40
Jeg skal have en Ubiquiti Unifi UAP-AC Lite og har derfor brug for en POE switch.

I første omgang overvejede jeg Ubiquiti Unifi Flex Mini switch. Men jeg har ingenting at bruge en managed switch til og tænker egentlig den blot tilføjer noget bøvl.

Jeg sørger derfor en billig passiv switch. Men jeg har ikke særligmeget erfaring med POE standarder. Så kunne godt bruge et forslag til en billig POE switch der kan drive Unifi UAP-AC Lite. 4 porte er rigeligt.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 06:04
 Ubiquiti Unifi Flex Mini er en PoE switch, altså den kan få power via PoE, men kan ikke give power ud til dit kamera.

Jeg købte US-8-60W til mine kamera.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 11:58
Jeg bruger disse, til ip kamera og unifi AP'er


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 15:37
Gå efter en PoE+ switch, så er du rimelig godt garderet. 

Flex Mini kan du slet ikke bruge, da den ikke kan lægge PoE ud. Den kan kun fødes med PoE. 
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 13:16
Gør dig selv den tjeneste at checke om switchen støjer. Mange PoE switche er beregnet til serverrum og har temmeligt megen støj fra kølere. Men ellers en PoE+ switch og så burde det "fungere"
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Gør dig selv den tjeneste at checke om switchen støjer. Mange PoE switche er beregnet til serverrum og har temmeligt megen støj fra kølere. Men ellers en PoE+ switch og så burde det "fungere"

Ahh, det er vist efterhånden noget af en tilsnigelse at sige det på den måde. 

Det man skal skelne imellem, det er switches til brug for enteprise eller consumer. (I daglig tale, erhverv eller privat). Entreprise kan ofte være støjende, fordi de er bygget til markant større forbrug af energi, samt at de oftest placeres i egnet rum til formålet.  
Consumer er bygget til meget lavere forbrug, og derfor oftest passivt kølet. 
Når det er sagt, så er der også enterprise modeller som er passivt kølet, fx Unifi gen 2. Energien er dog også sat ned fra 250Watt (på deres 24 port-ikke pro model) til 95Watt og 24 port, hvoraf 16 porte er med PoE+. 

Jeg har haft (og har stadigvæk) flere forskellige PoE switches, både consumer og entreprise (Unifi gen 2). De er alle lydløse. 

Til småt forbrug kan jeg anbefale at kigge på Linksys´s PoE modeller. Specielt deres 16 port (8 PoE+ porte) er faktisk ret god, og koster lige under 800,- sidst jeg tjekkede. Der findes vistnok også en 8-port model, (4 PoE+ porte). Men skal de bare drive noget simpelt netværk ala APére eller IP camera, så er det mere end rigeligt. 

https://www.komplett.dk/product/820897/hardware/netvaerk/switch/linksys-unmanaged-switches-poe-8-port?gclid=CjwKCAjwzIH7BRAbEiwAoDxxTp2RZ2WC9MakYRXsOTFvg1hhSDvFpH_sMqe1sA9OAHlNKd-vKya7zhoCewwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#


Ellers kan jeg selvfølgelig kun slå et slag for Unifi, som jeg er kæmpe fan af. Men det er way overkill, hvis det bare er for at drive et enkelt AP. 

Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 14:35
Kan det ikke klare med en POE injektor?

Vh
Søren
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 18:26
Jo, hvis det kun er et AP, så kan en injector snildt gøre det. 
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 22:13
Mange tak for input. Nogen der ved om der følger en POE injektor med til en Ubiquiti Unifi UAP-AC Lite?

For så kan jeg bare nøjes med en almindelig 4-ports switch.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 22:27
det gør der.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 15:07
Gør det hvis du køber enkelt stk. Pakker med flere AP i er der vist ikke injektor med. Jeg synes det er træls med alle de ekstra strømstik/ledninger.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 20:58
Takker. Finder bare en normal swich så.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu