recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Shimano Alfine 11 cykelgear
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Shimano Alfine 11 cykelgear

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Shimano Alfine 11 cykelgear
    Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 13:01
Jeg overvejer at købe en cykel med ovenstående gear. Da det er et gear der er betydeligt dyrere end det 7-gears Shimano Nexus der sidder på min nuværende cykel, kunne jeg godt tænke mig at høre om erfaringer med 11-gears modellen med remtræk, såvel positive som negative.
Kom også gerne med anbefaling af hvor man bedst køber en cykel med dette gear, såvel i DK som i udlandet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 21:23
remtræk er generelt meget maintenance free og vigtigst af alt - Trouble free! Til gengæld er alfine et meget meget lowbudget sæt. 11 gear er standarden i dag på alle moderne cykler. Men selvom Alfine er lowbudget gearsæt til "bycykler" (det er ikke til "racercykler") så er det ganske fint til det brug du garanteret får med det. (læs - det er fint til en tur i byen, men 2-5 timer i sadlen om dagen er de nok ikke lige til)

Hvis du virkelig ikke har nogen anelse, så er det bedste sted den lokale cykelhandler. Det kan godt være han er lidt dyrere, men han kan hjælpe med den korrekte størrelse og opsætning. Det vigtigste er dog at du føler dig godt behandlet i den pågældende forretning. der er desværre også nogle forhandlere som ikke er så "dygtige", hverken til det salgs&kundeservice mæssige, men desværre også på den tekniske del. Jeg købte en 20.000 kroners racer et sted og fik dem til at sætte mit eget styr på. Desværre var båtnakken af en mekaniker ikke særligt kompetent, og han ødelagde et 300 kroners styrbånd ved at sætte det forkert på.

Når det så er sagt. Så er der masser af cykelbutikker online. Af udenlandske er der bike-discount.de, wiggle.dk (irsk med dk domæne! - det er verdens største online cykelbiks!) Bike24.de, cykelgear.dk (ligger fysisk i Terndrup) Der er myriader af muligheder, men de 4 her er dem jeg typisk køber udstyr hos, når jeg skal have stumper. Har dog også købt cykel direkte fra Wiggle. Det var super let.
Der er dog også en producent af cykler som udelukkende sælger online. Canyon.com De har også lidt hverdagscykler. Køber du en cykel online, skal du reelt ikke gøre ret meget. Typisk skal du sætte en bagskifter på, sætte styret på og saddelpind samt hjul. Der er typisk både manual og delvist værktøj med i papkasserne.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 22:39
Jeg har en citybike med remtræk (Gates) og Alfine DI2 8-speed. Sammen spiller det fortrinligt, men jeg synes gearingen fra 1-4 er ret ubrugelige. De er simpelthen for lette. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

11 gear er standarden i dag på alle moderne cykler.


Hej Claus og tak for dit svar. Jeg forstår dog ikke helt ovenstående sætning. Når jeg ser på de 4 sider du har nævnt, finder jeg kun ganske få cykler med 11 gear, og på cykelgear.dk slet ingen, altså indvendige.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

men jeg synes gearingen fra 1-4 er ret ubrugelige. De er simpelthen for lette. 


Med lette mener du dermed, at de er for lave??

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu