recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee COAX vs. YouSee over ADSL?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee COAX vs. YouSee over ADSL?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee COAX vs. YouSee over ADSL?
    Sendt: 17-September-2020 kl. 14:57
Hej

Jeg har i dag YouSee via COAX, men overvejer at skifte så jeg får signalet via ADSL. Jeg kan få ca. 50/10 mbit/s, hvilket bør være nok.

Det store spørgsmål for mig er, om der er forsinkelse når signalet kommer via ADSL, i forhold til COAX (eller DVB-T2). Hvis jeg fx streamer via YouSee app på telefon er der ca. 30-60 sekunders forsinkelse. Det er der nok ikke via en TV-boks (YS4000) over ADSL, og i princippet burde ADSL eller fiber være lige så hurtigt som COAX, men er de det også i praksis?

Er der nogle der har både DBV2-tuner og YouSee via ADSL som kan checke om der er forsinkelse?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 15:04
Hvis du skifter fra flow-TV til internet via streaming, uanset om det er ADSL, kabel eller fiber, vil du få forsinkelse. Forsinkelsen har, selvfølgelig, ikke noget at gøre med den teknologi der leverer dit internet.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Jeg har i dag YouSee via COAX, men overvejer at skifte så jeg får signalet via ADSL. Jeg kan få ca. 50/10 mbit/s, hvilket bør være nok.
Men hvorfor??? Er det prisen?
miri
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Jeg har i dag YouSee via COAX, men overvejer at skifte så jeg får signalet via ADSL. Jeg kan få ca. 50/10 mbit/s, hvilket bør være nok.
Men hvorfor??? Er det prisen?

Ja, det er pga. prisen. På COAX er jeg låst af boligforeningens tilbud. På xDSL kan jeg få en mere fleksibel og langt billigere løsning (ca. halv pris).

Samtidig ville jeg så få en ny TV-boks, men det kan jeg nu også på COAX.



Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 15:34
På ADSL er du låst til udbyders boks eller app - det er du ikke på COAX......
miri
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 15:47
Det er da helt grotesk at bytte Coax ud med DSL, medmindre man vil have dårligere kvalitet. DSL.? NFW (No Fucking Way). Har Coax, får Fiber på Onsdag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Hej

Jeg har i dag YouSee via COAX, men overvejer at skifte så jeg får signalet via ADSL. Jeg kan få ca. 50/10 mbit/s, hvilket bør være nok.

Inden du gør det, så prøv at se, hvordan det ser ud gennem ADSL og bestem dig for om du kan leve med det!

Mine forældre havde yousee tv via ADSL og samtidig en antenne sluttet til fjernsynet.
De kunne leve med kvaliteten, jeg slog over på antenne, når jeg skulle se tv hos dem......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 18:36
jeg har tv via adsl oghar intet at påpege ift kvaliteten. Er det et spørgsmål om pris, kundeservice osv så er der dog i den grad plads til forbedringer
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 19:21
Hvad er forsinkelsen så på yousees dsltv? Hvis vi sammenligner med uret på infokanalen. På coax er det 6 sekunder bagud i forhold til computerens internetsynkroniserede ur.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Jeg har i dag YouSee via COAX, men overvejer at skifte så jeg får signalet via ADSL. Jeg kan få ca. 50/10 mbit/s, hvilket bør være nok.
Er du eneste bruger, eller storfamilie med 5 børn der vil se noget forskelligt samtidigt? Wink
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

jeg har tv via adsl oghar intet at påpege ift kvaliteten.

Vi har åbenbart forskellige krav.
Har du prøvet at sammenligne med tv modtaget via antenne?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 21:51
På jobbet så vi lidt tour de france i dag. Det var via en YouSee boks (YSR4000) tilsluttet en ADSL-boks, ca. samme hastighed som jeg kan få privat. Det var på TV2, og her så billedet knivskarpt ud på et Samsung TV (The Frame).

Vi er en familie med 2 voksne og 3 børn (0, 6 og 8 år).

ADSL skal egentlig kun bruges til TV. Vi har en hurtig Internetforbindelse via boligforeningen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu