recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken løsning giver bedst billede Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken løsning giver bedst billede Stofa

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken løsning giver bedst billede Stofa
    Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 20:38
Hej,

Da jeg lige har købt et nyt Sony A87 65" oled tv og samtidig rykker rundt i stuen, så aner jeg muligheden for at klippe antennekablet og slippe for at have det liggende, men vil jeg kunne se forskellen mellem deres webløsning vs kablet løsning?

Kabler er ikke smukt og se på LOL
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 21:17
Ja der er forskel - coax forbindelser er tæt på det bedste man kan få af kvalitet og fleksibilitet

Redigeret af Cyberguyen - 05-Oktober-2020 kl. 21:27
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 08:10
okay, nu har jeg desværre ikke to tv sat op imod hinanden og teste, men umiddelbart ser jeg ikke den store forskel....

Så må jeg i gang med at trække et kabel Disapprove LOL
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Bach1969 Bach1969 skrev:


Kabler er ikke smukt og se på LOL


Det er billedkvaliteten via streaming heller ikke altid.Wink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 09:39
Det kommer an på. hvis vi tager netflix, og disney+ så er antenne dårligere, men hvis vi tager tv2play og der, så er lidt dårligere, men hvis kan lave med det til alm. tv så er det fint nok, vi kører kun streaming der hjemme. Men film ser vi ikke på tv2play eller drtv, der er det ikke altid godt nok for os.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det kommer an på. hvis vi tager netflix, og disney+ så er antenne dårligere,


Det er kabeltv og ikke antenne trådstarter spørger om. Kabeltv fra Stofa har pt. bedre billedkvalitet end streaming.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det kommer an på. hvis vi tager netflix, og disney+ så er antenne dårligere,


Det er kabeltv og ikke antenne trådstarter spørger om. Kabeltv fra Stofa har pt. bedre billedkvalitet end streaming.

Flemming


Ja min tanke er stofa med kabel vs. stofa web tv, men det lyder som at kablet endnu ikke har udspillet sin funktion Disapprove

Tak for alle jeres gode inputs
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 18:35
 Jo, det bliver overtaget af Fiber, det udrulles jo massivt i hele landet, ikke kun af TDC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det kommer an på. hvis vi tager netflix, og disney+ så er antenne dårligere
No shit sherlock! LOL
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 17:37
Selvom der rulles fiber ud vil der oftest ligge et QAM baseret TV signal på som har samme kvalitet som via coax. Nogen gange blot et IPTV feed som ikke har lige så høj kvalitet som kabel TV.

Så kabel TV har i den grad en fremtid medmindre fiber subsidieres af andre forretningsområder. TDC styrtbløder penge for tiden og min forudsigelse er at de lige pludselig skifter strategi. Det koster ca. 10 gange så meget at tilbyde gigabit via en nyetableret fiber som at gøre det samme via en kabel TV forbindelse.

Skrevet via min egen 1 Gbit/s coax forbindelse.

Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Selvom der rulles fiber ud vil der oftest ligge et QAM baseret TV signal på som har samme kvalitet som via coax. Nogen gange blot et IPTV feed som ikke har lige så høj kvalitet som kabel TV.

Så kabel TV har i den grad en fremtid medmindre fiber subsidieres af andre forretningsområder. TDC styrtbløder penge for tiden og min forudsigelse er at de lige pludselig skifter strategi. Det koster ca. 10 gange så meget at tilbyde gigabit via en nyetableret fiber som at gøre det samme via en kabel TV forbindelse.

Skrevet via min egen 1 Gbit/s coax forbindelse.



Super god info, tak til jer alle, der bliver trukket kabel LOLLOLThumbs Up
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Jo, det bliver overtaget af Fiber, det udrulles jo massivt i hele landet, ikke kun af TDC.
Har du aktier i fiber?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu