recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode råd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
scleyton Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scleyton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gode råd
    Sendt: 27-September-2020 kl. 13:52
Hej allesammen, jeg står lidt og er forvirret omkring streaming tjenster, tv pakker mv. 

Jeg har idag. Netflix, TV2 play, Viaplay, dr.dk og Disney plus 

I vores andelsforening har vi yousee. Jeg har den mindste pakke da jeg ikke ser nogen grund til mellem eller stor pakke med de streaming tjenster jeg har. Føler mig godt dækket ind. 

Så lige nu betaler jeg ca 150 kr pr.md for den lille pakke. MEN kan jeg opsige den og beholde mit internet gennem yousee? Eller er der en helt anden løsning som er smartere. 

Kom gerne med bud på dette. På forhånd tak 🙏🏻
God søndag
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 14:22
 Det er noget din forening kan svare på, da det ikke nødvendigvis via foreninger er muligt med Bredbånd uden TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 14:31
Jeg har en BlandSelv pakke hos YouSee. I min BlandSelv er der TV2 Play, Netflix, Viaplay og Disney Plus.

Redigeret af joern.loenborg - 27-September-2020 kl. 14:32
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg har en BlandSelv pakke hos YouSee. I min BlandSelv er der TV2 Play, Netflix, Viaplay og Disney Plus.
Der skulle stå Disney Ekstra.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
scleyton Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scleyton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 15:04
ok tak for svar. Hvad giver du for bland selv? 
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af scleyton scleyton skrev:

ok tak for svar. Hvad giver du for bland selv? 
Du skal selv spørge YouSee, da der kan være forskel fra forening til forening. Jeg er dog sikker på, at det er billigere end at abonnere på Netflix m. m.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af scleyton scleyton skrev:

Hej allesammen, jeg står lidt og er forvirret omkring streaming tjenster, tv pakker mv. 

Jeg har idag. Netflix, TV2 play, Viaplay, dr.dk og Disney plus 

I vores andelsforening har vi yousee. Jeg har den mindste pakke da jeg ikke ser nogen grund til mellem eller stor pakke med de streaming tjenster jeg har. Føler mig godt dækket ind. 

Så lige nu betaler jeg ca 150 kr pr.md for den lille pakke. MEN kan jeg opsige den og beholde mit internet gennem yousee? Eller er der en helt anden løsning som er smartere. 

Kom gerne med bud på dette. På forhånd tak 🙏🏻
God søndag

Gå med livrem OG seler!

Spørg BÅDE andelsforeningen, OG YouSee Kundeservice, om det er muligt med internet via YouSee uden Grundpakke. Hvis man siger god for det begge steder, så er det andelsforeningen, du skal henvende dig til for at framelde Grundpakken.

For din egen skyld: Bruger du YouySee's webmail, så sørg i allerførste omgang for at have en alternativ email-adresse - enten gmail, eller Outlook.com-mail, hvor hele adressekartoteket er, hvis man i andelsforeningen ikke kan garantere, at der ikke lukkes for internetforbindelsen, så du skal oprette internetabonnement et andet sted. Dette var min boligforening nemlig lidt usikker på, så dette var det første, jeg gjorde, før henvendelse til boligforeningen om at nu måtte de gerne trække stikket.

Hvis du fortsætter internettet hos YouSee, så fortsætter dit "Mit YouSee" som hidtil - der vil gå nogen tid, før TV-pakken forsvinder fra listen over andre abonnementer.

Foretrækkes der at skrive til dem, så er deres mailadresse: kundeserviceprivat@yousee.dk - der skal forventes nogle dages ventetid på svar, men det kommer...

Er du ligenu nødt til at bruge en såkaldt "rygsæk" for at kunne få internet gennem TV-stikket, så er denne ikke nødvendig, hvis det lykkes at blive udmeldt af Kabel-TV-kakken - så hakker du blot stikket fra routeren direkte i TV-udtaget på dåsen.


Redigeret af mnielsen - 27-September-2020 kl. 15:49
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 16:14
 Henvendelse til foreningen er nok. Uanset om der er TV levering eller ikke skal modemmet tilsluttes Data i Vægdåse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Henvendelse til foreningen er nok. Uanset om der er TV levering eller ikke skal modemmet tilsluttes Data i Vægdåse.

Der er kun 2 udtag i mine vægdåser: TV og radio. Derfor, skrev jeg som jeg gjorde... Ved godt, at der nogle steder er tre: TV, radio OG data-udtag.


Redigeret af mnielsen - 27-September-2020 kl. 16:46
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 17:23
Så vidt jeg ved er det blevet et lovkrav at man SKAL kunne opsige TV-pakken og beholde internet. De kan ikke kræve at man har begge dele.
Jeg har af selv samme årsag kunne opsige min grundpakke helt og nøjes med internet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af scleyton scleyton skrev:

Hvad giver du for bland selv? 
Normalt er det samme pris som mellempakken, som du må kende fra foreningen. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Henvendelse til foreningen er nok. Uanset om der er TV levering eller ikke skal modemmet tilsluttes Data i Vægdåse.

Der er kun 2 udtag i mine vægdåser: TV og radio. Derfor, skrev jeg som jeg gjorde... Ved godt, at der nogle steder er tre: TV, radio OG data-udtag.
Internet kan også fås med coax modem, altså via dit TV udtag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu