recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se boxer i Mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se boxer i Mediaportal

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Jeg er enig i at de DVB T2 tunere er blevet meget dyrere.
Men hvis man vil have bekvemmeligheden ved at have det hele samlet i en boks - så er der ingen vej uden om.
Jeg synes at det er noget bøvl at have flere bokse.


Hvad mener du med "samlet det hele i en boks". Du kan sagtens købe en boks der kan klare det hele.
Jeg har selv en Quadbox med både DVB-S2 og DVB-T2/DVB-C tunere i. Den har to CI slots til CA moduler, så der er ingen begrænsninger. Derudover er den langt mere bekvemmelig end PC løsningen. Desværre en modellen udgået af produktion, men der findes andre der kan det samme, f.eks. VU+ bokse.

Flemming
Som Stub også skriver, så vil jeg gerne have det hele samlet - inkl. rippede film og tv-serier.

Derudover er de brugeroplevelser jeg har haft med settop boxe langt underlegne i forhold til det jeg tidligere havde på HTPC.
Jeg har aldrig kunnet få dem til at virke som jeg gerne ville, med mulighed for flere optagelser samtidigt, mulighed for serie optagelser mm. Der har HTPC løsningen - især da jeg brugte Argus TV Engine som havde en eminent scheduler - bare haft langt flere features og været mere fleksibel.

Indrømmet, jeg har aldrig haft en top-of-the-Line box, så kan godt være der er nogen muligheder der.
Men uanset hvad får jeg ikke det hele samlet i en enhed så.


Næsten enhver Linux boks kan klare det du her beskriver med kryds og slange.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 10:56
Jeg troede (eller håbede) også, at en pc var nok, men opgav tanken for mange år siden. De krav jeg stillede til tunere, dvb-software (dvb-viewer), medieafspiller (xbmc/kodi) + div programmer til rip og redigering kombineret med Windows gjorde systemet ustabilt. Jeg håbede, at jeg kunne samle det meste i en settop boks, og jeg var meget glad for min daværende mpeg2 topfield boks, som endnu ikke er overgået i forhold til funktionalitet og stabilitet, men mpeg2 er forældet (den kunne faktisk optage mpeg4, bare ikke afspille). I dag er jeg på flere bokse. En vu+, en nas, nogle Android TV bokse med Kodi samt en pc til rip, redigering mm. Min vu+ er koblet på nettet, så optagelser kan lægges på nas og kanaler kan streames til bokse rundt i huset. Timerne mm. kan styres via webinterface eller direkte fra kodi på boksene, så vu+ faktisk han gemmes væk - og det kan pc naturligvis også - kodi kan afspille dvd og bluray fra pc'ens drev. Jeg tror ikke på en boks til det hele - og lever fint med det!

Redigeret af miri - 17-Oktober-2020 kl. 11:02
miri
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 13:15
@Flemming, Hvad er det for nogle Linux bokse hvor jeg selv kan rippe mine DVD og lægge ind samt optage/se DVB-t2?
Jeg har nok omkring 5 TB med film og serier.



Redigeret af Stub - 17-Oktober-2020 kl. 13:16
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 18:10
Jeg har en DVBViewer Media Server (Win 10). Den er klippestabil, mister aldrig en eneste optagelse. Den streamer til hele huset (DVBViewer), helt uden problemer. Sammen med HoneyBee XML EPG har jeg altid 14 dages opdateret EPG. Der er 4 DVB-S tunere i, der kan benytte det samme CAM modul, samtidigt. Der er Web Interface til MediaServer, så jeg kan planlægge optagelser af enkelt programmer og serier, fra alle tilkoblede PCer. 
Media Serveren står for sig selv, uden skærm. Den bliver der aldrig pillet ved=Klippestabil
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

@Flemming, Hvad er det for nogle Linux bokse hvor jeg selv kan rippe mine DVD og lægge ind samt optage/se DVB-t2?
Jeg har nok omkring 5 TB med film og serier.



Hverken jeg eller andre har tidligere i denne tråd nævnt noget om at rippe DVD'er, så det har jeg selvfølgelig ikke kommenteret, men her er PC'en suveræn. De øvrige ting står jeg ved: Som tidligere nævnt, det kan næsten enhver Linux boks. Til sammenligning har jeg haft HTPC i forskellige konfigurationer i 19 år og Linux bokse i 8-9 år.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 23:01
 
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

@Flemming, Hvad er det for nogle Linux bokse hvor jeg selv kan rippe mine DVD og lægge ind samt optage/se DVB-t2?
Jeg har nok omkring 5 TB med film og serier.

 

Hverken jeg eller andre har tidligere i denne tråd nævnt noget om at rippe DVD'er, så det har jeg selvfølgelig ikke kommenteret, men her er PC'en suveræn.

Ikke for at være på tværs, men både stub og jeg har tidligeee nævnt rippede film som en del af den pakke vi genre vil have samlet i en enhed...
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg har aldrig kunnet få dem til at virke som jeg gerne ville, med mulighed for flere optagelser samtidigt, mulighed for serie optagelser mm. Der har HTPC løsningen - især da jeg brugte Argus TV Engine som havde en eminent scheduler - bare haft langt flere features og været mere fleksibel.


Næsten enhver Linux boks kan klare det du her beskriver med kryds og slange.

Flemming
Det var nogle meget overfladiske beskrivelser jeg kom med, for det bliver hurtigt langt (og måske også irrelevant da det er meget subjektivt) at ridse alle mine “krav” op.
Jeg er med på at der er bokse der godt kan optage to ting samtidigt og optage serier.

Men for at nævne nogle enkelte ting:
- optage fra alle kanaler på samme mux med kun en tuner (de bokse jeg har oplevet har altid været låst til “1 tuner = 1 optagelse” for ikke at forvirre hr og fru Jensen der ikke har styr på hvornår noget er på forskellige mux.

- lave en schedule på stikord, så jeg kan optage alle programmer på fx DR1, animal planet og TV2, hvor ordet “elefant” indgår i beskrivelsen - men kun unikke programmer, så den ikke optager alle genudsendelser.

- kunne forbinde med en hjemmeside/app og indstille optagelser fra mobilen (det tror jeg er kommet på fx yousees nye bokse? Måske også andre).

- mulighed for at tilgå optagelserne vis netværket, og dermed se dem på flere enheder (inkl mobil) end kun det tv hvor det blev optaget på.

- gemme optagelserne i en specifik mappe på netværksforbindelse, som læses af min Plex-server, så optagelserne bliver lagt direkte ind sammen med de andre tv-serier i Plex (optagede og rippede).


Redigeret af jonaskp - 17-Oktober-2020 kl. 23:16
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 23:33
Alle 4 krav kan håndteres af en Enigma2 box - men du vil formentlig også gerne klippe udsendelsen, så du kun har den "rene" optagelse, og det kan også....

Edit: Dit krav om optagelse af alle programmer på samme mux kan have en udfordring, der dog ikke er specifik for Enigma2. Muligheden for dekryptering af flere kanaler samtidigt på samme mux afhænger af bl.a. det CAM, som du anvender....


Redigeret af miri - 17-Oktober-2020 kl. 23:59
miri
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 23:42
Alt det, og meget mere kan DVBViewer Media Server
Du kan fine tune helt ned på de mindste niveau

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg har en DVBViewer Media Server (Win 10). Den er klippestabil, mister aldrig en eneste optagelse. Den streamer til hele huset (DVBViewer), helt uden problemer. Sammen med HoneyBee XML EPG har jeg altid 14 dages opdateret EPG. Der er 4 DVB-S tunere i, der kan benytte det samme CAM modul, samtidigt. Der er Web Interface til MediaServer, så jeg kan planlægge optagelser af enkelt programmer og serier, fra alle tilkoblede PCer. 
Media Serveren står for sig selv, uden skærm. Den bliver der aldrig pillet ved=Klippestabil
Når jeg skriver, at PC er ustabil, så er det netop, når man ikke lader dvb-viewer "alene", men samtidig vil bruge PC til det hele (medieafspiller, via HDMI, ripping af dvd, redigering af optagelser etc.)
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:


Ikke for at være på tværs, men både stub og jeg har tidligeee nævnt rippede film som en del af den pakke vi genre vil have samlet i en enhed...


Ja rippede film, dem kan boksen sagtens afspille, men ikke selv rippe. Det er det som er pointen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 14:30
@Flemming: Jeg kan godt leve med at jeg skal rippe filmene på en PC ved siden af.
Jeg vil derfor stadig godt have en anbefaling af hvad det er for nogle Linux bokse der kan noget lignende det jeg kan i MediaPlayer:
- Optage afspille DVB T2 fra DR og TV2
- Samle alle serier i en oversigt
- Afspille film i alle mulige formater 
- Opdele filmene i mine egne mapper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu