recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
danilkp1234 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danilkp1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia
    Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 20:34
Norlys (tidligere Eniig) har besluttet sig for at stoppe med at levere Waoo fiber og istedet levere Stofa Fiber.

Så mit spørgsmål er skal jeg beholde Norlys og have Stofa Fiber eller beholde Waoo som jeg har haft de sidste mange år også få Waoo igennem Fibia.

Jeg har altid haft en offentlig dynamisk ip som sørger for at jeg ikke får problemer med at have dobbelt NAT.

Hvis jeg beholder Norlys og skifter til Stofa Fiber. Vil jeg så opleve problemer med dobbelt NAT?

Jeg tænker mest selv at beholde Waoo, men er i tvivl om Fibia vil ændre mig væk fra en offentlig dynamisk ip og give mig problemer med dobbelt NAT?

Hvad mener i?



Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 20:40
Jeg ved ikke hvad Fibia vil, men ifølge Stofa selv vil intet blive forandret hvis man skifter til dem, ud over det er en anden leverandør af den underlige sikkerhedspakke der med leveres og at man så heller ikke har den online sky hdd

Jeg er selv en af de kunder der er hos Eniig og skal skifte, jeg vælger så personligt en af de billigere leverandør da jeg ikke gider betale for atl det udenoms gejl som både Waoo og Stofa smider i pakkerne
Til top
danilkp1234 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danilkp1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 21:06
Ja, men har bare hørt noget om at med Stofa er det ikke så nemt bare lige at få en gratis offentligt dynamisk ip Eller bare generelt en offentlig dynamisk ip. Har hørt noget om at de giver dig en "lokal" ip istedet for en "offentlig" Er der nogen der kan bekræfte det?

Her er der nogen der skriver at Stofa ikke vil give dem en offentlig dynamisk ip. 


Redigeret af danilkp1234 - 03-Oktober-2020 kl. 21:18
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 22:12
Du kunne jo prøve at tage kontakt til dem og spørge om det, det er jo nok det bedste svar du kan få, og husk at få på skrift hvad de lover
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af danilkp1234 danilkp1234 skrev:

Ja, men har bare hørt noget om at med Stofa er det ikke så nemt bare lige at få en gratis offentligt dynamisk ip Eller bare generelt en offentlig dynamisk ip. Har hørt noget om at de giver dig en "lokal" ip istedet for en "offentlig" Er der nogen der kan bekræfte det?

Da jeg skiftede til Waoo for en del år siden fik jeg en fast IP, men ikke offentlig (uden beregning). Den gang mener jeg at jeg netop fandt ud af, at Waoo's netværk netop var/er speciel, i form af et undernetværk de benytter sig af. Hvad der evt. ændres ved det ved skift til Stofa ved jeg ikke, men det kan du sikkert få oplyst. 
Jeg skal også skifte og er meget i vildrede om mit valg - der er mange der byder sig til og for mit vedkommende vil jeg selvfølgelig se på prisen, men også muligheder vedr. IP-styring og ikke mindst, at jeg også gerne vil beholde mit nuværende hardware fra Waoo, som dog kun bruges som adgangspunkt, men kører klippe stabilt.
Stofa har jeg desværre aldrig læst noget positivt om, så de er ikke umiddelbart mit 1. valg, men jeg skal da have kigget nærmere på Fibia og Kviknet.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Oprindeligt skrevet af danilkp1234 danilkp1234 skrev:

Ja, men har bare hørt noget om at med Stofa er det ikke så nemt bare lige at få en gratis offentligt dynamisk ip Eller bare generelt en offentlig dynamisk ip. Har hørt noget om at de giver dig en "lokal" ip istedet for en "offentlig" Er der nogen der kan bekræfte det?

Da jeg skiftede til Waoo for en del år siden fik jeg en fast IP, men ikke offentlig (uden beregning). Den gang mener jeg at jeg netop fandt ud af, at Waoo's netværk netop var/er speciel, i form af et undernetværk de benytter sig af. Hvad der evt. ændres ved det ved skift til Stofa ved jeg ikke, men det kan du sikkert få oplyst. 
Jeg skal også skifte og er meget i vildrede om mit valg - der er mange der byder sig til og for mit vedkommende vil jeg selvfølgelig se på prisen, men også muligheder vedr. IP-styring og ikke mindst, at jeg også gerne vil beholde mit nuværende hardware fra Waoo, som dog kun bruges som adgangspunkt, men kører klippe stabilt.
Stofa har jeg desværre aldrig læst noget positivt om, så de er ikke umiddelbart mit 1. valg, men jeg skal da have kigget nærmere på Fibia og Kviknet.


Jeg har snakket med Stofa, og ifølge dem selv vil intet blive forandret hvis man skifter til dem, på nær at man midster den online hdd som er med i nogle Waoo abodementer

Fibia skulle forsætte dit abodement som den er i dag, med samme udstyr (Smart wifi osv osv)

Personligt har jeg valgt at skifte til Kviknet af den simple grund at jeg ikke vil betale for ting jeg ikke brugere (smart wifi, sikkerhedspakke osv osv) fra Waoo, jeg skal give 339 pr måned hos Kviknet incl fast IP for samme forbindelse som jeg har fra Eniig i dag uden alt det de prakker en på i deres pakker, sammenlignet med de 528 jeg betaler i dag
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 13:40
Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 13:54
Hvis I er cablecutter som jeg og "bare" skal haver Internet - så husk at Stofa giver 3 mdr gratis hvis man binder sig til et halv år.

Dvs jeg får en 200/200 mbit i et halv år skal skal give 3x0+3x279 = 837kr = 139,50kr/md

(Ja, får vist nok linjen lidt billigere som følge af en gammel aftale)

Og så kan jeg altid se hvad der er sket om et halvt år...

Har INTET med Stofa at gøre - udover at jeg nu er I-net kunde hos dem ;)
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 19:42
Er Bolig-net ikke de billigste (299 kr) på 1000/1000 ?
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Er Bolig-net ikke de billigste (299 kr) på 1000/1000 ?



Deres pris ligesom både Fastspeed og Kviknet er forskelligt fra net til net, hvor jeg bor vil Bolig-net koste 399
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 10:38
Jeg overvejer bolignet, men vil man overhovedet mærke forskel på en 200/200 vs 1000/1000 forbindelse på andre tidspunkter end download af store filer?
Vil streaming, browsing osv. ikke køre nogenlunde ens?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 10:46
Det kommer jo an på hvor mange enheder der trækker på hjemmenetværket samtidigt. 200/200 er rigeligt hvis ikke der er store børn i huset.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu