recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 11:01
Hej hr. harmony :)

Børnene er små endnu, så de har ikke det store behov pt. Men det vil sige, at man ikke vil opleve forskel på streams med 200/200, hvis der ikke er andre, der belaster linjen? Synes nogle gange jeg oplever en del buffering på især Youtube, Facebook og i få tilfælde den nye Disney+. Men det er måske ikke min 200/200 forbindelse den er galt med...
Jeg benytter mig i øvrigt også af kinesiske streams ifm. arbejde og privat. Vil man opleve forskel der?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 11:11
Jeg har en 40/10 linje og oplever ikke buffering med YouTube.

Så det er næppe din 200/200 der er begrænsningen........

Et typisk film kræver maks 6Mbit download.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 11:43
Det tænkte jeg nok. Der er nok ikke et reelt behov for en 1000/1000 forbindelse medmindre, man downloader mange store filer, eller er rigtig mange, der streamer på samme tid.

Tror det eneste punkt, jeg stadig er i tvivl om nu, er hvorvidt jeg ville opleve forskel på hastigheden ved brug af kinesiske hjemmesider og streams. Men Kinas internet er jo et helt kapitel for sig...
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 16:12
Lidt sjovt.. da jeg tjekkede den anden dag, inden jeg bestilte hos kviknet, kostede det bolignet også 399 for mig... men i dag.. vupti 299..
MJH
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af michael.hojgaard michael.hojgaard skrev:

Lidt sjovt.. da jeg tjekkede den anden dag, inden jeg bestilte hos kviknet, kostede det bolignet også 399 for mig... men i dag.. vupti 299..


Ja det er da lidt spøjst

Hvad jeg ikke rigtig kunne finde ud af hos bolig-net er om man kan få/tilkøbe fast IP
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 
Det er så ikke min oplevelse. Kører med Stofa antenne direkte i TV, hvor signal og kvalitet er 100% og bit fejlrate er 0.
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 
Det er så ikke min oplevelse. Kører med Stofa antenne direkte i TV, hvor signal og kvalitet er 100% og bit fejlrate er 0.

Tror at der tænkes på hvad bitrate kanalen bliver sendt med. Ikke hvor stærkt signalet er
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 
Det er så ikke min oplevelse. Kører med Stofa antenne direkte i TV, hvor signal og kvalitet er 100% og bit fejlrate er 0.

Tror at der tænkes på hvad bitrate kanalen bliver sendt med. Ikke hvor stærkt signalet er
Bitraten kan jeg ikke aflæse, men billedet står klippefast og matcher sikkert yousee.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 


Ja du beholder boksen, den tilhører stadigvæk dit energiselskab
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 

Det er kun hos Stofa du kan forsætte med DVB-C. Jeg står i samme problem stilling som dig. Eniig har valgt at de ikke deler Coax delen med andre udbydere, desværre :(
Så det er også et farvel til den store Viaplay pakke hvilket er det jeg synes er mest træls.
Det bliver 30 kr billigere, men du mister 300 kr viaplay.... 
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 09:27
Synes da det ser ud som om de godt kan tilbyde en DVB-C løsning, hvis man har en mellempakke eller en stor pakke....


"Digitalt kabel-TV signal via coax stik/kabel direkte til fjernsyn. Ikke muligt ved kun grundudbud/Mini TV-pakke."
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu