recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se boxer i Mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se boxer i Mediaportal

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Se boxer i Mediaportal
    Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 09:15
Siden skifte til DVB-T2 har jeg ikke brugt MediaPortal til live tv og optagelser.
Men jeg vil meget gerne tilbage og kunne se og optage som jeg gjorde før.

Jeg har så fundet dette kort til DVB-T2 med CI kort:

Er der nogen der har erfaringer med dette og kan sige om det fungerer?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 18:44
Hvis det virker med DVB-Viewer, så burde det også virke med Mediaportal.
Men de skriver ikke noget om Windows 10.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 08:34
Er der nogen der ved om Boxer bruger CI eller CI+ til deres kort?
Så vidt jeg kan se, så kan dette kort kun klare CI...
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2020 kl. 09:56
Boxer krævede i en periode, at der skulle anvendes CI+ (for HD?), men i praksis har Boxer i mange år ikke tjekket for CI+, så det burde ikke være et problem nu - men Boxer kan naturligvis ændre praksis igen..... 

Redigeret af miri - 12-Oktober-2020 kl. 10:02
miri
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 08:13
OK - så mit gamle Hauppauge WinTV CI modul vil så måske kunne fungere sammen med en ny DVB T2 tuner?
Jeg har et SMIT Cam til den - den skal måske skiftes?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 18:06
Jeg ville prøve med det nuværende CAM først. Det er nogle år siden jeg skippede Boxer, så der er nok andre, der bedre kan melde om de ældre CAM kører. 
miri
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 18:06
Jeg følger lige med, for har også Boxer og overvejer kraftigt at få tv-tunere til pc’en igen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg følger lige med, for har også Boxer og overvejer kraftigt at få tv-tunere til pc’en igen.


Tunere til PC er desværre blevet for dyre. I dag kan det meget bedre betale sig at købe en færdig boks. Jeg har selv tunere i min PC, dog uden CI, men jeg kunne ikke drømme om at udskifte dem, når de engang ikke fungerer længere.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 10:44
Jeg er enig i at de DVB T2 tunere er blevet meget dyrere.
Men hvis man vil have bekvemmeligheden ved at have det hele samlet i en boks - så er der ingen vej uden om.
Jeg synes at det er noget bøvl at have flere bokse.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Jeg er enig i at de DVB T2 tunere er blevet meget dyrere.
Men hvis man vil have bekvemmeligheden ved at have det hele samlet i en boks - så er der ingen vej uden om.
Jeg synes at det er noget bøvl at have flere bokse.


Hvad mener du med "samlet det hele i en boks". Du kan sagtens købe en boks der kan klare det hele.
Jeg har selv en Quadbox med både DVB-S2 og DVB-T2/DVB-C tunere i. Den har to CI slots til CA moduler, så der er ingen begrænsninger. Derudover er den langt mere bekvemmelig end PC løsningen. Desværre en modellen udgået af produktion, men der findes andre der kan det samme, f.eks. VU+ bokse.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 12:48
Alle film og serier ligger også i MediaPortal. 
Film og serier ligger på NAS, som alle enheder i huset kan tilgå.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Jeg er enig i at de DVB T2 tunere er blevet meget dyrere.
Men hvis man vil have bekvemmeligheden ved at have det hele samlet i en boks - så er der ingen vej uden om.
Jeg synes at det er noget bøvl at have flere bokse.


Hvad mener du med "samlet det hele i en boks". Du kan sagtens købe en boks der kan klare det hele.
Jeg har selv en Quadbox med både DVB-S2 og DVB-T2/DVB-C tunere i. Den har to CI slots til CA moduler, så der er ingen begrænsninger. Derudover er den langt mere bekvemmelig end PC løsningen. Desværre en modellen udgået af produktion, men der findes andre der kan det samme, f.eks. VU+ bokse.

Flemming
Som Stub også skriver, så vil jeg gerne have det hele samlet - inkl. rippede film og tv-serier.

Derudover er de brugeroplevelser jeg har haft med settop boxe langt underlegne i forhold til det jeg tidligere havde på HTPC.
Jeg har aldrig kunnet få dem til at virke som jeg gerne ville, med mulighed for flere optagelser samtidigt, mulighed for serie optagelser mm. Der har HTPC løsningen - især da jeg brugte Argus TV Engine som havde en eminent scheduler - bare haft langt flere features og været mere fleksibel.

Indrømmet, jeg har aldrig haft en top-of-the-Line box, så kan godt være der er nogen muligheder der.
Men uanset hvad får jeg ikke det hele samlet i en enhed så.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu