recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AirPods Pro prisdifference?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AirPods Pro prisdifference?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AirPods Pro prisdifference?
    Sendt: 25-September-2020 kl. 11:15
Hey!

Jeg sidder lige og kigger på et par AirPods Pro, og ser at de på Apples egen hjemmeside koster 2.199 kr.

Ved CompuMail, som jeg har handlet ved flere gange uden problemer, koster de 1.666 kr. og så er det ikke noget med "grå marked" osv. og ej heller kampagne hos CompuMail, men stadig originale AirPods, som hvis de kom fra Apple selv.

Dvs. en besparelse på 25%? Så stor besparelse er der ikke at finde på fx iPad, iPhone osv.

Det er måske bare et særtilfælde?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 11:26
Jeg kan godt forstå du undre dig når det kommer til produkter fra Apple ... men den er god nok. Jeg købte selv mine ved Befro til 1600kr de har været helt ned og runde 1400kr
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 11:41
Ja det er da virkelig underligt, hvordan hænger det sammen?

Jeg er med på at de store varehuse osv. kan sælge en 5% under Apples udsalgspris, da de nok tager større partier hjem m.m., men 25% er da virkelig voldsomt, og så endda en nogenlunde markedspris.

Befro kender jeg ikke, men kan se de også ligger i DK. Og i august havde de dem til 1.499 kr. Vildt.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 12:25
Mon ikke de importerer dem fra et land, hvor de er noget billigere, sparer VAT, og sælger dem herhjemme. Apples garanti dækker jo hele verden, så det kommer de vel ikke i klemme over.

I f.eks. USA står officielt til 249 USD (1.592 DKK) før sales tax, men kan findes noget biligere.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 13:00
Generelt er der større fortjeneste på tilbehør end på hovedprodukterne. Jeg kender ikke Apples fortjeneste på tilbehør, men det er ikke unormalt at der er omkring 50% fortjeneste på tilbehør blandt andre mærker.

Når teleselskaberne køber telefonerne af Apple er der som regel omkring 10% fortjeneste hvis de sælger telefonerne til pris, som Apple selv sælger telefonen til.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 15:49
Og AV-Cables har dem til 1589.

Det er da kun godt at der er noget konkurrence.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 16:37
Et alternativ, hvis du har en mulighed i Sverige så er den svenske krone jo lav, kurs ca. 70

Jeg mener at have set dem til under 2100 svenske på et tidspunkt, men om man vil gøre så meget ud af det for at spare et par kroner må være op til den individuelle at vurdere. 


Redigeret af Potter - 25-September-2020 kl. 16:37
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 19:43
Kan ikke huske om der altid er wireless charging på Airpods Pro? For hvis ikke, så kan det også være en lille del af prisforskellen. Altså at de billige er med Lightning charging i stedet for.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 20:39
der er ikke 50% avance på Apple produkter. - Det er ren parallelimport, og så har der desværre tidligere været en del virksomheder som har handlet med private kunder, som har benyttet sig af momskaruseller og valgt at undlade visse skattebetalinger. Compumail er det samme som PC-lager.dk og DCS.dk 
Befro har jeg aldrig købt noget hos, men søger man herinde har der vist været en del der har haft fingrene i klemme med TV-køb og servicesager med blandt andet Samsung for mange år siden, da især samsung var ekstremt hårdt ramt af parallelimporterede varer, som var købt udenfor EU, og importeret til DK, og så nægtede samsung selv at lave support.

Ingen af de nævnte er officielle apple partnere eller distributører (i DCS' tilfælde) men DCS tager også en eventuel servicesag uden at tøve. Så de kan gøre lige præcis det de har lyst til.

Der er kun wireless charging til alm airpods.

Mortenstryhn har delvist ret. Telefonerne er korrekte, men tilbehøret er kun marginalt højere.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

der er ikke 50% avance på Apple produkter. - Det er ren parallelimport, og så har der desværre tidligere været en del virksomheder som har handlet med private kunder, som har benyttet sig af momskaruseller og valgt at undlade visse skattebetalinger. Compumail er det samme som PC-lager.dk og DCS.dk 
Befro har jeg aldrig købt noget hos, men søger man herinde har der vist været en del der har haft fingrene i klemme med TV-køb og servicesager med blandt andet Samsung for mange år siden, da især samsung var ekstremt hårdt ramt af parallelimporterede varer, som var købt udenfor EU, og importeret til DK, og så nægtede samsung selv at lave support.

Ingen af de nævnte er officielle apple partnere eller distributører (i DCS' tilfælde) men DCS tager også en eventuel servicesag uden at tøve. Så de kan gøre lige præcis det de har lyst til.

Der er kun wireless charging til alm airpods.

Mortenstryhn har delvist ret. Telefonerne er korrekte, men tilbehøret er kun marginalt højere.

Jeg købte mine hos AV-Cables.dk og de var i dansk indpakning, og de kostede 1600,- Da de gik i stykker var det forøvrigt Mentech som er autoriseret Apple servicecenter der stod for at få dem ombyttet hos Apple. 

Udover det har Airpods pro altså også wireless charging, og det er ikke noget man kan vælge til eller fra på den model. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Kan ikke huske om der altid er wireless charging på Airpods Pro? For hvis ikke, så kan det også være en lille del af prisforskellen. Altså at de billige er med Lightning charging i stedet for.

Pro udgaven er kun lavet med wireless chartring.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 19:04
Man kan også købe dem sammen med visse ipads pt til 820 kr. Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu