recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay 2 modtager der kan sende BT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay 2 modtager der kan sende BT

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay 2 modtager der kan sende BT
    Sendt: 15-September-2020 kl. 12:03
Hej alle,

Jeg har et par "gamle" BT højttalere som jeg egentlig er tilfreds med.
Men, kunne godt tænke mig at de kunne kobles til Airplay 2 multiroom. 
Så vil høre om der er nogen som kender en "dims" som kan modtage via Airplay og helst videresende via BT. 
Kan principielt nøjes med 3,5 mm kablet, men det bliver rodet...

Input modtages :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 12:16
Hvis du skal konvertere til Bluetooth og tilbage igen, er der forsinkelse på. Så ender du ud med at lyden mellem rummene ikke er i sync.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 12:58
@klausDM
God pointe. Det er faktisk ikke så vigtigt, da jeg næppe kommer til at bruge multiroom til disse højttalere. Kan nok nøjes med den gamle Airplay standard

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad du mener med "konvertere til BT og tilbage igen".
Min tanke er:

iPhone/iPad -> [Airplay modtager -> BT] -> højttalere

Håber det er tydeligt
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af AVnerd AVnerd skrev:

Hej alle,

Jeg har et par "gamle" BT højttalere som jeg egentlig er tilfreds med.
Men, kunne godt tænke mig at de kunne kobles til Airplay 2 multiroom. 
Så vil høre om der er nogen som kender en "dims" som kan modtage via Airplay og helst videresende via BT. 
Kan principielt nøjes med 3,5 mm kablet, men det bliver rodet...

Input modtages :-)
Som jeg læser det har dine ukendte højttalere AUX/Minijack indgang, så hvorfor ikke bare anbringe en Airplay modtager ved dem?

Mvh. JørgenT
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 14:01
Hvorfor i al vide verden vil du dog gå gennem airplay for at komme til BT? alle apple enheder har jo BT indbygget, vær opmærksom på at airplay kører wireless og kan derfor ikke "bare" videresendes via BT. For overhovedet at kunne lave sådan en konvertering vil det kræve en fuld mac computer.
Endvidere vil du helt sikkert opleve en del kvalitetstab da du vil konvertere lydsignalet ikke bare 1, men 2 gange (først via airplay og dernæst via BT.

bare gå direkte via BT til højtalerne fra de pågældende enheder. - Alternativt skal du over i noget Roon agtigt system i stedet, og så bruge bt-dacs koblet til højtalere rundt om i huset. (søg fx på nobsound på amazon - de kan fås til næsten ingen penge og skulle efter sigende spille ganske fremragende i op til 50-100W per kanal)


Redigeret af claus_jac - 15-September-2020 kl. 14:04
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 14:11
Hvad med nest home mini? Nu ved jeg ikke hvad du lytter fra af tjeneste men Spotify og tidal understøtter Chromecast som nest har, og nest eller bare de gamle home mini kan forbindes via bluetooth til bluetooth højtaler. Det har jeg der hjemme, og man kan indstille forsinkelse så det passer til multirum
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hvorfor i al vide verden vil du dog gå gennem airplay for at komme til BT? alle apple enheder har jo BT indbygget, vær opmærksom på at airplay kører wireless og kan derfor ikke "bare" videresendes via BT. For overhovedet at kunne lave sådan en konvertering vil det kræve en fuld mac computer.
Endvidere vil du helt sikkert opleve en del kvalitetstab da du vil konvertere lydsignalet ikke bare 1, men 2 gange (først via airplay og dernæst via BT.

bare gå direkte via BT til højtalerne fra de pågældende enheder. - Alternativt skal du over i noget Roon agtigt system i stedet, og så bruge bt-dacs koblet til højtalere rundt om i huset. (søg fx på nobsound på amazon - de kan fås til næsten ingen penge og skulle efter sigende spille ganske fremragende i op til 50-100W per kanal)
Hej Claus,
Tak for input.
Ja, normalt ville jeg også undgå kvalitetstab om muligt. 
Problemet er at jeg ofte kommer til at bevæge min iPhone væk fra højttaleren, så lyden hakker. Derfor ville jeg gerne have signalet over på mit WiFi der dækker noget bedre.



Redigeret af AVnerd - 16-September-2020 kl. 09:33
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad med nest home mini? Nu ved jeg ikke hvad du lytter fra af tjeneste men Spotify og tidal understøtter Chromecast som nest har, og nest eller bare de gamle home mini kan forbindes via bluetooth til bluetooth højtaler. Det har jeg der hjemme, og man kan indstille forsinkelse så det passer til multirum

Tak for input!
Jeg har ikke kørt Chromcast siden... da det lige var blevet lanceret i DK. Dengang var jeg ikke så imponeret i forhold til AirPlay (som jeg da absolut mener at huske jeg allerede havde der)
Så jeg har faktisk ikke så meget ide om hvor let det er at bruge.
Anyway, jeg vil da prøve at kigge på sådan en nest, for måske det kan få signalet over på WiFi istedet for BT (som reelt er ideen her).
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af AVnerd AVnerd skrev:

Hej alle,

Jeg har et par "gamle" BT højttalere som jeg egentlig er tilfreds med.
Men, kunne godt tænke mig at de kunne kobles til Airplay 2 multiroom. 
Så vil høre om der er nogen som kender en "dims" som kan modtage via Airplay og helst videresende via BT. 
Kan principielt nøjes med 3,5 mm kablet, men det bliver rodet...

Input modtages :-)
Som jeg læser det har dine ukendte højttalere AUX/Minijack indgang, så hvorfor ikke bare anbringe en Airplay modtager ved dem?


Tak for link.
De ser ud til at kunne løse udfordringen. Ville helst have noget kabelfrit, så teknikken kunne gemmes væk i et skab. Men absolut interessant mulighed. Og heller ikke for dyr :-)
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 11:47
Apple Airport Express (den flade, model A1392) kan Airplay 2 og kan ofte købes brugt på gul&gratis eller den blå avis
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af dude dude skrev:

Apple Airport Express (den flade, model A1392) kan Airplay 2 og kan ofte købes brugt på gul&gratis eller den blå avis

Dem har jeg da et par stykker liggende af på loftet... Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Vidste heller ikke at de understøttede Airplay 2.
Tak.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af AVnerd AVnerd skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Som jeg læser det har dine ukendte højttalere AUX/Minijack indgang, så hvorfor ikke bare anbringe en Airplay modtager ved dem?


Tak for link.
De ser ud til at kunne løse udfordringen. Ville helst have noget kabelfrit, så teknikken kunne gemmes væk i et skab. Men absolut interessant mulighed. Og heller ikke for dyr :-)
Link var det første/bedste som Google fandt, så der findes selvfølgelig også andre. Wink
Hvis du allerede har noget liggende, så prøv det først. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu