recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Chromecast Google TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Chromecast Google TV

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadManMingo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Chromecast Google TV
    Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 11:19
Øv, øv, øv... Havde sådan gået og ventet på lanceringen af den nye Chromecast med fjernbetjening. Men Danmark er desværre ikke med i første omgang. Sikkert pga. bøvl med rettigheder. 

Jeg ved godt, at der er andre alternativer som Nvidia Shield, eller Mi. Men jeg gad rigtig godt, at prøve Googles eget "take" på en moderne streamingløsning.

Men er der nogen af jer, da kan se nogen hindringer i, at man bestilte tingesten fra den den tyske Google store, når den bliver tilgængelig der d. 15. oktober? 

Sproget kan vel bare justeres, og vi har jo Google Assistent på dansk. Så i mit hoved burde den virke med de eksisterende Android TV apps der findes i DK. Men hvad tænker I?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af MadManMingo MadManMingo skrev:

Men er der nogen af jer, da kan se nogen hindringer i, at man bestilte tingesten fra den den tyske Google store, når den bliver tilgængelig der d. 15. oktober? 


Ja - du kan ikke få den sendt til en dansk adresse. Men kender du en tysker eller bruger en service som f.eks. mailboxde.com, så er det jo nemt løst.
Til top
tanks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tanks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 14:40
Er der nogen der har købt denne Chromecast endnu? Jeg har fundet en side i England, der tilsyneladende sender til DK, men er der nogen der kan anbefale en side at købe fra?

http://www.scan.co.uk/products/google-chromecast-with-google-tv-smart-streamer-4k-hdr10-dolby-vision-remote-home-entertainment-whit

/Tanks
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 15:15
Inden du nu køber den, så gør lige dig selv den tjeneste at læse min tråd lige under dit her ;)

Redigeret af Nagash - 18-Oktober-2020 kl. 15:15
Til top
tanks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tanks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Inden du nu køber den, så gør lige dig selv den tjeneste at læse min tråd lige under dit her ;)

Ja, jeg har læst den.

Jeg vil ikke bruge Chromecast'en til Plex/kodi, men blot til steaming af TV2 Play, YouSee TV, DR TV osv. på mit hjemmekontor.

/Tanks
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 15:30
Og kun de tre apps? 
Til top
tanks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tanks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Og kun de tre apps? 


Nej, også ViaPlay og DPlay.

Jeg har en Xiaomi Mi Box S i mit soveværelse, og kan også købe den til mit kontor. Men jeg tænkte at prøve Googles box, når de nu havde lavet en med Google TV indbygget.

/Tanks
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 16:42
Ja, de kører alle sammen 50hz, så skal den bare fast stå til det. Sagen er bare, at uden auto framerate skift, så løber du i problemer lige så snart du begynder at bruge en amerikansk tjeneste såsom Netflix. 
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 09:56
Jeg overvejer også at købe 1-2 stk. (en til mig selv og en til en kammerat)

Jeg har en mail forwarding box i tyskland, så de kan evt. bestilles fra google store i tyskland og sendes gratis til min mailforward box. Det plejer at koste ca. 17 euro at få sendt pakken derfra.
Til top
Laminat Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-December-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laminat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 15:51
Monitor audio Gx 200, GXC 150, RXFS, B&W PV1, Musical Fidelity M6 PRX, M6 PRE, M3 CD Yamaha RX-A820 LG BD390, Dune HD Smart H1, Luxman PD-350 T+A CD2000, Panasonic TX-L55WT50Y, Synology DS 411+II
Til top
DanielVN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielVN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 18:36
Er der nogen der har modtaget Chromecast'en fra fnac.com? Jeg kan se de får ret lunke anmeldelser på Trustpilot, men ligner dog en veletableret elektronikshop der har eksisteret længe.
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 21:39
Det ser ud til at min fra Fnac er i Taulov så den bør komme i morgen.
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu