recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye iPad Air?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye iPad Air?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den nye iPad Air?
    Sendt: 16-September-2020 kl. 07:40
Hey! Smile

Så kom den nye iPad Air med det nye iPad Pro design, men jeg har lidt svært ved at se, hvorfor jeg ville købe den nye 10,9" iPad Air over en iPad Pro 11"?

Desværre kommer den nye iPad Air ikke med 128GB hukommelse, og 64GB er for lidt, så jeg må kigge på 256GB udgaven. Den fås til 6.399 kr.

iPad Pro 11" fås med 128GB hukommelse, hvilket er rigeligt til mig til 6.999 kr. Samtidig får jeg så Face ID og ikke en lille Touch ID sensor placeret et helt underligt sted (efter min mening). Og selvom A14 chippen er helt ny i den nye iPad Air, så er A12Z chippen vel stadig en del hurtigere i multi-core og grafik? Samtidig får jeg 120Hz og bedre højttalere, selvom højttalerne nu ikke er det vigtigste. Men de er der.

Det er vel stadig iPad Pro 11" jeg skal gå efter så?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 10:17
Har du set at Apple kører "studie tilbud":

https://www.apple.com/dk-edu/shop/back-to-school?cid=CDM--DM-P0020328-453810&cp=em-P0020328-453810&sr=em

Her får du Ipad lidt billigerer og et sæt gratis airpods.

Jeg har så bestillt en 12,9 tomme, da jeg skal bruge den til billeder og så med 512, for min Ipad Pro 1 med 128 gb er næsten fyldt og man kan ikke lige udvide.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 10:55
PerW

Tak for dit svar, men du svarer ikke rigtig på mit spørgsmål.

Hvorfor skulle man vælge en iPad Air 256GB over en iPad Pro 11" med 128GB, hvis de 128GB er rigeligt?
Af hvad jeg ser, så får man en del mere for de sidste 600 kr. selvom iPad Air har den helt nye A14 chip.

Desuden så opfylder jeg ikke kravene for at købe via Apples studietilbud. Men tak for info.

PS: Jeg kommer også til at bruge min iPad lidt til billeder (Lightroom) men en 12,9 er aaaalt for stor og 11" er ganske fint til det for mig.
Jeg har 1TB i iCloud og en del USB-SSD så den interne plads betyder ikke så meget for mig, da jeg aldrig arbejder med projekter der er større end de 128GB er rigeligt.


Redigeret af Chrizzy - 16-September-2020 kl. 10:58
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 11:19
vi ved teknisk ikke hvor hurtig den nye a14 er da der ikke er nogle reelle tests af den endnu. Kun hvad Apple selv render rundt og fortæller (og de sørger som regel for at tilpasse deres udtalelser så det er mest favorabelt for dem selv). Der er dog en række forskelligheder i forhold til Pro modellen. Blandt andet i kameraerne, og så vil jeg slet ikke komme ind på om touchID på de nye er bedre end faceID, indtil vi får det prøvet af, er det teknisk umuligt at sige noget som helst.
Officielt er a14 "kun" 40% hurtigere end den der sad i den gamle Air, som jo var en A12 - det er så den de smider i den nye 8.gen model (og den der sidder i iphone Xs og max)
prisforskellen er jo så små 14-1500,- og det kommer jo rigtigt meget an på brug og krav, men arbejder man kreativt med både video og billeder (som jeg jo ved du gør) så ville de 1400 ekstra nok være værd at bruge. Især hvis man bruger den professionelt, hvor tiden begynder at være en faktor.
Er det bare til "privat sjov" - så kan det være ligegyldigt efter min mening.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:


Desuden så opfylder jeg ikke kravene for at købe via Apples studietilbud. Men tak for info.



Hvilke krav.

Jeg bestillte bare og de har ikke bedt om noget.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:


Desuden så opfylder jeg ikke kravene for at købe via Apples studietilbud. Men tak for info.



Hvilke krav.

Jeg bestillte bare og de har ikke bedt om noget.

De skriver lige så fint derinde, hvilke krav du skal opfylde. Du skal være aktiv studerende på en videregående uddannelse eller være underviser med hjemmeundervisning for at opfylde kravene. Apple tror på, at folk selv kan finde ud af at vurdere, om man opfylder disse krav, så derfor spørger de dig ikke om bevis i selve bestillingen, men de laver stikprøver efterfølgende. Jeg kender to der har købt for over 8.000 kr. som efterfølgende skulle bevise de opfyldte kravene. Hvad "straffen" er hvis man ikke opfylder står i deres betingelser (mener jeg), og det gjorde lidt nas på den ene.


Redigeret af Chrizzy - 16-September-2020 kl. 11:38
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

vi ved teknisk ikke hvor hurtig den nye a14 er da der ikke er nogle reelle tests af den endnu. Kun hvad Apple selv render rundt og fortæller (og de sørger som regel for at tilpasse deres udtalelser så det er mest favorabelt for dem selv). Der er dog en række forskelligheder i forhold til Pro modellen. Blandt andet i kameraerne, og så vil jeg slet ikke komme ind på om touchID på de nye er bedre end faceID, indtil vi får det prøvet af, er det teknisk umuligt at sige noget som helst.
Officielt er a14 "kun" 40% hurtigere end den der sad i den gamle Air, som jo var en A12 - det er så den de smider i den nye 8.gen model (og den der sidder i iphone Xs og max)
prisforskellen er jo så små 14-1500,- og det kommer jo rigtigt meget an på brug og krav, men arbejder man kreativt med både video og billeder (som jeg jo ved du gør) så ville de 1400 ekstra nok være værd at bruge. Især hvis man bruger den professionelt, hvor tiden begynder at være en faktor.
Er det bare til "privat sjov" - så kan det være ligegyldigt efter min mening.


Hej Claus

Tak for, som altid, et godt svar. Og du har jo helt ret i at der ikke er lavet tests endnu. Så jeg må jo evt. vente til oktober, hvis jeg kan.

Ja jeg glemte også kameraet i iPad Pro vs. iPad Air, der er jo den Lidar-scanner, men om den er brugbar for mig, det ved jeg så ikke, men den er der.

Jeg er helt fan af Face ID, og kan slet ikke vænne mig til Touch ID. Jeg vil endda gå så langt at sige, at jeg vil hellere have et halvt godt Face ID login end et super godt Touch ID, men sådan er vi jo så forskellige Smile

Da jeg sammenligner iPad Air 256GB til 6.400 kr. med en iPad Pro 11" med 128GB til 7.000 kr. så er forskellen jo 600 kr. for mig. Men jeg tror godt, at jeg allerede nu kan se, at de 600 kr. besparelse ikke er noget ved for mig ud fra det arbejde jeg laver, så det bliver nok iPad Pro 11". 

Har også overvejet at vente og se mere på de ARM MacBooks der kommer, men de er nok næppe lige så kraftige som denne iPad Pro 2020 model, så det er på tide, at jeg giver mig selv sådan en.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hey! Smile

Så kom den nye iPad Air med det nye iPad Pro design, men jeg har lidt svært ved at se, hvorfor jeg ville købe den nye 10,9" iPad Air over en iPad Pro 11"?

Desværre kommer den nye iPad Air ikke med 128GB hukommelse, og 64GB er for lidt, så jeg må kigge på 256GB udgaven. Den fås til 6.399 kr.

iPad Pro 11" fås med 128GB hukommelse, hvilket er rigeligt til mig til 6.999 kr. Samtidig får jeg så Face ID og ikke en lille Touch ID sensor placeret et helt underligt sted (efter min mening). Og selvom A14 chippen er helt ny i den nye iPad Air, så er A12Z chippen vel stadig en del hurtigere i multi-core og grafik? Samtidig får jeg 120Hz og bedre højttalere, selvom højttalerne nu ikke er det vigtigste. Men de er der.

Det er vel stadig iPad Pro 11" jeg skal gå efter så?

Kommer jo nok lidt and på hvad den skal bruges til, personlig vil jeg ikke undvære promotion "adaptiv 24 - 120hz"
Video redigering og slowmotion ser bare langt bedre ud, og bare sådan en ting som almenlig scrolling etc. giver bare en langt feder oplevelse og latency er lavere med promotion når man benytter apple pencil, face id ligeledes en klar vinder hos mig.

Kamera bruger jeg nu sjælden på iPad.

Men sådan over den brede kam, så er iPad pro nok det apple produkt som har givet mig mest glæde og "bang for the buck"  Ikke forstået, at jeg ikke er glad for Mac Pro - iMac Pro m.fl. - apple tv osv. det er jeg 100%
Men iPad Pro 12.9" er bare nummer 1.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 16:32
Hej Potter

Efter lidt tænken, så tror jeg du rammer hovedet på sømmet ret godt når du siger "Men sådan over den brede kam, så er iPad pro nok det apple produkt som har givet mig mest glæde og "bang for the buck"  Ikke forstået, at jeg ikke er glad for Mac Pro - iMac Pro m.fl. - apple tv osv. det er jeg 100%
Men iPad Pro 12.9" er bare nummer 1."

Jeg er heller ikke et sekund i tvivl om at min nye iPad bliver min foretrukne "go to" maskine og jeg kommer virkelig til at bruge den meget. Jeg elsker at sidde foran både stationær og MacBook Pro, men en iPad er virkelig savnet.

Det bliver iPad Pro 11". Kan ikke se bort fra 120Hz skærm og Face ID.

Dog er der rygter om, at iPad Pro 11" udfases allerede næste år, men da den nye iPad Air har samme form som iPad Pro 11, så håber jeg stadig der kan købes tilbehør til den :S
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 16:47
Hvad mht vægt og event batteritid når vi nu snakker IpadPro vs den nye Air ? - et eller andet må berettige begge produkter i samme marked . . 

Personligt er jeg lidt ligeglad m kamera,lyd og face/touch. . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 17:12
@Lennon - tjek det link jeg har lagt i mit indlæg som nr 3 kommentar efter hende.
Det giver dig et komplet overblik over forskellene i specs af alle ipads. du vælger selv hvilke du vil sammenligne!

(TL:DR) - vægt og batteritid er ca den samme, men vi afventer jo stadig performance på A14, så vi kan se om der reelt er nogen forskel eller om den bare kommer ind i et billigere prispunkt til erhvervsmarkedet. - Som Chrizzy skriver, så går der rygter om udfasning af 11" pro - og med en 10,9" air, så giver det også rigtig god mening. Især når den nu både har samme design og muligheder som en pro.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 19:22
claus_jac - tak for link.
Men stadig lidt forvirret. Hvis jeres antagelse er rigtig, så må den nye Air kunne et eller andet for at skulle kunne afløse Pro11". Det gir jo ingen logik eller mening, at nedgradere en afløser i tech verdenen . .  ? 


Redigeret af Lennon - 16-September-2020 kl. 19:23
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu