recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lord of the Rings UHD til december
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lord of the Rings UHD til december

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 01:34
Nogen der ved om de kommer med danske tekster
Ning
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 05:39
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Nogen der ved om de kommer med danske tekster

Lord of the rings udkommer i Danmark den 7. December. Warner har ikke meldt ud om Hobitten udkommer i december
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

først købte jeg serien på alm. dvd
Så købte jeg extended version på dvd
Så købte jeg extended version på Blu-ray....

Jeg tror jeg stopper nuConfused

Nu må vi se om iTunes opgraderer filmene uden beregning denne gang, men der er jo efterhånden rigtig mange filmklassikere som folk har fået i 4K HDR og/eller Atmos uden beregning.
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Dolby Vision og Atmos bekræftet af Warner. Også at der er tale om 4K DI (ægte 4K). Hobbitten er ikke i HFR. Ikke overraskende, da UHD Blu-ray ikke understøtter 48fps, men de kunne måske have valgt at lave noget pseudo-60fps. Det har de ikke gjort.

Extended af LOTR er fordelt på to skiver. Der er ikke bonusmateriale på de her skiver. Der kommer i sommeren 2021 en samlerudgave.

Det undre mig faktisk lidt at vi igen skal trækkes med at filmene er delt i to. 
Også i UHD udgaven.

Findes der et “gyldent” tal for hvor mange minutter der kan være på en DVD, BR og UHD?
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 07:19
Jeg har ikke selv regnet på det, men der er tre kapaciteter (1-lags, 2-lags og 3-lags) af UHD Blu-ray skiver. 3-lags skiven har 100GB. Yoeri har regnet på det og har lidt historik her:

"Lidt hurtig hovedregning viser, at en 100GB skive, såfremt der anvendes 100 Mbps bitrate, kan indeholde 136 minutters video. Det er tilfældigvis (eller ikke) meget tæt på de 135 minutter, som altid har været angivet som spilletiden for en DVD-skive. Jeg formoder, at 95% af alle Hollywood-film dækkes ind, hvilket denne graf bakker op om (kilde: Stephen Follows)."
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg har ikke selv regnet på det, men der er tre kapaciteter (1-lags, 2-lags og 3-lags) af UHD Blu-ray skiver. 3-lags skiven har 100GB. Yoeri har regnet på det og har lidt historik her:

"Lidt hurtig hovedregning viser, at en 100GB skive, såfremt der anvendes 100 Mbps bitrate, kan indeholde 136 minutters video. Det er tilfældigvis (eller ikke) meget tæt på de 135 minutter, som altid har været angivet som spilletiden for en DVD-skive. Jeg formoder, at 95% af alle Hollywood-film dækkes ind, hvilket denne graf bakker op om (kilde: Stephen Follows)."


Single layer UHD, errhh, det er jo ikke helt korrekt, der findes godtnok 25 GB BD skiver, og ved godt de kan bruges til UHD, men har endnu ikke set det udført

Men ja der findes og bruges 3 forskellige "størelser" af UHD skiver, 50 GB som også bruges til normal BD,dual layer med 25 GB pr lag,  66 Gb  "BDXL", også dual layer dog med 33 GB pr lag, og som du selv nævner 100 GB "BDXL" triple layer også med 33 GB pr lag

Der er dog også nævn noget om en quadro layer 128 GB, men den er vist kun brugt til data opbevaring indtil vidre
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 08:08
Og extended-udgaverne af de tre Lord of the Rings-film er så vidt jeg kan se hhv. 208, 266 og 252 minutter.

De normale udgaver er også rimelig lange med 201 minutter for Return of the King, så her kommer man med 1 skive ikke til at presse mod den maksimale bitrate, som UHD Blu-ray kan håndtere.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Single layer UHD, errhh, det er jo ikke helt korrekt, der findes godtnok 25 GB BD skiver, og ved godt de kan bruges til UHD, men har endnu ikke set det udført.

Du har naturligvis ret. 3 kapaciteter, ikke at sidestille med antallet af lag. Både 50GB og 66GB har 2-lags. 100GB skiven er 3-lags.

Ifølge de dokumenter, som jeg har modtaget, så er 4-lags skiven med 128GB ikke en del af UHD Blu-ray specifikationer.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 09:54
Lord of the Rings EXTENDED EDITION på UHD får mig til at opgradere Blu-Ray afspiller og TV.

Indtil da kører jeg på alm. HD TV og Extended Edition på alm. Blu-Ray.

MEN jeg glæder mig da til dagen... så kan jeg også lige smide 10" mere på skærmen SmileClap
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Lord of the Rings EXTENDED EDITION på UHD får mig til at opgradere Blu-Ray afspiller og TV.

Indtil da kører jeg på alm. HD TV og Extended Edition på alm. Blu-Ray.

MEN jeg glæder mig da til dagen... så kan jeg også lige smide 10" mere på skærmen SmileClap

Det er hele Biograf opgradering værd Clap
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 23:22
Hvis de vil sælge fysiske UHD skiver til mig så skal de ned i pris. jeg har også købt ringenes herre filmene 3 gange efterhånden, men venter til de kommer ned i en mere fornuftig pris Approve
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 10:10
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu