recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv 4k problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv 4k problemer

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 22:34
Intet hjalp. Jeg fatter det ikke. Jeg fatter ikke at handshake virker med Shield tv via receiveren men ikke med Apple tv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 08:09
Jeg kan ikke helt tyde, om du kan få HDR fra Apple TV 4K igennem receiver, når match-funktionen i Apple TV er slået fra? Eller slet ikke?

Der er mange parametre i et HDR-signal. Signalerne er ikke identiske fra Apple TV 4K og Nvidia Shield. Og husk, at hvis du bruger match-funktion på Apple TV 4K så udføres der handshake hver eneste gang den matcher. Og på mange forskellige parametre under HDR-signalet (format, frame rate, chroma osv.). 

Hvis receiveren ikke forstår alle kryds, så kan der opstå problemer. Det er derfor det er en skidt idé, at receivere er blevet til video-hubs. At HDMI eARC så har sine egne problemer, er jo bare branchen som man kender den...


Redigeret af Rasmus Larsen - 25-September-2020 kl. 08:28
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg kan ikke helt tyde, om du kan få HDR fra Apple TV 4K igennem receiver, når match-funktionen i Apple TV er slået fra? Eller slet ikke?

Der er mange parametre i et HDR-signal. Signalerne er ikke identiske fra Apple TV 4K og Nvidia Shield. Og husk, at hvis du bruger match-funktion på Apple TV 4K så udføres der handshake hver eneste gang den matcher. Og på mange forskellige parametre under HDR-signalet (format, frame rate, chroma osv.). 

Hvis receiveren ikke forstår alle kryds, så kan der opstå problemer. Det er derfor det er en skidt idé, at receivere er blevet til video-hubs. At HDMI eARC så har sine egne problemer, er jo bare branchen som man kender den...

problemet Rasmus, er ikke HDR for når handhshake går igennem er der fint hdr og er skifter til 24p. problemet opstår fejlet handshake så forbindelse ryger til tv, men kan gennem tvinges hvis jeg skifter væk fra hdmi indgangen og tilbage igen, og alt efter vejr og vind skal jeg skifte væk fra 1 til 10 gange.

Men hvis jeg køber en splitter så jeg splitter signalet fra apple tv op til et signal til receiver og et til tv, som understøtter cec, hvordan ville den så reagere når man skruer op og ned får lyden med apple remoten?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 08:51
Altså i mine ører lyder det helt klart som om, at det er i receiveren, at handshake-problemet opstår.

Jeg har ikke meget erfaring med splitter-opsætninger, men Apple TV opsætter jo selv sin fjernbetjening til at lære IR-koderne til TV'ets volumenregulering. Så jeg vil gå ud fra, at det vil virke fint. Min større bekymring ville nok være om HDMI CEC med tænd/sluk af både receiver og TV så også kommer til at virke problemfrit.




Redigeret af Rasmus Larsen - 25-September-2020 kl. 08:51
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Altså i mine ører lyder det helt klart som om, at det er i receiveren, at handshake-problemet opstår.

Jeg har ikke meget erfaring med splitter-opsætninger, men Apple TV opsætter jo selv sin fjernbetjening til at lære IR-koderne til TV'ets volumenregulering. Så jeg vil gå ud fra, at det vil virke fint. Min større bekymring ville nok være om HDMI CEC med tænd/sluk af både receiver og TV så også kommer til at virke problemfrit.



Tak for svar
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 11:52
@T-Duck

Tror dit handshake problem er pga bitdybden. I indstillingerne for AppleTv står den garanteret til 4:4:4 hvilket svarer til 12bit, du skal sætte chromasamplng til 4:2:0 hvilket svarer til 10bit, hvilket er rigeligt til film. 4:4:4 bruges kun på pc.

Se her.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@T-Duck

Tror dit handshake problem er pga bitdybden. I indstillingerne for AppleTv står den garanteret til 4:4:4 hvilket svarer til 12bit, du skal sætte chromasamplng til 4:2:0 hvilket svarer til 10bit, hvilket er rigeligt til film. 4:4:4 bruges kun på pc.

Se her.
nej de. Står kun til 4:2:0 . Men i misforstår mig det jo ikke kun HDR, den handshake ryger også ved SDR film
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2020 kl. 22:52
Så er jeg kommet lidt tættere på nu. For på service menuen på mit tv kan jeg se nå hdcp fejler. Og mellem receiver og tv fejler den ikke, og når jeg dobbelt tjekket receiveren informations menu, når den fryser ved skiftet af framerate, så har den skiftet til HDR, og sjovt nok ved 60p på trods mit Apple tv stadset står til 50p.

Så mit spørgsmål, giver det underværker hvis jeg køber det der anbefaler HDMI kabel til Apple tv og sætte i mellem Apple tv og receiver? For mig lyder det åndssvagt at et 8k kabel på 2 meter skulle være bedre end et 8k på 30cm
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2020 kl. 10:45
Kommer f.eks. 4K24 HDR10 fra Apple TV korrekt igennem receiver og videre til TV, hvis du manuelt skifter til dette format fra video-menuen på Apple TV?

Når du går ind i Apple TV's video-menu, fremgår der så en liste med ikke-supporterede videoformater?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2020 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Kommer f.eks. 4K24 HDR10 fra Apple TV korrekt igennem receiver og videre til TV, hvis du manuelt skifter til dette format fra video-menuen på Apple TV?

Når du går ind i Apple TV's video-menu, fremgår der så en liste med ikke-supporterede videoformater?
ja det er jeg sikker næsten sikker på.


Sjovt du spørger, for jeg fik læst lidt om det tidligere i dag. Og ja der en liste og jeg husker det som om det alt under 50hz blandet mellem. Sdr og hdr der står som i den liste. Men kunne forstå man kan godkende frekvenser? Er jeg helt gal på den.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2020 kl. 12:40
Jeg har set menuen ved en enkelt lejlighed, da jeg tilsluttede Apple TV til en skærm, vi havde inde til test. Flere af formaterne virkede alligevel, selvom de var angivet som ikke-supporteret.

Det kunne måske være et godt sted at starte fejlfinding. Først med Apple TV via receiver. Dernæst direkte til TV. Så burde du kunne udelukkede en af de to.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2020 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg har set menuen ved en enkelt lejlighed, da jeg tilsluttede Apple TV til en skærm, vi havde inde til test. Flere af formaterne virkede alligevel, selvom de var angivet som ikke-supporteret.

Det kunne måske være et godt sted at starte fejlfinding. Først med Apple TV via receiver. Dernæst direkte til TV. Så burde du kunne udelukkede en af de to.
ja det lader det til
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu